Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-وزیر جهاد کشاورزی بر افزایش تولید روغن و کنجاله در کشور تاکید کرد و گفت: امسال با توجه به تنگناهای به وجود آمده باید عملیات انقلابی برای تولید این دو نیاز اساسی به ویژه در حوزه کلزا انجام دهیم.

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، مهندس محمود حجتی امروز شنبه در گردهمایی روسای جهاد کشاورزی استان ها با بیان این که امکانات، تجهیزات و منابع در استان ها، باید برای تولید روغن و کنجاله و کشت کلزا بسیج شود، اظهار داشت: سه تا چهار میلیون هکتار آیش دیم در گندم داریم که می تواند به کشت کلزا اختصاص یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ظرفیت بالقوه فراوانی برای تولید کلزا در کشور وجود دارد و هر چند تولید این محصول از ۳۰ تا ۴۰ هزار تن در سال ۹۳ اکنون به حدود ۴۵۰ هزار تن رسیده، اما با شرایط تحریم چاره ای نداریم به جز آن که در تولید کنجاله و کاهش وابستگی به روغن و خوراک دام و طیور در آیش ها به صورت میلیون هکتار عمل کنیم.

حجتی ادامه داد: ما در حوزه زراعت و برخی مجریان محصولات اساسی تجدید نظر کلی در مورد نیازهای اصلی، روغن، کنجاله سویا و ذرت داریم که نیاز به همراهی در بخش ها و استان ها و تغییر روش ها دارد.

وی با اشاره به جنگ اقتصادی علیه کشور تصریح کرد: در چنین شرایطی با روش های سال های گذشته نمی توان تولید کرد بلکه باید روش ها، طرح ها و راهکارهای جدید برای تامین غذای مردم داشته باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: برای اقدامات و عملیات انقلابی به منظور تولید دو نیاز اساسی روغن و کنجاله همن گونه که دنیا مسایل فنی و اجرایی را حل کرده و پشت سر مسایل فنی نمانده است؛ ما نیز باید خود را برای رفع مشکلات پیش رو آماده کنیم و عزم ملی برای استفاده از ظرفیت های بالقوه در حوزه تولید کلزا و کنجاله داشته باشیم.

وی از استان ها در مناطق سرد خواست حضور فعال تری در کشت کلزا داشته باشند.

حجتی افزود: در مناطق سرد مانند آذربایجان، کردستان، همدان، کرمانشاه، قزوین، البرز، چهارمحال و بختیاری، مرکزی و بخشی از لرستان کلزا را می توان به صورت نشایی کشت کرد.

وی با اذعان به این که شیوه های دیوان سالاری و بوروکراسی موجب رکود در کارها می شود، گفت که دیوان سالاری موتور محرکه ما نیست و مدیران باید تحول گرا باشند.

وزیر جهاد کشاورزی بر تامین به موقع نهاده های مورد نیاز صنعت مرغداری کشور تاکید و تصریح کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین نهاده ها اختصاص می یابد و از این رو نهاده ها باید با قیمت تعیین شده به دست مرغداران برسد و مرغداران نیز با قیمت مصوب و تعیین شده مرغ را به بازار عرضه کنند.

وی بر لزوم افزایش نظارت ها در عرضه مرغ با قیمت مصوب هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان برای مصرف کننده تاکید کرد.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۰۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکل تامین خوراک شرکت روی بندرعباس در دستور کار قوه قضائیه

اکرمی مدیرعامل شرکت تولید روی بندرعباس با اشاره به تلاش‌های قوه قضائیه برای رفع مشکلات گفت: از ابتدای امسال فعالیت شرکت از سرگرفته شده است، اما همچنان مشکل تامین خاک معدنی برای تولید شمش روی وجود دارد.

تامین خوراک شرکت روی بندرعباس نیازمند خریداری خاک از بورس است که بعلت دور بودن شرکت از معادن، خاک مورد نیاز با هزینه بالا تامین می‌شود و این شرکت توان رقابت با دیگر شرکت‌ها را ندارد.

معاون اول رئیس قوه قضائیه هم گفت: ما از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تولید، داشتن اقتصادی پویا و ایجاد رونق اقتصادی حمایت می‌کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین خلیلی افزود: برای رفع مشکل شرکت روی با دولت تبادل نظر، و در صورت وجود مشکل حقوقی در این زمینه، آن را پیگیری و حل خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد
  • پلمب کارخانه خوراک دام و طیور متخلف در سبزوار
  • رفع مشکل تامین خوراک شرکت روی بندرعباس در دستور کار قوه قضائیه
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی
  • برداشت کلزا از مناطق گرمسیری برای اولین بار
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحد‌های خوراک دام و طیور
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی
  • تولید ۱۰۰ هزار تن دانه‌های روغنی در اردبیل