Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، این ستاد هفته گذشته به دستور «محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی به جهت تسریع در پیگیری امور حمایتی آسیب دیدگان سیل و همچنین مصرف هدفمند حمایت‌های وزارتخانه در سطح استانهای سیل زده تشکیل شد.

دومین نشست این ستاد با حضور اعضا،  شامل معاونین معین استانهای سیل زده، تامین اجتماعی، شستا، صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق بازنشستگان فولاد، نیروی مقاومت بسیج، بانک توسعه تعاون، بانک رفاه، صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. به منظور  اتخاذ تصمیمات لازم در خصوص نحوه ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان از سیل به بحث گذاشته شد.

«سیدضیاء الدین شجاعی برهان» مشاور وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و نماینده وزیر در این ستاد، بر انسجام بیشتر و دقت در موضوعات مربوط به آسیب‌دیدگان سیل تاکید کرد و گفت: اصل وحدت فرماندهی با تمرکز بر معین هر استان باید رعایت شود و تمامی فعالیت‌های امداد رسانی باید تحت نظارت کامل معین هر استان انجام شود. در این شرایط باید با اتحاد رویه مشخص نسبت به تخصیص کمک‌ها اقدام شود تا از اتلاف منابع جلوگیری شود.

«شایان نقی زاده» دستیار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس امور پیگیری های ویژه حوزه وزارتی، وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی نیز گفت: در خصوص شناسایی ظرفیت مجموعه‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انسجام بیشتری لازم است و ضروری است تمام صندوق‌ها و سازمان‌های وابسته در سه قالب مشخص در بحث حمایت از آسیب دیدگان سیل  اطلاعات تجمیعی زیرمجموعه‌هایشان را جمع آوری و برای دبیرخانه دائمی ستاد ارسال کنند.

وی گفت: حمایت نقدی اعم از پویش‌های درون مجموعه‌ای و نیز جمع آوری وجوه نقدی در قالب مسئولیت اجتماعی است، خدمات قابل ارائه از سوی هریک از بنگاه‌های اقتصادی و در انتها تولیدات شرکت‌ها از محورهای سه‌گانه این حمایت ها به شمار می رود.

 «احمد میدری» معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون ، کارورفاه اجتماعی و  معین استان خوزستان هم با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت استان خوزستان  بر سرعت بخشیدن به نحوه  ارائه کمک‌ها به آسیب‌دیدگان تاکید و در خصوص راه‌های امداد رسانی توضیحاتی ارایه کرد.

نماینده وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و معین استان خوزستان همچنین ایجاد هماهنگی با سایر نهادهای کمک رسان، تعیین تکلیف نحوه ارائه خدمات و نیز تعیین سهم هر استان را موثر دانست.

«عیسی منصوری» معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معین استان‌های شمالی هم به نحوه حمایت‌ها از آسیب‌دیدگان در بحث اشتغال پرداخت و گفت: اطلاعات جمعیتی از قبیل جمعیت فعال، بیکار شدگان، شاغلان و .. به تفکیک هر شهرستان جمع آوری شده و شاخص‌ها نیز در این بخش احصا شده و از آن برای برنامه جامع اشتغال‌زایی در استانهای آسیب دیده سیل استفاده خواهد شد.

«میعاد صالحی» مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت وام به بازنشستگان آسیب‌دیده از سیل خبر داد و گفت: این صندوق همسو با سایر مجموعه‌های وابسته به وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به کمک آسیب‌دیدگان از سیل آمده است.

«محمد رضوانی‌فر» مدیرعامل شستا هم نحوه ارائه خدمات این مجموعه به سیل‌زدگان را تشریح کرد.

«حجت اله مهدیان» مدیرعامل بانک توسعه تعاون هم گزارشی از آخرین اقدامات این بانک به استان‌های سیل‌زده بویژه در حوزه پرداخت وام ارائه کرد.

نماینده صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر نیز از راه‌اندازی سامانه ثبت خسارت سیل‌زدگان جامعه هدف صندوق شامل بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارگزاران خبر داد و همچنین به راه‌های کمک این صندوق به جامعه هدف خود اشاره کرد.

امینی مدیر استانهای سازمان تامین اجتماعی مهمترین برنامه های این سازمان را در خصوص آسیب‌دیدگان از سیل در حوزه بیمه‌ای و درمان عنوان کرد و گفت: از زمانی که هواشناسی اخطار داد کلیه واحدهای سازمانی و درمانی در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

وی افزود: حمایت‌های بیمه‌ای و درمانی و نیز استقرار پایگاه اطلاعاتی کار فرمایان و بیمه‌شدگان ازجمله محورهایی است که آن را پیگیری می‌کنیم. همچنین اعزام ۸۰ اکیپ درمانی به مناطق آسیب دیده از سیل و نیز معاینه بیش از ۱۴ هزار نفر و پیگیری درمان آنان از جمله برنامه‌هایی است که این سازمان  برای حمایت آسیب دیدگان از سیل داشته و در بحث دارویی نیز کمک‌های لازم انجام شده است.

غریوی فرمانده مقاومت بسیج  وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی هم از آمادگی کامل این مرکز در مراکز استانها برای کمک به هموطنان آسیب‌دیده از سیل خبر داد.

در خاتمه این نشست مصوب شد در جلسه بعدی ستاد، نحوه تخصیص منابع به تفکیک استان‌های آسیب دیده از سیل و ضمنا نوع مداخله در استان‌های فوق الذکر مشخص شود.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۲۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری ظهر جمعه در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع شهر سنندج، اظهار کرد: کارگران در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور اثرگذارند و علاوه بر حضور در سنگر تولید، در تمامی عرصه‌های دفاع از کشور و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، حماسه‌آفرین بوده‌اند.

وی افزود: امروز توسعه و پیشرفت روز افزون و شکوفایی ایران اسلامی مدیون زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه کارگران نوآور و خلاق این مرز و بوم است و جامعه کارگری در توفیقات حاصل شده علمی، اقتصادی و صنعتی کشور نق‌افرین بوده‌اند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ظرفیت‌های اداره کل، ادارات زیر مجموعه وزارت کار در کردستان و سایر ارگان‌ها و ادارات استان برای رفع مشکلات کارگران استفاده می‌شود، گفت: سال گذشته در سطح استان با تلاش بازرسان ۱۹ هزار واحد تولیدی، صنعتی و ابنیه بازرسی شدند.

پیشکاری اعلام کرد: در بازه زمانی یاد شده ۹ هزار پرونده شکایت کارگران بررسی شده است و حمایت از تولید و اشتغال و تلاش در راستای حفظ اشتغال موجود ایجاد بسترهای لازم برای اشتغالزایی جوانان و رفع مشکل بیکاری اولویت اصلی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان است.
وی به پرداخت یارانه چهار میلیون ریالی به یارانه بگیران هم پرداخت و افزود: یارانه بگیران می‌توانند از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال کالابرگ الکترونیک خرید کنند که ارزش آن هفت میلیون و ۴۲۰ هزار ریال است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان ابنکه مهارت‌آموزی می‌تواند جوانان را صاحب شغل و پیشه کند، یادآور شد: جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند.

گفتنی است؛ در حاشیه نماز جمعه سنندج اداره کار، تعاون ورفاه اجتماعی کردستان اقدام به برپایی میز خدمت برای پاسخگویی به نیاز مردم کرد.

کد خبر 6089073

دیگر خبرها

  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • لایحه پیشنهادی امنیت شغلی کارگران به کجا رسید؟
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان