Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابتکار با بیان اینکه انس زنان و دختران ما با قرآن نه فقط خود آنها بلکه خانواده و جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد، گفت: انس با قرآن از طریق حفظ و تلاوت سبب می شود بانوان روح، ذهن و رفتار خود را پرورش دهند.

«معصومه ابتکار» در گفت وگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با ابراز خرسندی از برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان، اظهار کرد: با توجه به آنکه طبق آمارها 70 درصد از حفاظ کشور از جامعه زنان هستند، همت سازمان اوقاف و امور خیریه در برگزاری این مسابقات قابل تقدیر است و با استقبال جامعه بانوان مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری برگزاری این رقابت ها را در جلب مشارکت و همراهی کشورهای اسلامی موثر دانست و گفت: مسابقات بین المللی قرآن کریم پیام وحدت و همدلی برای جوامع اسلامی به همراه دارد.

 

وی تاکید کرد: امید است در دوره های آتی بر مسئله ترجمه و تفسیر قرآن هم تاکید ویژه شود چراکه برای ما فارسی زبان فهم آیات نورانی وحی از این مسیر ضرورت دارد.

 

ابتکار با تاکید بر لزوم اهتمام بانوان به کاربست آموزه های قرآن در سبک زندگی، ابراز کرد: از این طریق است که نورانیت قرآن بر ذهن، روحیه، نگرش و مهارت های زندگی آنها اثر گذاشته و عینیت می یابد. حفظ و تلاوت قرآن باید ابزاری باشد که بانوان با آن روح، ذهن و رفتار خود را پرورش دهند.

 

وی با اشاره به تاثیر انس بانوان با قرآن در حرکت جامعه در مسیر تمدن سازی یعنی همان مطالبه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: انس زنان و دختران ما با قرآن نه فقط خود آنها بلکه خانواده و جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد. قرآن به ذهن و تفکر انسان جهت و آرامش می دهد لذا انس زنان با آن باعث می شود این لذت را درک کرده و به خانواده و جامعه هم منتقل کنند.

 

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری با بیان اینکه گفت وگوی بین خانواده و بین نسلی از برنامه های این معاونت است، تاکید کرد: ما باید مهارت های ارتباطی را در خانواده ارتقاء دهیم، در این میان قرآن در ابعاد مختلف از قصص تا تعالیم روش صحیح مهارت های ارتباطی را به ما آموزش می دهد، اینکه چطور با خود و خانواده و جامعه ارتباط بگیریم و حقوق و عدالت و محبت، گذشت و عشق ورزی و مهربانی را رعایت کنیم.

 

وی با بیان اینکه ما از نقش قرآن در اصلاح و ارتقای سبک زندگی به ویژه برای نسل جوان غافل هستیم، خاطرنشان کرد: باید اجازه بدهیم نسل جوان درباره قرآن سوال و کنکاش کنند چراکه پرسش و پاسخ روش قرآن است چنان که داستان حضرت ابراهیم(ع) بر این مدار روایت می شود. هر چه برای پرسش و پرسیدن نسل جوان محدودیت اعمال کنیم جوان را برای یافتن پاسخ به مسیرهای دیگر سوق می دهیم.

 

گفتنی است، سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان از 20 تا 23 فروردین ماه با حضور نمایندگانی از 26 کشور جهان در هتل همای تهران برگزار شد و یکشنبه، 25 فررودین ماه برترین های خود را در دو بخش بزرگسال و دانش آموزی می شناسد.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: سپاه پاسداران خسارت سیل سیل سپاه مسابقات قرآن سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم نماز جمعه خبرگزاری شبستان سیل خوزستان تروریست بیانیه گام دوم انقلاب سبک زندگی اسلامی بانوان قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۹۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم

ایسنا/لرستان مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان گفت: شهدا بهترین الگو برای جامعه هستند و برای ادامه راه انقلاب به نام، یاد و راه آنان نیاز داریم.

مجید طائف ششم اردیبهشت در دیدار با خانواده شهید محمد قیاسی در اشترینان بروجرد که به همراه امام جمعه و فرمانده سپاه بیان کرد: سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا جزو وظایف ذاتی مدیران و مسئولان به شمار می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه باید قدر مادران و پدران شهدا را بدانیم، ادامه داد: عزت و اقتدار کشور عزیزمان، مرهون خون شهدای والامقام است و باید خدماتی در خور شان این عزیزان به خانواده شهدا و ایثارگران ارائه شود.

این مسئول با بیان اینکه عطر و بوی شهادت؛ نویدبخش آرامش و امنیت جامعه است، اضافه کرد: شهدا بهترین الگو برای جامعه هستند،برای ادامه راه انقلاب به نام، یاد و راه شهدا نیاز داریم.

طائف خانواده‌های شهدا به‌ویژه پدران و مادران را میراث گران‌بهای انقلاب دانست و افزود: آرامش و امنیت امروز را مرهون خون شهدا هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی
  • حل مشکلات اصلی بانوان را نباید به حاشیه راند
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی