Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان کرمان، غلامرضا فرخی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمان در آماده باش کامل قرار دارند، اظهار کرد: تمهیدات لازم برای کاهش خسارات ناشی از وقوع سیل به بناها و محوطه تاریخی و باستانی اتخاذ شده است.

وی با اشاره به هشدارهای هواشناسی مبنی بر احتمال طغیان رودخانه‌ها، آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیرها به ویژه در جنوب استان کرمان، افزود: بدون شک حجم بارندگی‌های پیش بینی شده خساراتی به بناها و محوطه‌های باستانی مناطق جنوبی استان وارد می‌کند که تمام تلاش‌ها در جهت کاهش میزان آسیب دیدگی به این اماکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان با تاکید بر اینکه موزه باستان شناسی شهر جیرفت در حاشیه رودخانه هلیل رود واقع شده است، تصریح کرد: در حال حاضر خطری اشیا داخل این موزه را تهدید نمی‌کند اما در صورت طغیان هلیل رود و ایجاد شرایط اضطراری این اشیا به «مخزن امن» انتقال داده خواهند شد.

فرخی با بیان اینکه وقوع سیل می‌تواند یک تهدید جدی برای بناها و محوطه‌های باستانی جنوب استان کرمان محسوب شود، تصریح کرد: خوشبختانه هماهنگی‌های لازم با فرمانداری‌های هفت شهرستان جنوبی استان انجام شده و در آمادگی کامل برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیل در اماکن تاریخی و باستانی واقع در این مناطق هستیم.

کد خبر 4589364

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی کرمان سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۹۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروش آبشار فصلی بر اثر بارش‌های اخیر در منطقه کیش انجیرو روستای گوجر + فیلم

روستای گوجر در شهرستان راور استان کرمان واقع شده است. یک مکان جذاب و بکر با نام کیش انجیرو در این روستا وجود دارد که اغلب بر اثر بارش ها آبشارها و رودخانه های فصلی به راه می افتند. این روزها نیز بر اثر بارش باران بهاری آبشار فصلی و رودخانه فصلی این منطقه جان دوباره گرفت.

شهروندخبرنگار ما فیلمی را به نمایش گذاشت که مشاهده می‌کنید.

منبع: سیدسعیدیوسفی کوهجهری - کرمان

بیشتر بخوانید:

بارش باران سد خاکی روستای حصن آباد را پر آب کرد + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • (ویدئو) طغیان شدید رودخانه‌های فصلی در امارات بعد از بارش سنگین امروز صبح
  • ساخت و ساز در یک شهرک جیرفت با شکایت میراث متوقف شد
  • هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد
  • بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است
  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • ساخت یک شهرک جدید؛ تهدیدی برای شهر باستانی جیرفت!
  • تهدیدی برای شهر باستانی جیرفت
  • خروش آبشار فصلی بر اثر بارش‌های اخیر در منطقه کیش انجیرو روستای گوجر + فیلم