Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@12:59:33 GMT

چالش های نتانیاهو پس از انتخابات

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۱۵۴۲

چالش های نتانیاهو پس از انتخابات

تهران- ایرنا- بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی و پیروزی احزاب دست راستی در سرزمین های اشغالی، به رغم حمایت های خارجی همه جانبه با مشکلات بسیاری برای تشکیل ائتلاف در پارلمان روبه رو است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، نتایج نهایی انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی دیروز /جمعه/ اعلام شد و این هفته رئیس رژیم صهیونیستی با مذاکره با احزاب راه یافته به پارلمان این رژیم یک نفر را برای تشکیل کابینه انتخاب می کند که آن یک نفر احتمالا بنیامین نتانیاهو رهبر حزب لیکود خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نتانیاهو در سه دوره پیاپی در سال های 2009، 2013 و 2015 پس از انتخابات مامور به تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی شد. این دوره از انتخابات پارلمان رژیم صهیونیستی با دوره های پیش متفاوت بود و تمام احزاب برای کنار زدن نتانیاهو تلاش کردند و فساد مالی نخست وزیر اسرائیل و فشارهای داخلی پیش از انتخابات پارلمانی، نتانیاهو را در آستانه حذف از قدرت قرار داده بود.

**حمایت های خارجی
حمایت های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه باعث شد وی دوباره شانس منتخب شدن برای تشکیل کابینه را داشته باشد. در این راه ، رئیس جمهوری آمریکا روز 25 مارس (5 فروردین) بلندی های جولان منطقه ای حاصلخیز و دارای منابع فراوان را که رژیم صهیونیستی در جنگ 1967 میلادی (1346) اشغال کرده بود، بخشی از اراضی رژیم اسرائیل اعلام کرد.
صهیونیست ها و نتانیاهو پس از چندین سال آن هم درست در آستانه انتخابات پارلمانی 2019 هدیه بزرگی را دریافت کرده بودند. همین موضوع این جرات را به نتانیاهو داد که در کمپین انتخاباتی خود و درست سه روز مانده به برگزاری انتخابات وعده الحاق شهرک های یهودی نشین در کرانه باختری به سرزمین های اشغالی را بدهد.
درست دو روز پیش از وعده نتانیاهو برای الحاق شهرک های یهودی نشین به سرزمین های اشغالی، ولادیمیر پوتین از پیشکش دیگری به نتانیاهو رونمایی کرد. رئیس جمهوری روسیه جسد زاکاری بومل یک سرباز صهیونیستی مفقود شده در جنگ 1982 با لبنان را به تل آویو تحویل داد.
حمایت های همه جانبه آمریکا از نتانیاهو به همین موارد ختم نمی شود و از جمله آنها می توان به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس و به تبع آن شناسایی این شهر به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، تروریستی خواندن سپاه پاسداران ایران، پشتیبانی از جنایت های اسرائیل علیه فلسطینی ها و افزایش شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در دوره ترامپ اشاره کرد.

**مشکلات برای ایجاد ائتلاف
با این وجود اگر رئیس رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را برای تشکیل کابینه مامور کند چالش های بسیاری پیش روی 'بی بی' است. وی که حزبش 36 کرسی از 120 کرسی پارلمان را کسب کرده، مجبور است برای ائتلاف با احزاب کوچکتر دست راستی برخی پست های وزارتی را به آنها بدهد و احتمالا در جریان مذاکره با آنها و تعیین وزرای کابینه دچار مشکل می شود.
حزب اویگدور لیبرمن، وزیر جنگ مستعفی کابینه پیشین نتانیاهو، با کسب 5 کرسی در انتخابات اخیر به کنست راه پیدا کرده است. یکی از گزینه های نتانیاهو برای تشکیل ائتلاف در پارلمان حزب لیبرمن «اسرائیل خانه ما» است. خروج حزب دست راستی لیبرمن از ائتلاف با نتانیاهو در پارلمان پیشین رژیم صهیونیستی به دلیل اختلاف نظر در مورد غزه و سربازی اجباری برای دانشجویان علوم دینی (یهودی) بود. وی در ماه نوامبر 2018 از سمت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی استعفا داد.
اکنون نتانیاهو به 5 کرسی حزب لیبرمن نیاز دارد تا 65 با کرسی از 120 صندلی پارلمان، ائتلاف تشکیل دهد. بی بی در روند مذاکره با لیبرمن باید خواسته های وی را بدون چون و چرا بپذیرد زیرا بدون حضور حزب لیبرمن، ماموریت نتانیاهو برای ایجاد ائتلاف دست راستی در پارلمان رژیم صهیونیستی با شکست مواجه می شود.
از طرفی دیگر حزب راست کولانو که 4 کرسی در پارلمان را به دست آورده است، فقط در صورت ابقای موشه کحلون رهبر این حزب در سمت وزیر دارایی با حزب لیکود وارد ائتلاف می شود. اما سه حزب راست گرای افراطی 'اتحاد یهودیت توراتی'، 'شاس' و 'اتحاد احزاب راستگرا' که نتانیاهو برای تشکیل ائتلاف آنها را در کنار خود می بیند، در حال مذاکره برای تشکیل یک حزب متحد بمنظور قدرت گرفتن در پارلمان رژیم صهیونیستی هستند.
در صورت اتحاد این احزاب با یکدیگر، ائتلاف آنها 20 کرسی در پارلمان را در اختیار می گیرد. آنها احتمالا با این اقدام، بلوکی را برای مبارزه با حزب لیبرمن و 'کولانو' تشکیل می دهند تا به نحوی مواضع این دو حزب را در جریان مذاکره با نتانیاهو برای تشکیل ائتلاف تضعیف کنند.
با این وجود بی بی باید رضایت حزب 'اسرائیل خانه ما' و 'کولانو' را برای تشکیل ائتلاف با آنها جلب کند.
خاورم**3234**1144

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي بنيامين نتانياهو انتخابات پارلماني 2019 رژيم صهيونيستي حمايت هاي خارجي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۱۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که قصد حمله به نتانیاهو را داشت بازداشت شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های عبری زبان از بازداشت مردی خبر دادند که قصد داشت به کاروان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی حمله کند.

این رسانه‌ها گزارش دادند که شخص مذکور یک مرد ۵۸ ساله است که قصد داشت نتانیاهو را در خیابان دیزنگوف در تل آویو هدف قرار دهد.

پلیس رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده این شخص بازداشت شده است.

۲ روز قبل نیز منابع خبری رژیم صهیونیستی فیلم عملیات ضدصهیونیستی را که از سوی یک گردشگر ترکیه‌ای به اجرا درآمد منتشر کردند.

در این فیلم لحظه اجرای این عملیات و حمله گردشگر ترکیه‌ای به یک نظامی صهیونیست با سلاح سرد و شهادت این گردشگر ترکیه‌ای به ضرب چندین گلوله نظامیان صهیونیست به نمایش درآمده است. به نظر می‌رسد تشدید جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه باعث شده دامنه تلاش‌های افراد غیرنظامی برای هدف قرار دادن این عناصر اشغالگر گسترش پیدا کند.

کد خبر 6095316

دیگر خبرها

  • اولمرت: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد
  • طرح جدید نخست وزیر اسرائیل برای اداره غزه
  • اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد
  • هیات حماس به قاهره می رود
  • نیویورک‌تایمز: نتانیاهو در حال بررسی اداره غزه توسط ائتلاف عربی-اسرائیلی است
  • رسانه‌های صهیونیستی: نتانیاهو از ترس نمی‌تواند تصمیم بگیرد
  • ادعای تازه سنتکام درباره ساقط کردن سه پهپاد یمنی
  • مردی که قصد حمله به نتانیاهو را داشت بازداشت شد
  • ابعاد رویکرد آمریکا و رژیم صهیونیستی در غزه
  • شکست ائتلاف ضدایرانی