Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@04:01:05 GMT

ارتباط با جهان زمینه ساز تحقق «رونق تولید» است

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۰۵۶۲

ارتباط با جهان زمینه ساز تحقق «رونق تولید» است

سمنان- ایرنا- رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان گفت: حفظ و تقویت ارتباط با کشورهای دنیا، بر اساس اصول نظام، پیش نیاز تحقق شعار سال مبنی بر رونق تولید است.

به گزارش ایرنا، احمد همتی روز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان سمنان در سالن اجتماعات فرمانداری افزود: رونق تولید یک مقوله پیچیده است و افراط و تفریط مانع تحقق شعار امسال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: امنیت کشور و تحقق شعار سال مبنی بر رونق تولید در گرو تقویت وحدت، همدلی، همراهی و مشارکت مردمی است.
وی ابراز داشت: توجه به رهنمودها و راهبردهای مقام معظم رهبری مبنی حفظ ارتباط با جهان به جز رژیم صهیونیستی و آمریکا در بخش لوازم مصرفی باید به منظور رونق تولید مد نظر قرار بگیرد.
همتی اضافه کرد: مسوولان برخورد سلیقه ای در مسائل دیپلماتیک را به منظور دستیابی به راهبردهای کشور کنار بگذارند و برای حفظ منافع کشور مسوولان وجه تشابه بین ایران با کشورهای دیگر را ارجع تر از اختلاف نظرها بدانند.
وی خاطرنشان کرد: تنش در عرصه های بین المللی تولید، مسائل اقتصادی و اشتغال در کشور را دچار چالش می کند و برهمین اساس برای رونق تولید باید از ایجاد هرگونه تنش پرهیز کرد.
رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان، اقدامات بی شمار قلدرمآبانه و غیرقانونی ترامپ مانند قرار دادن سپاه پاسداران که از متن مردم است در فهرست گروه های تروریستی موجب واکنش مجلس شورای اسلامی شد و مجلس، به دنبال این اقدام سخیفِ آمریکا، طرح 2 فوریتی مبنی بر تروریست قلمدادکردن نیروهای آمریکایی در غرب آسیا ارایه کرد که کلیات آن تصویب شد.

** لزوم همت مضاعف در اجرای طرح های تامین آب
وی درنظر گرفتن ردیف بودجه برای انتقال آب خزر به فلات مرکزی، احداث سد فینسک و روزیه را از فرصت های طلایی برای سمنان نام برد و تاکید کرد: مسوولان با تسریع در عملیاتی شدن این سه طرح بیش از پیش تلاش کنند.
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: پساب رها شده به سمت جنوب سمنان منبع خوبی برای تامین آب صنایع است و تصفیه و ورود این آب به چرخه صنعت مدنظر مسوولان قرار بگیرد.
همتی ادامه داد: با تصفیه این آب 350 لیتر در ثانیه آب برای بخش صنعت سمنان تامین می شود.
وی، اجرای آبیاری نوین و قطره ای را راهکار افزایش بهره وری از آب در بخش کشاورزی عنوان و تصریح کرد: مسوولان برای افزایش بهره وری در بخش کشاورزی تلاش کنند.

** قابلیت های فرودگاه سمنان
وی با بیان این که تحریم ها صنعت هواپیمایی کشور را دچار مشکل کرده است، گفت: پیگیری برقراری پروازهای مرتب از فرودگاه سمنان در دستور کار مسوولان باشد.
همتی افزود: فرودگاه سمنان قابلیت این را دارد تا به عنوان فرودگاه معین برای فرودگاه امام خمینی (ره) تهران باشد.
وی با بیان این که در راه آهن سمنان مشکل جدی داریم، افزود: مسوولان برای هرچه سریع تر در رفع مشکلات راه آهن اقدام کنند.
رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به زودی به سمنان سفر می کند و ضرورت دارد مسوولان پیگیر مقدمات کلنگ زنی تالار همایش ها و کنفرانش های شهر سمنان با حضور وزیر باشند.
وی خاطر نشان کرد: وزیر بهداشت و درمان نیز قول مساعد برای سفر به استان سمنان داده است و مهرالله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز برای کمک به توسعه مدارس در آینده ای نزدیک به سمنان سفر می کند.

**جاذبه های گردشگری سمنان نیاز به معرفی دارد
وی با اشاره به اینکه رونق گردشگری و افزایش اقامت در سمنان ناشی از هماهنگی و همدلی دستگاه های اجرایی است، تاکید کرد: مسوولان تلاش بیش از پیش برای معرفی جاذبه های تاریخی، طبیعی و معنوی سمنان داشته باشند.
به گفته وی، به منظور آشنایی بیشتر با جاذبه های مختلف گردشگری استان سمنان، آثار این استان به عنوان جاذبه های گردشگری شرق کشور به مردم پایتخت معرفی شود.
به گزارش ایرنا، در نشست شورای اداری شهرستان سمنان، سید عباس دانایی فرماندار شهرستان سمنان، حبیب الله خجسته پور معاون استانداری و جمعی از مسوولان دستگاه های اجرایی شهرستان سمنان حضور داشتند.
7342/6103

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي شعار سال نماينده مجلس رونق توليد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۰۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فراوری معدنی عامل تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان

ایسنا/سمنان استاندار سمنان گفت: فرآوری معادن یکی از مولفه‌های اصلی تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان در سال گذشته بود که این مهم در امسال نیز با جدیت دنبال خواهد شد.

سید محمدرضا هاشمی، ۱۷ اردیبهشت در بازدید از معادن و واحدهای فرآوری سرکویر دامغان و طرود شاهرود با بیان اینکه در سال‌های ۱۴۰۱ و ۴۰۲ در تحقق شعار سال حائز رتبه‌های اول و دوم کشور شدیم، اظهار کرد: استان سمنان یک استان معدنی و صنعتی بوده و بالغ بر ۶۵۰ معدن در استان فعالیت دارند که طی سه سال گذشته فرآوری معادن رشد مطلوبی و ارزشمندی در استان تجربه کرده است.

وی به غنای موادمعدنی در استان پرداخت و افزود: از ۷۰ نوع ماده معدنی شناخته شده در کشور بالغ بر ۴۰ ماده معدنی در استان سمنان وجود دارد. 

هاشمی ادامه داد: جلوگیری از خام فروشی و استقرار فرآوری در محل معادن از تاکیدات رئیس جمهور است که رویکرد ما در استان نیز بر این مهم خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در منطقه سرکویر در حوزه شهرستان های شاهرود و دامغان موارد مرتبط با گازرسانی در دستور کار قرار داشته و در سفر رئیس جمهوری نیز این مهم مورد تاکید قرار گرفت.

استاندار سمنان تصریح کرد: در راستای تحقق شعار سال و مشارکت مردم، از حوزه معدن حمایت خواهیم کرد.

وی با اشاره به بازدید از چند معدن با هدف آشنایی با مشکلات این بخش گفت: امروز در همین راستا هشت واحد معدنی در شهرستان‌های دامغان و شاهرود مورد بازدید قرار گرفت. 

استاندار سمنان با بیان اینکه معادن استان و خصوصا سرکویر آلایندگی چندانی ندارند ادامه داد: باید مشکلات معادن در حوزه زیرساختی از جمله برق، آب و گاز و... رفع شود.

هاشمی بر فراهم کردن زمینه دسترسی تمامی معادن استان تاکید و اظهار کرد: تامین سوخت بر اساس میزان تولید و نیاز واحدهای معدنی و فرآوری جز مواردی است که امروز در سفر به منطقه سرکویر و بازدید از واحدهای معدنی و فرآوری در دو شهرستان شاهرود و دامغان مطرح و پیگیری شد.

استاندار سمنان در پایان گفت: رعایت موارد و مسائل زیست محیطی در حوزه معادن و تامین برق پایدار برای معادن جنوب استان نیز از دیگر مواردی است که در حوزه معدنی در دستور کار استان قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توسعه فراوری معدنی عامل تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان
  • تحقق طرح کاهش مصرف پلاستیک نیازمند تلاش همگانی است
  • سکوی «تامین و تولید» راه‌اندازی می‌شود/ تبیین ظرفیت‌های ایران
  • توسعه زیرساخت‌های مخابراتی، شرط تحقق شهر هوشمند
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود
  • رونق تولید با مالیات بر سوداگری
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم