Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-05@03:35:17 GMT

سکته قلبی عامل مرگ و میر ۸۰ درصد از شهروندان دهاقانی

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۱۲۶۲

سکته قلبی عامل مرگ و میر ۸۰ درصد از شهروندان دهاقانی

دهاقان –رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهاقان گفت: بروز سکته قلبی و عروقی عامل مرگ و میر ۸۰درصد از شهروندان این شهرستان است.

حشمت الله ثالثی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان اظهار کرد: باتوجه به اینکه بیماری‌های غیرواگیر، سوانح و حوادث مهم‌ترین عامل مرگ و میر شناخته شده است، اما ۸۰ درصد از عوامل مرگ و میر سکته قلبی و سرطان‌ها ۴۰درصد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، افزود: در شهرستان دهاقان ۲۵ درصد از جمعیت بالای۲۰ سال دچار فشار خون بالا شده‌اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهاقان با اشاره به کم تحرکی۵۰درصد از شهروندان دهاقانی، گفت: ورزش نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌ها دارد و باید به این مقوله بطور جدی توجه کرد همچنین تغذیه مناسب نیز از بروز بیماری‌ها به خصوص سکته و سرطان جلوگیری می‌کند.

وی نقش دخانیات را در بروز بیماری‌های قلبی و عروقی خطرناک عنوان کرد و گفت: براساس آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ۱۰درصد از افراد بالای ۱۸سال سیگار مصرف می‌کنند.

ثالثی با بیان اینکه بیماری خاموش دیابت، روز به روز بیشتر مشاهده می‌شود، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۱درصد جمعیت استان دچار دیابت هستند.

وی با اشاره به مصرف مطلوب نمک مفید، گفت: با وجود تبلیغات و نکاتی که در مورد نمک‌های مفید در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی مطرح می‌شود، تنها 13 درصد از شهروندان اصفهانی نمک مناسب استفاده می‌کنند.

وی از انجام آزمایشات خطر سنجی بیماری‌های قند و چربی در شهرستان خبرداد و افزود: ۸۰درصد از جمعیت شهرستان به صورت رایگان از این آزمایشات برخوردار شده‌اند.

ثالثی افزود: افراد بالای ۵۰ سال سن نیز به طور رایگان از آزمایشات فیبر بهره مند خواهند شد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بهداشت و درمان بیماری های قلبی عروقی دهاقان سکته قلبی مصرف دخانیات نمک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۱۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در مسیر نهضت مسکن سازی برای محرومان دهاقانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان در این مراسم گفت: در استان ۳۴۰۰ گروه جهادی در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی، آموزشی و اشتغال در حال فعالیت هستند که گام‌های مثبتی برای محرومیت زدایی برداشته اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


سرهنگ حسن عجمی افزود: امروز شاهد هستیم سپاه حرکت‌های مطلوبی در کنار دستاورد‌های دفاعی، نظامی وفرهنگی در زمینه‌های خدمت رسانی به مردم همراه با گروه‌های جهادی دنبال می‌کند.

دیگر خبرها

  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند
  • انتقال هوایی بیمار سکته قلبی از داران به بیمارستان چمران اصفهان
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • در مسیر نهضت مسکن سازی برای محرومان دهاقانی
  • فشار خون عامل مرگ سالانه ۱۰ میلیون نفر در جهان
  • خشم خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد
  • سروصدای ترافیک برای سلامتی خطرناک است
  • موی روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • پیش بینی آریتمی قلبی با هوش مصنوعی
  • فشارخون عامل اصلی بیماری های قلبی و عروقی