Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرد فریبکار با سرقت مقالات مهندس مکانیک اقدام به فروش تالیفات و مقاله‌های مرد جوان می‌کردند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سرهنگ تورج کاظمی رییس پلیس فتا تهران گفت: اواخر اسفند ماه سال گذشته مردی به نام بهرام با حضور در اداره پلیس فتا از ماجرای عجیب فروش تالیفات و مقاله‌‎‌های پژوهشی اش در فضای مجازی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بهرام در اظهاراتش عنوان کرد که مباحث پژوهشی و تحقیقاتی ام در زمینه علوم مکانیک بود که همه را خودم جمع‌آوری و نوشته بودم، اما مردی ناشناس با دسترسی به جزوه‌ها و مقالاتم اقدام به انتشار آن‌ها در بین ۱۶۰ گروه تلگرامی کرده و آن‌ها را به فروش رسانده است.
سرهنگ کاظمی ادامه داد: ماموران پلیس فتا با اقدامات فنی و کمک شاکی پرونده خیلی زود موفق به شناسایی فروشنده مقاله‌های سرقتی مرد جوان شدند.
سرهنگ کاظمی گفت: در تحقیقات مشخص شد که متهم با فروش و تبلیغ مقالات پژوهشی و استفاده از تالیفات شاکی پرونده پول خوبی به جیب می‌زند.
رییس پلیس فتا تهران ادامه داد: ماموران با هماهنگی مقام قضایی در اقدامی غافلگیرانه سارق مقالات علمی که مرد ۲۷ ساله‌ای در شرق تهران است را دستگیر کردند.
وی عنوان کرد: متهم پس از دستگیری در اعترافاتش گفت که با انگیزه مالی و ایجاد پرسش و پاسخ در بین دانشجویان و بالا بردن تعداد اعضاء گروه تلگرامی ام، اقدام به انتشار و فروش مقالات بهرام می‌کردم و از آن طریق با فروش جزوات پژوهشی شاکی با قیمت پائین تر، کسب درآمد می‌کردم.
بنا به این گزارش متهم پس از اعتراف به اتهام خود برای سیر مراحل قانونی به دادسرای جرایم رایانه‌ای منتقل شد.
رئیس پلیس فتا در پایان گفت:: برای حفظ تعادل جامعه باید رشد فناوری اطلاعات و توسعه‌ی اخلاق به طور متعادل صورت گیردولی شاید اخلاق نتوانسته است در جامعه همپای فناوری اطلاعات توسعه یابد لذا متناسب با رشد سریع فناوری اطلاعات باید به حوزه اخلاق هم توجه نمود چراکه فناوری و اخلاق درکنار هم و دربین کاربران حائز اهمیت است و در حال حاظر یکی از چالش‌های فضای مجازی عدم رعایت حقوق مالکیت فکری می‌باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مهندسی مکانیک مامور پلیس فتا کمک شاکی مقاله پژوهشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۱۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس دانشگاه صنعتی اراک در این نشست با بیان اینکه این همایش با ۶۰۰ دستاورد علمی، تخصصی و صنعتی در سطح کشور و بین الملل از ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت در این دانشگاه برگزارخواهد شد، گفت: برنامه ریزی‌ها برای برگزاری همایش از مهر ماه سال گذشته انجام شده و ۶۱۰ مقاله از ۵۰ دانشگاه برتر کشور برای شرکت در این همایش ارسال شد که ۴۶۰ مقاله علمی انتخاب شد.
گودرزی با بیان اینکه برگزاری این همایش معرفی جلوه‌ای از علم و صنعت استان به کشور است، افزود: در همایش پنج کارگاه تخصصی و چهار سخنران با نشست‌های کاملا علمی و تخصصی و نمایشگاهی از دستاورد‌های به روز در سطح استان و ملی به نمایش خواهیم گذاشت.
او گفت: مشارکت علمی، جهش تولید و توسعه صنایع مردم نهاد شعار سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران است.
استاندار مرکزی هم در این نشست گفت: با بر گزاری سی و دومین همایش بین‌المللی مکانیک در تراز نام صنعتی استان، رویداد شاخصی را در تاریخ نظام علمی استان رقم بزنیم.
مخلص الائمه افزود: بدنه مربوط با موضوع صنعت، دانشجویان صنعتی و دیگر دانشجویان در جریان این رویداد باشند و در برگزاری همایش از صنایع و انجمن‌هایی از جمله قطعه سازان، نفت و گاز، آب سنگین و ایزوگام دلیجان کمک بگیریم.
او همچنین گفت: برای حضور مردم در محل همایش تمهیدات لازم اندیشیده شود.
در پایان این نشست از شعار سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران رونمایی شد.

دیگر خبرها

  • سارق مغازه های تهرانسر دستگیر شد
  • کشف ۲۰ پرونده سرقت با دستگیری ۲ سارق در جنوب تهران/ قاچاقچی حشیش بازداشت شد
  • تلاش بی وقفه برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • برنامه دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی 
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • نصب پابند الکترونیک به ۳۰۰ سارق سابقه دار در غرب استان تهران
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید