Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@03:42:37 GMT

۱۸۰ پروانه چرای دام در چهارمحال و بختیاری باطل شد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۱۵۲۹

۱۸۰ پروانه چرای دام در چهارمحال و بختیاری باطل شد

رئیس اداره مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته غریب به ۸۰۰ فقره پرونده از دامداران متخلف به کمسیون بند ۱۰ ابطال پروانه چرای دام ارسال شد که از این تعداد ۱۸۰ پرونده چرا ابطال شده است. ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸ استانها چهارمحال و بختیاری نظرات - اخبار استانها -

فرامرز مردانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد اظهار داشت: ستاد ملی کوچ زمان ورود دام‌های دامداران روستایی و عشایری به مراتع چهارمحال و بختیاری را 20 اردیبهشت 98 اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از طرق مختلف زمان ورود دام به مراتع استان را به دامداران اطلاع رسانی کرده است، افزود: ورود دام قبل از  تاریخ تعیین شده ممنوع است.

رئیس اداره مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: چنانچه دامداران روستایی و عشایر قبل از تاریخ معین دام‌های خود را وارد مراتع استان کنند و نیروهای منابع طبیعی آن‌ها را حین ارتکاب جرم ببینند طبق بند 5 از فصل سوم شیوه‌نامه و دستورالعمل ممیزی مراتع با متخلفین برخورد می‌شود.

مردانی تصریح کرد: در صورت مشاهده ورود دام به مراتع پیش از تاریخ معین صورت‌جلسه تشکیل و به دامدار اخطاریه نوبت اول یا دوم داده می‌شود و چنانچه برای بار سوم به دامدار اخطار داده شود پروانه چرای او باطل می‌شود.

سوزاندن درختان جنگل برای چرای دامقزوین| طرح مدیریت چرای دام در 140 هزار هکتار از اراضی قزوین اجرا می‌شودمناطق چهارگانه قرق شده فردوس برای چرای دام آزاد شد

وی اشاره کرد: در سال گذشته غریب به 800 فقره پرونده از دامداران متخلف به کمسیون بند 10 ابطال پروانه چرای دام ارسال شد که از این تعداد 180 پرونده چرا ابطال شده است.

رئیس اداره مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: امسال نیز با همان شدت با دامداران متخلف برخورد می‌شود و اگر دامدار خاطی در محل دیده شود جز جرایم مشهود تلقی و به قوه‌قضائیه ارجاع داده می‌شود.

مردانی عنوان کرد: علاوه بر ابطال پرونده چرا جریمه دادگاهی که برابر 20 درصد ارزش هر واحد دام است و همچنین خسارت وارد شده به مرتع نیز از دامدار خاطی دریافت می‌شود.

انتهای پیام/ح

R41350/P1357/S6,54/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۱۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد

 

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، عباس پوریانی از خلع ید بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان سوادکوه شمالی و بازگشت به بیت المال خبر داد و افزود: در راستای حفظ حقوق بیت المال و انفال عمومی خصوصاً منابع طبیعی، با پیگیری‌های مستمر دادگستری حوزه قضائی و همکاری یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه شمالی، در راستای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، ۳۳ هزار و ۶۷۵ متر مربع از اراضی ملی تصرف شده توسط متجاوزین خلع ید و به بیت المال بازگشت.

وی با بیان اینکه طبیعت ارزشمند شمال کشور و مواهب خدادادی استان مازندران نیازمند توجه ویژه است، تصریح کرد: حفاظت از منابع طبیعی، انفال، اراضی دولتی و ملی، وظیفه‌ای شرعی و قانونی است و باید این ثروت خدادادی ارزشمند برای نسل‌های بعدی حفظ شود.

پوریانی خاطرنشان کرد: برخورد دستگاه قضائی با متعرضین به منابع طبیعی و اراضی ملی، قاطع و بازدارنده خواهد بود.

دیگر خبرها

  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان
  • کرفس کوهی، دارویی نهفته در دل طبیعت؛ گنجی که به تاراج می‌رود
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری
  • جذب بیش از ۱۹۰۰ معلم در چهارمحال‌ و بختیاری
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در محور فولاد محله_مازندران کشف شد
  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع
  • بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه
  • آغاز احیای رشته چادر شب‌بافی در چهارمحال و بختیاری