Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بجنورد- ايرنا- شهردار بجنورد گفت: تمام اقدامات براي مهار بارندگي هاي سطح شهر با توزيع 10 هزار کيسه شن و حفر سه هزار متر خندق انجام گرفته است.

روح الله براتيان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: با توجه به پيش بيني انجام گرفته مبني بر وقوع بارش هاي بسيار شديد در اين هفته تمهيدات لازم براي مهار آب گرفتگي و سيلاب هاي احتمالي در شهر انديشيده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: در اين راستا خندقي به طول سه هزار متر و عرض هشت متر و ارتفاع چهار متر از منطقه ملکش تا الله ورديخان در سطح شهر حفر شده که آماده بهره برداري است.
براتيان گفت: همچنين لايروبي ساير خندق ها نيز انجام گرفته ولي با توجه به اينکه بارندگي چهارشنبه هفته قبل باعث رسوب گذاري اين خندق ها شده بود تمامي اقدامات براي پاکسازي خندق ها و جوي ها و دريچه هاي سطح شهر انجام شده است.
وي با اشاره به نبود هيچ گونه مشکل در مسير کانال ها و جوي هاي آب، افزود: بر اين اساس هر چه آب وارد سطح شهر شود در سريع ترين زمان ممکن تخليه مي شود.
شهردار بجنورد اظهار داشت: با اين وجود در صورتي که بارندگي هاي پيش بيني شده بيشتر از بارندگي هفته قبل باشد احتمال جاري شدن آب زياد در سطح معابر و آب گرفتگي خيابان ها وجود دارد که در ابن راستا پيش بيني لازم براي خروج آب از طريق مسيل ها در کمترين زمان ممکن صورت گرفته است.
وي از شهروندان بجنوردي خواست به هيچ عنوان در زمان بارندگي در سطح شهر تردد نکنند زيرا که براي انجام عمليات عمراني خودروها و نيروهاي خدمات شهرداري ايجاد ترافيک مي شود.
وي افزود: همچنين تردد مردم در سطح شهر باعث مي شود موج آب در قسمت هاي مختلف شهر بيشتر شده و وارد منازل و مغازه ها شود و يا در اثر ديده نشدن محل جوي ها دچار خطر شوند.
براتيان با تاکيد بر لزوم همکاري شهروندان براي مديريت امور توسط شهرداري، گفت: در حال حاضر افزون بر پنج هزار کيسه شن در سطح شهر توزيع شده و پنج هزار کيسه شن ديگر نيز در حال آماده شدن است.
وي اظهار داشت: با توجه به اينکه بر اساس پيش بيني هاي هواشناسي اوج و شدت بارش ها را در روزهاي دوشنبه و سه شنبه اين هفته خواهيم داشت تمامي نيروها و امکانات براي خدمات رساني به شهر و جلوگيري از بروز خطرات بسيج شده است.
بارندگي سيل آساي چهارشنبه هفته گذشته باعث آب گرفتگي 103 واحد مسکوني و تجاري و وارد آمدن خسارت حدود 30 ميليارد ريالي به کانال هاي فاضلاب سطح شهر بجنورد شد.
ط/ 6042
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۲۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۲۴۰ شهروند گرفتار در سیل/مردم به هشدارها توجه کنند

کاظم فلاحی دوست در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: متأسفانه ساخت خانه در مسیر سیلاب‌ها و رودخانه‌های فصلی قدیمی که اکنون خشک شده‌اند، سبب می‌شود که در بارندگی‌ها، این خانه‌ها دچار تخریب و آسیب دیدگی شوند.

وی بیان داشت: در منطقه دشت بازار شهرستان دنا، ۱۰ خانوار عشایری به علت اسکان در محل نامناسب گرفتار سیلاب شدند و تیم امدادی شهرستان دنا به منطقه حادثه اعزام شد.

فلاحی دوست افزود: ۱۲ عملیات امدادرسانی در این بارش‌ها انجام و ۱۶۰ کیلوگرم نایلون نیز بین ۶۰ خانواده کهگیلویه و بویراحمدی توزیع شد.

وی اظهار داشت: عملیات امداد و نجات توسط ۳۰ نیروی عملیاتی در قالب ۱۲ تیم و با هشت دستگاه پیکاب و شش دستگاه پمپ لجن کش انجام شد.

فلاحی دوست با بیان اینکه مردم باید در بارندگی‌ها به هشدارها توجه کنند، گفت: متأسفانه علی رغم هشدارها، برخی افراد در بارندگی‌ها به حاشیه رودخانه‌ها رفته یا در مناطق کوهستانی حضور می‌یابند که با توجه به وقوع سیلاب و یا احتمال ریزش سنگ و رانش زمین این امر خطرناک است.

کد خبر 6096270

دیگر خبرها

  • خسارت سیلاب آن روی سکه بارندگی‌ها
  • انسداد ۲ محور روستایی در فیروزه براثر سیلاب
  • خسارت سیلاب به خط انتقال آب ۳ روستای دزفول
  • امدادرسانی به ۲۴۰ شهروند گرفتار در سیل/مردم به هشدارها توجه کنند
  • تدوام سامانه بارشی در آذربایجان غربی/سیلاب و طغیان رودخانه‌ها دور از انتظار نیست
  • جاری شدن سیلاب در البرز
  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب
  • تلف شدن ۳۰ راس گوسفنددر پی بارش‌های سیل آسا در خوزستان
  • سیلاب مهمان ناخوانده اهالی شهرک جوادیه شیراز شد
  • پیش بینی رگبار تگرگ و سیلاب‌های محلی در نیمه غربی کرمانشاه