Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@07:39:16 GMT

سیل 500 میلیارد ریال به بینالود خسارت زد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۹۲۰۷

سیل 500 میلیارد ریال به بینالود خسارت زد

مشهد- ایرنا- فرماندار بینالود گفت: بارش شدید باران و جاری شدن سیل و رواناب از هفتم تا دوازدهم فروردین ماه کنونی 500 میلیارد ریال به بخش کشاورزی و زیرساختهای این شهرستان خسارت وارد کرد.

سید حسن حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش شدید بارانهای بهاری موجب بالا آمدن آب رودخانه زشک شد که به اماکن تفریحی، مسکونی، باغات و راههای دسترسی مردم به باغات در روستاهای زشک، دهبار، ازغد، کردینه، مغان و مج آسیب زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: بیشترین خسارات وارده به بخش باغات و کشاورزی شهرستان به میزان 200 میلیارد ریال و راهها به میزان 100 میلیارد ریال برآورد شده است و بخشهای زیر بنایی و خدماتی نظیر آب، برق، گاز و تاسیسات مربوط به شهرداریها دیگر خساراتها را به خود اختصاص داده اند.
شهرستان 70 هزار نفری و گردشگری بینالود شامل شهرهای طرقبه و شاندیز در 15 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
این شهرستان که طرقبه - شاندیز خوانده می شود نزدیکترین قطب گردشگری به مشهد و منطقه تفرجگاهی برخوردار از جاذبه های طبیعی کوهستانی، چشم اندازهای سرسبز، رودخانه و هوای مطبوع است.
1922/3221

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد سيل 98 خسارت طرقبه شانديز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۹۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی علل سیاه شدگی میوه پسته باغات مزرعه کلانتر

در راستای شناسایی خسارت سیاه شدگی میوه پسته مزرعه کلانتر کارشناس مسئول باغبانی مدیریت جهادکشاورزی درمعیت کارشناس ناظر بخش خصوصی شهرستان فتاحی از محل بازدید بعمل آوردند.

فتاحی اظهار داشت: در شواهد ظاهری سیاه شدگی میوه پسته به علت کمبود کلسیم بخصوص در شرایط ابرناکی محیط و کاهش جذب توسط گیاه و ایجاد عارضه فیزیولوژیکی ایجاد می‌شود

کارشناس ناظرباغات نیز گفت: درجهت اعلام قطعی دلایل این بیماری نمونه خوشه‌های خسارت دیده به مرکز تحقیقات ملی شوری کشور جهت بررسی بیشتر ارسال شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۶۴۰ هکتار از باغات چهارمحال‌ و بختیاری دچار سرمازدگی شدند
  • بارش تگرگ به باغات و مزارع شهرستان پاوه خسارت وارد کرد
  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • بررسی علل سیاه شدگی میوه پسته باغات مزرعه کلانتر
  • خسارت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به زیربخش‌های کشاورزی
  • رعد و برق بلای جان دام‌های عشایر در فارس شد
  • اراضی ملی در شهرستان طرقبه و شاندیز رفع تصرف شد
  • تکذیب خبر خسارت به ۲هزار تن گندم در خنج استان فارس
  • تخریب برخی جاده‌های روستایی ممسنی / لزوم کارهای آبخیزداری در فارس