Web Analytics Made Easy - Statcounter

بارش‌های اخیر به همراه رهاسازی آب تعدادی از سدهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان و لایروبی بستر تمام رودخانه‌های منتهی به دریاچه باعث شده ارتفاع و حجم آب تا این حد افزایش یابد. ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، علی‌رغم اینکه افزایش حجم بارش‌ها در کشور برخی از مناطق را دچار سیل و خسارت‌های جدی کرده است، ولی دریاچه ارومیه با این بارش‌ها جان تازه‌ای گرفته و امیدها برای احیا شدن را به صورت جدی افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجم آب دریاچه ارومیه که در سال گذشته در چنین روزی حدود 1.5 میلیارد متر مکعب بود، تا لحظه تنظیم گزارش در روز شنبه 24 فروردین، به حدود 3.3 میلیارد متر مکعب رسیده و ارتفاع آب هم 54 سانتیمتر افزایش یافته که موجب پیشروی آب در بسیاری از بخش‌های کم ارتفاع دریاچه شده است. 

به گزارش تسنیم بارش‌های اخیر به همراه رهاسازی آب تعدادی از سدهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان و لایروبی بستر تمام رودخانه‌های منتهی به دریاچه باعث شده ارتفاع و حجم آب تا این حد افزایش یابد.

برخی از کارشناسان معتقدند تا مرداد ماه و با ذوب شدن برف‌ها، حجم آب دریاچه 5 میلیارد متر مکعب را هم رد کند و این در حالی است که تراز اکولوژیک دریاچه 15 میلیارد متر مکعب است. 

این افزایش میزان آب دریاچه بیش از اینکه مدیران را خوشحال کرده باشد، مردم را خوشحال کرده که با حضور در این دریاچه، با قایق سورای و عکس یادگاری به استقبال آن رفتند.

در ادامه، گزارش خبرنگار تسنیم آذربایجان شرقی را از دریاچه ارومیه ملاحظه بفرمایید.

انتهای پیام/ح

R7887/P/S6,47/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۹۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: میزان بارش در خراسان شمالی طی سال آبی جاری به نسبت سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

مهری هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی، اظهار کرد: میزان بارش در خراسان شمالی طی سال آبی جاری به نسبت سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: این میزان نسبت به دوره آماری شش درصد کاهش داشته است که نشان می‌دهد همچنان با کمبود بارندگی به نسبت دراز مدت مواجه هستیم.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: میزان بارندگی در هفته دوم اردیبهشت نرمال و هفته‌های سوم و چهارم بیش از حد نرمال پیش‌بینی شده است.

هاشمی انجام محلول‌پاشی زمین‌های زراعی را در صورت شرایط جوی مساعد مناسب ارزیابی کرد و گفت: مسافران، دامداران و خودروها از اتراق در کنار مسیل‌ها خودداری کنند.

کد خبر 748663

دیگر خبرها

  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر عبور کرد
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر بالاتر رفت
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • دمیده شدن دوباره امید در کالبد دریاچه ارومیه/ حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • دمای زراعی آذربایجان غربی نسبت به بلند مدت ۲.۶ درجه سانتی گراد افزایش دارد
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه