Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@21:59:24 GMT

بخش خصوصی باید میدان دار اقتصاد کشور باشد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۰۹۸۸۲

بخش خصوصی باید میدان دار اقتصاد کشور باشد

قزوین-ایرنا- نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: برای رونق تولید و شکوفایی اقتصادی میهن اسلامی باید بخش خصوصی میدان دار اقتصاد کشور باشد.

به گزارش ایرنا، داوود محمدی روز شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین بر ضرورت چابک سازی هرچه بیشتر دولت تاکید کرد و افزود: باید حجم اقتصاد دولتی در کشور کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه بودجه دولت به تنهایی کفاف حل نیازهای کشور را نمی دهد،اظهار داشت: باید از ظرفیت بخش خصوصی برای پاسخگویی به این نیازها به شکل بهتری استفاده کنیم.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از بودجه 400 هزار میلیارد تومانی سال جاری کشور 320 هزار میلیارد آن مربوط به حقوق و دستمزد است که این مهم ضرورت و اهمیت جذب سرمایه گذاری و تقویت بخش خصوصی را بیشتر گوشزد می کند.
وی، خواستار کمک بیشتر بانک ها به بخش تولید شد و گفت: با توجه به این که اقتصاد ما بانک محور است بنابراین برای موفقیت بخش خصوصی نیازمند حضور فعال تر سیستم بانکی در حوزه به تولیدکنندگان و سرمایه گذاران هستیم.
محمدی با بیان اینکه به دلیل مشکلات اقتصادی در اواخر سال گذشته شاهد تعدیل 6500 کارگر در استان بودیم،اظهار داشت: در حوزه کسب و کار ضعیف عمل کرده ایم و باید با پیگیری های خود ضعف های موجود در این حوزه را مرتفع کرده و زمینه را برای حفظ مشاغل موجود و اشتغالزایی فراهم کنیم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سال گذشته بخش گردشگری و معدن در استان مورد غفلت قرار گرفت،خاطرنشان کرد: با وجود معادن ارزشمند استان در حال حاضر تنها از 5 درصد آنها استفاده می شود و این در حالی است که کشور با وجود تحریم ها به شدت مواد معدنی نیازمند است.
وی اظهار داشت: با رونق گردشگری و تقویت معادن استان می توان شاهد افق های جدید در حوزه اشتغال و رونق اقتصادی قزوین بود.
3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بخش خصوصي ميدان دار نماينده قزوين در مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۰۹۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از معلمان نمونه استان قزوین 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، سیاهکالی مرادی مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین در این مراسم گفت: شهید مطهری یکی از بارزترین متفکران اسلامی و الگویی وارسته و موفق برای نسل جستجوگر عصر جدید است.

وی افزود: انسان به علم و عمل صالح زنده می‌شود و راه و رسم زندگی را ترسیم می‌کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه معلمان به معنای واقعی افسران سپاه پیشرفت کشور هستند، گفت: خطای راهبردی برخی از مسئولان گذشته این بود که قدر آموزش و پرورش را نمی‌دانستند.

سیاهکالی مرادی افزود: تحول در آموزش پرورش از حوزه نیروی انسانی می‌گذرد به طوری که پارسال هزار و ۱۹۱ نفر جذب آموزش و پرورش شدند.

وی اضافه کرد: امسال هم هزار و ۴۳۳ نفر جذب به جمع معلمان اضافه می‌شوند.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان، در آزمون استخدامی که امسال برگزار شد در استان ۶۲۳ نفر پذیرفته شدند.

محمد بیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم گفت: استان قزوین در حوزه نوسازی، ۴۰۰ مدرسه کم دارد.

وی بر توجه به مفاهیمی، چون شهادت، عفاف و حجاب و نهضت مقاومت در کتب درسی تاکید کرد.

محمد بیگی گفت: همچنین باید معیشت و بیمه درمانی فرهنگیان را مورد توجه ویژه قرار داد.

در استان قزوین ۵۸ معلم و ۲۷۶ دانش آموز شهید داریم.

دیگر خبرها

  • هزینه یک جت شخصی چقدر است؟
  • عرضه «روایت تولید» در نمایشگاه کتاب تهران
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • خوشنویسی ایران نیاز به حمایت دارد/ تاثیر بخش خصوصی در چرخه اقتصاد
  • سفیر نیوزلند در ایران: از سفر به قزوین هیجان زده شده ام
  • افتتاح فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین
  • به دنبال انتقال میدان میوه و تره بار و خشکبار قزوین هستیم
  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • تجلیل از معلمان نمونه استان قزوین