Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان- ایرنا- معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت : نیروی امدادی و عملیاتی این استان با استقرار در اهواز استحکام بخشی به تاسیسات زیربنایی این شهرستان برای بارش های چند روز آینده را انجام می دهند.

حجت الله غلامی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نیروهای امدادی و عملیاتی استان اصفهان به همراه کارشناسان و ماشین آلات خدماتی کار رفع آبگرفتگی ها در شهرستان اهواز را انجام و اکنون استحکام بخشی به رودخانه کارون و تاسیسات زیربنایی این منطقه برای جلوگیری از خسارت در اثر بارش های آینده را انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: ستاد اصفهان در منطقه عین2 اهواز کار تخلیه آب را انجام و جریان ورود آب به این منطقه و گلبهار را رفع کردند و در آب های موجود ردکانال های شهری هدایت شده است.
معاون عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به پنج ماموریت ستاد خدمات رسانی استان اصفهان در شهرستان اهواز تصریح کرد: فعالیت در منطقه عین2، استحکام بخشی طرفین سد کارون، رفع آبگرفتگی میدان میوه و تره بار و کانال سلمان و کمک بهداشتی و خدماتی به مردم از فعالیت های این ستاد بوده که انجام شده است.
وی ادامه داد: با توجه به پس زدگی فاضلاب شهر اهواز و شرایط نامناسب محیطی و بهداشتی نیروهای آب و فاضلاب اصفهان در این منطقه مستقر و خدمات رسانی و خدمات بهداشتی و تامین خوراک و پوشاک مردم توسط اکیپ هلال احمر در حال انجام است.
غلامی با اشاره به استقرار 130 دستگاه ماشین آلات خدماتی شامل کامیون، لودر، بلدوزر و خودرو های سبک در اهواز یادآورشد: این خودروها به همراه بیش از 260 راننده و 20 نیروی ستادی در حال فعالیت شبانه روزی برای رفع مشکلات ناشی از سیل در این منطقه هستند.
وی با اشاره به حضور نیروهای آتش نشانی اصفهان یادآورشد: این نیروهای امدادی با قایق های موتوری افراد مانده در سیلاب شهرک صنعتی رضوانشهر را از سیلاب خارج کرده و خدمات تخصصی توسط نیروهای آتش نشانی ارائه می شود.
وی به حضور جمعی از شهرداران استان اصفهان در مناطق سیل زده اشاره کرد و گفت: مدیران کل، معاونان، کارشناسان دستگاه های اداری استان به همراه شرکت عمران بهارستان، پیمانکاران بخش خصوصی راهداری و راه و شهرسازی، اتحادیه تولیدکنندگان شن و ماسه و اتاق بازرگانی اصفهان همکاری و تعامل دارند.
به گزارش ایرنا، سیلاب مهیب و طغیان رودخانه های کرخه، دز و کارون سبب آبگرفتگی مناطق وسیعی از شهرهای دشت آزادگان، شوش ، شوشتر(شعیبیه)، حمیدیه، بستان و بخش های الهایی و اسماعیلیه اهواز شده است.
بیش از 100 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شمال، مرکز، غرب و جنوب خوزستان دچار آبگرفتگی شده است و بیش از 400هزار نفر در معرض سیلاب طغیانگر قرار گرفته اند.
وزارت کشور روز شنبه 17 فروردین اعلام کرد: نظر به حجم و گستردگی خسارات وارده به استان‌های متاثر از سیل و بویژه خوزستان و استمرار وضعیت فوق العاده بمنظور امداد رسانی فوری و مستمر پنج استان ملزم شدند جلسه هماهنگی ستاد مدیریت بحران را بدون فوت وقت برگزار کنند.
بر این اساس، استان های تهران، البرز، اصفهان، فارس و کرمان نسبت به گسیل و ارسال امکانات، تجهیزات، ماشین آلات، مواد غذایی و مایحتاج عمومی و در صورت لزوم اعزام افراد متخصص به استان خوزستان اقدام می کنند.
تحکیم استحکام سدکارون به دلیل افزایش 700 مترمکعبی ورودی توسط نیروهای استان اصفهان برای جلوگیری از شکسته شدن و تخریب منطقه انجام گرفته و این عملیات ادامه دارد.
7131/6026/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد اصفهان اهواز استانداري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۲۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: یگان های غرب نیروهای مسلح روسیه ۳ حمله نیروهای مسلح اوکراین را در لوهانسک دفع کردند. دشمن تا ۴۰ پرسنل نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: یگان های جنوب مواضع را در خط مقدم بهبود بخشیدند، اوکراین بالغ بر ۳۹۵ پرسنل نظامی و یک هویتزر ساخت آمریکا را در دونتسک از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: یک کارگاه مونتاژ پهپاد و همچنین نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین در ۱۱۰ منطقه مورد اصابت قرار گرفت.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: یگان مرکزی روسیه، نیروهای اوکراین و مزدوران لژیون خارجی را در دونتسک هدف قرار داد. ۱۰ ضدحمله دفع شد، دشمن ۳۷۰ نظامی را از دست داد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6092311

دیگر خبرها

  • درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
  • بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • هشدار احتمال وقوع سیلاب در ایلام
  • دو ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • تصاویر | سیلاب در منطقه دشتیاری
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟