Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز سامانه بارشی تقویت می‌شود، اعلام استان‌های پربارش، علت بارش‌های شدید ماه‌های اخیر چیست؟، هشدار وزارت بهداشت درباره گزش مار، عقرب و سگ‌های ولگرد در خوزستان، عدم دریافت کمک‌های خارجی از سوی هلال احمر ایران به دنبال سیل و جزییات پیامک اشتباهی واریز «بسته حمایتی» به مددجویان، عناوین مهم‌ترین اخبار سرویس اجتماعی ایسنا در ۲۴ روز از بهار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:

علت بارش‌های شدید ماه‌های اخیر چیست؟

حسن لشکری، رئیس اندیشکده اقلیم و آمایش سرزمین ضمن اشاره به اینکه بارش‌های گسترده و شدید سال آبی اخیر متأثر از بر هم کنش چند پدیده جوی است، گفت: فعال‌تر شدن سامانه سودانی نسبت به سایر سامانه‌ها و انتقال رطوبت فراوان به این سامانه یکی از مهمترین عوامل بارش‌های شدید ماه‌های اخیر است.

وی در ادامه درباره شایعاتی که مبنی بر بارورسازی ابرها مطرح شده است، اظهار کرد: هنگامی‌که یک سامانه بارشی بیش از نیمی از کشور را در برمی‌گیرد و حجم عظیمی از بارش در یک پهنه گسترده اتفاق می‌افتد موضوع بارورسازی نمی‌تواند امکان‌پذیر باشد. این موضوع شایعه‌ای است که در برخی محافل غیر علمی مطرح می‌شود و نتیجه‌ای جز تشویش اذهان عمومی ندارد.

حتی یک دلار کمک خارجی برای سیل‌زدگان دریافت نکرده‌ایم

علی اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه هلال احمر تا این لحظه حتی یک دلار کمک خارجی برای سیل دریافت نکرده است، گفت: به دنبال بسته بودن حساب سوئیفت و حساب ارزی هلال احمر در اثر تحریم‌ها، با وجود اعلام عددها و ارقام، مبلغی به حساب هلال احمر ایران واریز نشده است.

وی امروز در یک نشست خبری در ساختمان صلح با اشاره به عملکرد هلال در سیل اخیر، با بیان اینکه سیل امسال بسیار ویرانگر بود، افزود: با این وجود کمک‌های غیر نقدی مثل پتو، چادر، ست بهداشتی و … از کویت، ترکیه، آذربایجان، فرانسه، آلمان، ارمنستان، پاکستان و… به ایران ارسال شده است.

جزئیات پیامک اشتباهی واریز «بسته حمایتی» به مددجویان

حسین نحوی نژاد، معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از واریز مستمری فروردین ماه مددجویان بهزیستی خبر داد و گفت: مبلغ واریزی به حساب مددجویان علی‌الحساب است و پس از تصویب افزایش، مابه‌التفاوت آن واریز می‌شود.

وی با بیان اینکه یارانه مددجویان روز بیست و ششم فروردین ماه واریز می‌شود نیز تصریح کرد: بخش مابه التفاوت مستمری مددجویان ممکن است این ماه و یا ظرف ماه‌های آینده پرداخت شود. همچنین ذکر مبلغ افزایش مستمری و بسته حمایتی در پیامک ارسالی بانکی به مددجویان اشتباه بوده است.

ضعف یک سوم ابتدایی‌ها در خواندن و نوشتن

مسعود کبیری، عضو هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با بیان اینکه بر اساس تحقیقات انجام شده ایران از جمله کشورهایی است که کمترین زمان آموزش در دوره ابتدایی را دارد گفت: کودکان ایرانی در یک سال تحصیلی به طور متوسط در دوره ابتدایی ۶۴۵ ساعت در مدرسه حضور دارند، در حالی که استاندارد یونسکو ۱۰۰۰ ساعت در ۲۰۰ روز آموزشی است.

مدیر داده پردازی مطالعات تیمز و پرلز درباره آزمون‌های بین المللی تیمز و پرلز و منحنی بهتر یا بدتر شدن وضعیت آموزشی ما در مقایسه با دنیا گفت: آخرین آزمون ۲۰۱۵ برگزار شد. نتایج نشان می‌دهد عملکرد در درس ریاضی در حد قبل است ولی در مهارت علوم و خواندن کاهش شدید ۳۰ نمره‌ای دارد. منتها نمی‌توان خیلی راحت آن را به ارزشیابی توصیفی ربط داد. کتاب‌ها و برنامه‌های درسی و ساختار نظام آموزشی تغییر کرده است.

رایزنی با بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات کم‌بهره به فرهنگیان سیل‌زده

سید محمد بطحائی، وزیر آموزش و پرورش گفت: بین ۵۰ تا ۸۰ مدرسه در استان گزارش شده که نیاز به تخریب و بازسازی دارند.

وی در ادامه اظهار کرد: فرهنگیانی که در سیل خانه و کاشانه آنها دچار خسارت شده است، اقداماتی را برای دریافت تسهیلات کم بهره برای آنان در دست کار داریم و یا کمک‌های بلاعوضی را برای مرمت خانه‌های این فرهنگیان لحاظ کنیم.

هشدار وزارت بهداشت درباره گزش مار، عقرب و سگ‌های ولگرد در خوزستان

دکتر علیرضا رئیسی، معاون وزیر بهداشت ضمن اشاره به چالش‌های بهداشتیِ بالا آمدن فاضلاب در اهواز، همچنین نسبت به گزش مار، عقرب و بویژه سگ‌های ولگرد در مناطق سیل‌زده هشدار داد و اقدامات وزارت بهداشت در این زمینه را تشریح کرد.

وی درباره بالا آمدن فاضلاب در برخی مناطق اهواز و احتمال بروز آلودگی ناشی از آن نیز گفت: مشکل فاضلاب، مشکل زیرساختی خوزستان است که حتی قبل از سیل هم وجود داشت. در خوزستان از آنجایی که در برخی مناطق شبکه‌ فاضلابی وجود ندارد از طریق چاه‌های فاضلاب دفع فاضلاب صورت گرفته و هرازگاهی این چاه‌ها توسط تانکرهای حمل فاضلاب تخلیه می‌شوند. حال از آنجایی که بعد از بارندگی‌ها امکان تخلیه این چاه‌ها وجود نداشته، به تبع در برخی مناطق این فاضلاب با آب قاطی شدند و بالا زده‌اند.

بیش از ۴۵ میلیون نفر کارت ملی هوشمند دریافت کردند

سیف الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال از تکمیل ثبت نام بیش از ۵۰ میلیون نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند و صدور بیش از ۴۵ میلیون کارت ملی هوشمند خبر داد.

وی به آخرین آمار ثبت‌نام کنندگان کارت ملی هوشمند اشاره کرد و گفت: حدود ۵۰ میلیون و ۵۰۱ هزار نفر تکمیل ثبت‌نام کارت ملی هوشمند را انجام داده‌اند و از این تعداد برای ۴۵ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر کارت صادر شده است. حدود ۸ تا ۱۰ میلیون نفر نیز هنوز نسبت به ثبت‌نام کارت ملی هوشمند اقدام نکرده‌اند.

شناسایی ۲۴ شایعه‌کننده فضای مجازی در خصوص سیل

سرهنگ شاهین حسنوند، رئیس پلیس فتا استان خوزستان از شناسایی و معرفی ۲۴ نفر از کاربران فضای مجازی که با پخش اخبار منحرف و شایعات مربوط به سیل موجب تشویش اذهان عمومی شده بودند، خبر داد.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته نیز به شرح زیر است:

علت بارش‌های شدید ماه‌های اخیر چیست؟

امروز سامانه بارشی تقویت می‌شود / اعلام استان‌های پربارش

حتی یک دلار کمک خارجی برای سیل‌زدگان دریافت نکرده‌ایم

هشدار وزارت بهداشت درباره گزش مار، عقرب و سگ‌های ولگرد در خوزستان

کشف ۱۳۰۰ سکه عتیقه از مسافران مترو در تهران

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بسته اجتماعی ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۲۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری اینترنتی خودش را خواننده سرشناس جا زد

همشهری آنلاین؛ حوادث : چندی قبل یکی از خواننده های مطرح در کشور قدم در اداره پلیس فتا گذاشت و عنوان کرد که یک صفحه جعلی به اسم او ساخته شده است.

وی توضیح داد: فردی که صفحه جعلی را در اینستاگران راه اندازی کرده بیش از 400 هزار دنبال کننده دارد که با سوء استفاده از جایگاه اجتماعی من و انتشار تصاویرم، ‌مردم را فریب می دهد.

این خواننده ادامه داد: فرد کلاهبردار درحالیکه خودش را جای من معرفی کرده، با ترفند کمک به افراد بی بضاعت از کاربران کلاهبرداری می کند.

با این شکایت، کارآگاهان سایبری پلیس فتا پایتخت با بهره گیری از روش های علمی مجرم را در فضای مجازی شناسایی کردند و وی در یکی از مناطق شمال تهران دستگیر شد.

مرد کلاهبردار در بازجویی ها به ساخت صفحه جعلی با نام و مشخصات خواننده مطرح کشور در شبکه اجتماعی اینستاگرام و دریافت وجه از بیش از ۳۰ نفر از شهروندان اعتراف و ابراز پشیمانی کرد. وی همچنین انگیزه خود را به دست آوردن پول دانست.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران با بیان این خبر گفت: متهم با قرار قانونی بازداشت شده و تحقیقات از وی ادامه دارد.

کد خبر 848478 برچسب‌ها سارق - سرقت کلاهبرداری - قمار - شرط‌بندی حوادث ایران

دیگر خبرها

  • آسمان قم بارانی می‌شود
  • رسالت اصلی و وظایف ذاتی قوه قضاییه در اولویت است
  • آسمان قم فردا پنجشنبه در برخی ساعات بارانی می شود
  • کلاهبرداری اینترنتی خودش را خواننده سرشناس جا زد
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • پرسپولیس قسط سوم یحیی را پرداخت نکرد
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی