Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@05:32:37 GMT

فعالیت سامانه هوشمند پارک حاشیه ای در سنندج آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۸۹۵۴

فعالیت سامانه هوشمند پارک حاشیه ای در سنندج آغاز شد

سنندج - ایرنا - در راستای کاهش ترافیک و صرفه جویی در زمان و هزینه شهروندان سامانه هوشمند مدیریت پارک حاشیه ای در سنندج راه اندازی و فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهردار سنندج روز شنبه در حاشیه راه اندازی این سامانه هوشمند اظهار داشت: در این طرح با استفاده از سنسورهای الکترونیکی که در کف معابر تعبیه شده است، وجود یا عدم وجود خودرو در محل پارک در معابر تشخیص داده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حشمت الله صیدی افزود: دسترسی عادلانه شهروندان در پارک کردن خودرو در حاشیه معابر اصلی سطح شهر یکی از مزایای اجرای این طرح است و برای همه شهروندان امکان پارک خودرو فراهم است.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح با هدف درآمد زایی نبوده است، اضافه کرد: ساماندهی مناسب و پاسخ به مطالبات به حق شهروندان در زمینه میزان پرداخت های آنان از جمله اهداف این طرح بود و پارک خودروهایی که کمتر از 30 دقیقه از پارک حاشیه ای استفاده کنند، رایگان است.
شهردار سنندج یادآور شد: استفاده از مانده شارژ تگ های قبلی خودرو یکی از حقوق مسلم شهروندان است که مراحل انجام این تغییرات در دست بررسی است.
وی گفت: در سامانه هوشمند پارک حاشیه ای برای تمام شهروندان حساب کاربری، کیف پول الکترونیکی خودرو، ثبت نام رایگان خودرو و راننده در سامانه توسط پارکبان، شارژ اولیه کیف پول الکترونیکی شهروند توسط پارکبان و انجام شارژ کیف پول الکترونیک توسط شهروندان از طریق کارت های بانکی انجام می شود.
صیدی افزود: تمام آموزش های مورد نیاز استفاده از سامانه هوشمند مدیریت پارک حاشیه ای از طریق اپلیکشن در اختیار شهروندان قرار می گیرد و بزودی کیوسک هایی به منظور ارائه خدمات و اطلاع رسانی به شهروندان در نقاط مختلف شهر تعبیه می شود.
وی اظهار داشت: از دیگر قابلیت ها و امکانات سامانه هوشمند پارک حاشیه ای امکان اتصال و اشتراک گذاری اطلاعات با سامانه ترافیکی راهور جهت استعلام آنلاین از جمله دوربین های ترافیکی سیار، امکان استعلام محل پارک های خالی معابر از سامانه و پذیرش درخواست رزرو محل پارک از طریق اپلیکیشن است.
شهردار سنندج ابراز امیدواری کرد با تعامل و همکاری شهروندان بتوان گام مهمی در جهت رفع مشکل پارک حاشیه ای در شهر و هوشمند سازی دیگر طرح های خدمات شهری برداشت.
شهر سنندج مرکز استان کردستان با بیش از 500 هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می شود
7348/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سامانه هوشمند پارك حاشيه اي مديريت شهري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۸۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌آغاز فعالیت سامانه بارشی از امشب در فارس‌/ مراقب آبگرفتگی معابر باشید

ایسنا/فارس مدیرکل هواشناسی فارس از ورود سامانه بارشی از امشب، ۱۱ اردیبهشت‌ماه به این استان خبر داد و گفت: این سامانه تا روز جمعه، ۱۴ اردیبهشت‌ماه در استان فعالیت خواهد داشت.

مسعود حقیقت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اعلام این خبر گفت: به دلیل شدت بارش‌هایی که این سامانه خواهد داشت هشدار نارنجی هواشناسی به ویژه برای مناطق جنوبی استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه این سامانه به دو شاخه تقسیم می‌شود، یک قسمت غرب و مرکز استان و بخش دیگر جنوب استان افزود: سامانه مذکور امشب بیشتر به سمت غرب و مرکز استان حرکت می‌کند و فردا، ۱۲ اردیبهشت‌ماه کل استان را دربرخواهد گرفت.

حقیقت تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود شدت بارش‌های این سامانه در مناطق جنوبی استان شدیدتر باشد اما در شمال غرب و شرق خیلی بارش خطرناکی ندارد.

مدیرکل هواشناسی فارس با بیان اینکه هشدار سطح نارنجی را برای روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه در استان صادر کردیم، افزود: این سامانه همراه با رگبار، رعد و برق و صاعقه خواهد بود و قطعاً آبگرفتگی معابر به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان را خواهیم داشت.

وی در خصوص شیراز نیز گفت: انتظار می‌رود اواخر امشب بارش رگباری و فردا و پس فردا هم بارش به شکل رگباری و نقطه‌ای در شهرستان شیراز صورت گیرد.

حقیقت درباره دمای هوا نیز گفت: این سامانه موجب کاهش ۴ الی ۵ درجه دما خواهد شد اما خیلی برای بخش کشاورزی خطری ندارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز عرضه خودروهای وارداتی برقی و بنزینی از یکشنبه هفته آینده
  • مراحل راه اندازی ابتدایی سامانه املاک و اسکان آغاز شده است
  • آغاز فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا+جدول
  • ‌آغاز فعالیت سامانه بارشی از امشب در فارس‌/ مراقب آبگرفتگی معابر باشید
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد + فیلم
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد
  • اقدام به موقع واحد پلیس برای نجات جان شهروندان
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • آغاز طرح مدیریت مکانیزه پارک حاشیه ای خودرو در اردبیل
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل