Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-01@22:39:17 GMT

بهبود وضعیت کارگران «گروه نساجی فرقانی» در سال جدید

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۱۱۲۸

کارگران «گروه نساجی فرقانی» در ارتباط با وضعیت این کارخانه به خبرنگار ایلنا گفتند: در حال حاضر حدود ۷۰۰ کارگر به‌صورت قراردادی تحت مسئولیت یک کارفرمای واحد در ۵ واحد تولیدی «یاس نخ»، «یاس نخ البرز»، «نخ البرز»، «صنایع بافت تکمیلی ایران» و «نخ پاسارگاد» مشغول کارند و از وضعیت فعلی اشتغال خود نسبت به گذشته رضایت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگران این کارخانه اظهار داشتند: سال‌ها با چالش کارگری روبرو بودیم اما چندین ماه است کارفرما با تامین منابع مالی با تجهیز کارخانه؛ همه مطالبات مزدی کارگران شامل چندین ماه معوقات مزدی و بیمه‌ای به همراه سنوات بود را پرداخت کرده و در حال حاضر کارگران هیچ طلبی از کارفرما ندارند.

این کارگران با بیان اینکه در حال حاضر گروه نساجی فرقانی با افزایش ظرفیت به تولید خود ادامه می‌دهد، گفتند: فعالیت این کارخانه از ابتدای سال جاری سرعت بیشتری گرفته به‌طوری که با راه‌اندازی سالن شماره دو واحد نخ البرز حدود ۵۰ کارگر دیگر نیز مشغول کار شده‌اند.

به گفته این کارگران، پیش از این کارگران مجموعه نساجی فرقانی با چندین ماه تاخیر مطالبات مزدی خو را دریافت می‌کردند و سهامدار شرکت نیز به دلیل کمبود نقدینگی، توان پرداخت به موقع حقوق آنان و سایر هزینه‌های جانبی را نداشت. در آن روزها کارگران از نظر معیشتی و روحی در وضعیت نامطلوبی قرار داشتند.

کارگران نساجی فرقانی با بیان اینکه جلوگیری از واردات کالاهایی که در داخل کشور به اندازه نیاز و تقاضای مردم تولید می‌شود، ضروری است و این کار می‌تواند منشاء رونق بازار داخلی باشد،  افزودند: از چندین ماه قبل با کاهش واردات محصولات نساجی و ممنوعیت واردات کالای قاچاق، تولید در گروه نساجی فرقانی برقرار و رونق گرفته است.

کارگران این مجموعه بزرگ تولیدی در خاتمه تصریح کردند: آنچه برای ما کارگران نساجی فرقانی حائز اهمیت است، حفظ امنیت شغلی است. طی سالهایی که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده و سال جدید که به نام رونق تولید نامگذاری شده، جامعه مزدبگیران از دولت بیشتر از قبل این توقع را دارند که به صورت جدی با جلوگیری از واردات کالاهای خارجی مشابه داخل، امنیت شغلی کارگران را تامین کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کارگران قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۱۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت کار بدنبال بهبود امنیت شغلی کارگران است

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: وزارت کار در سال جاری با اجرای برنامه هایی تلاش خواهد کرد دغدغه جامعه کارگری درباره امنیت شغلی را رفع کند.

خلیل‌احمد سلامی امروز سه شنبه در جشن روز کارگر که به میزبانی تشکیلات خانه کارگر استان برگزار شد، اظهار کرد: قشر پر تلاش کارگری در خط مقدم مقابله با جنگ اقتصادی و تحقق شعار سال قرار دارد.

وی افزود: در این جنگ نابرابر که بواسطه تحریم‌های ظالمانه به ایران عزیز تحمیل شده است، کارگران و کارفرمایان همت و تلاش خود را برای خودکفایی کشور بکار گرفته اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به جایگاه کارگران در دین مبین اسلام اشاره و ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبق وظایف ذاتی خود و راهبری منویات مقام معظم رهبری، ارتقای وضعیت معیشتی و تأمین امنیت شغلی قشر کارگری را امسال دنبال می کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • باز طراحی ۷ خیابان اصلی در قم
  • پیش‌بینی برداشت بالغ بر ۵۷۵ هزار تن‌ گندم آبی در خراسان رضوی
  • شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک
  • حرکات اصلاحی و ورزشی چطور به بهبود مشکلات جسمانی کمک می‌کند؟
  • تحقق رونق تولید و رشد اقتصادی با بهبود شرایط کاری کارگران
  • ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات مرغ و گوشت
  • تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت
  • وزارت کار بدنبال بهبود امنیت شغلی کارگران است
  • حمایت از کارگران رونق تولید و بهره‌روری را ارتقا می‌دهد