Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@14:42:32 GMT

رئیس حوزه هنری فارس:یادکرد نقش زنان در انقلاب ، لازم است

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۰۰۰۱

رئیس حوزه هنری فارس:یادکرد نقش زنان در انقلاب ، لازم است

شیراز- ایرنا- رئیس حوزه هنری و انقلاب فارس گفت: هفته هنر انقلاب اسلامی زمان روشن کردن چراغ تحلیل و پژوهش نزد بانوان ایثارگر و لزوم یادکرد از نقش زنان در دفاع از انقلاب است.

به گزارش ایرنا، محمد کرم اللهی 24 فروردین ماه در نخستین محفل پگاه خاطره که به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور بانوان ایثارگر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در تالار آزادی شیراز برگزار شد، گفت: از ابتدای خلقت از هبوط آدم بر زمین و تنهایی آدم، در آن رونق فرود آمدن چیزی که سکینه و آرامش بخش حیات انسانی شد وجود مبارک زن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر سومین هفته هنر انقلاب اسلامی فارس عنوان کرد: وقتی خورشید انقلاب از افق فیضیه طلوع کرد، زنان دوشادوش مردان در تمام لحظات مبارزه و حرکت انقلابی حضور داشتند و پیوسته این حرکت را تقویت کردند.
وی کم گویی و خموشی جامعه زنان را ناشی از عدم گفتن حدیث نفس دانست و گفت: زنان باید مجال گفتن و زمینه انتقال آن به نسل جوان را فراهم کنند.
رئیس حوزه هنری فارس ابراز داشت: کارگزاران فرهنگی هم کم کاری کردند و باید همه با هم داشته‌های بانوان ایثارگر را جلوه گر سازیم.
کرم اللهی با تمجید از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و بنیاد شهید و ایثارگر آن فارس اضافه کرد: باید به چنین محافلی رونق بخشید تا این مکنونات قلبی بیان و ثبت شوند.
بیستم فروردین‌ به مناسبت سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم، شهید سید مرتضی آوینی به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده و سرآغاز هفته ای به همین نام است که تا بیست و ششم فروردین ادامه دارد.
7375 /1876

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي هفته هنر انقلاب نقش زنان در انقلاب حوزه هنري فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۰۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور جمعی از مسئولان، اصحاب فرهنگ و هنر مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان در تالار مهتاب اهواز برگزار شد. 

در این مراسم، رئیس حوزه هنری خوزستان گفت:حضرت امان خمینی (ره) درباره هنر معتقد بودند که هنر در عرفان اسلامی ترسیمِ روشنی عدالت، شرافت و انصاف و تجسم تلخکامی گرسنگان مغضوب قدرت و پول است. 

محمد شهباز گروئی افزود: امام خمینی رحمت الله علیه، بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی همچنین معتقدند بودند که "هنرمندان ما در جبهه‌های دفاع مقدسمان این‌گونه بودند، تا به ملأ اعلا شتافتند و برای خدا و عزت و سعادت مردمشان جنگیدند و در راه پیروزی اسلام عزیز تمام مدعیان هنر بی‌درد را رسوا کردند. "

وی اظهار کرد: قطعا این هنر و این هنرمند محدود به جغرافیا نیست که حقیقت و انسانیت مرز نمی‌شناسد و چقدر اقل و ادل سرود: مرزِ ما عشق است هرجا اوست آنجا خاکِ ماست، سامرا، غزه، حلب، تهران، چه فرقی می‌کند؟ 

شهباز گهروئی با تاکید بر اینکه نهضت هنر انقلاب در استان خوزستان شعله ورتر از گذشته، موثر و جریان ساز شده است، بیان کرد: روایت تولیدات و رویداد‌های شاخصِ نهضت هنر انقلاب اسلامی در خوزستان در زمان محدود یک ساعت و دوساعت بی شک غیرقابل انجام است، اما چه شد که به این نقطه مطلوب رسیدیم و قدردان چه چیز یا چه کسانی باید باشیم تا این مسیر همچنان رو به رُشد و تعالی باشد و آن چه مطلوب و ایده آل امامین انقلاب اسلامی است، محقق گردد. 

در این مراسم حجت الاسلام آرش نیک نژاد هنرمند نقاش خوزستانی و مبدع سبک تداعی به عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب و معرفی شد.

دیگر خبرها

  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • بودجه مربوط به زنان و خانواده کافی نیست
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد