Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان گفت:هنوز زمان مشخصی برای بازگشایی مدارس در مناطق درگیر سیلاب، با توجه به شرایط فوق العاده در خوزستان مشخص نشده است.

غلامرضا شریعتی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تحصیل دانش آموزان خوزستان یکی از موضوعات با اهمیت برای مدیریت ارشد استان است.
وی ادامه داد: برای تقویت شاخص های تحصیلی در خوزستان در سال تحصیلی جاری اقدامات و برنامه ریزی خوبی صورت گرفته اما با توجه به شرایط فوق العاده ای که ایجاد شده صلاح نمی دانیم که مدارس مناطق درگیر با سیلاب در این استان بازگشایی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت:عقب ماندگی به وجود آمده برای دانش آموزان با تصمیمات صورت گرفته جبران خواهد شد.
رییس شورای آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر اینکه حفظ سلامتی دانش آموزان اولویت اول است، یادآور شد: تصمیم گیری درباره آغاز فعالیت مدارس و یا اعلام پایان سال تحصیلی در مناطق سیلابی خوزستان انجام می شود.
شریعتی با اشاره به آبگرفتگی 109 روستای خوزستان بیان کرد: با توجه به تصمیمات شورای هماهنگی مدیریت بحران 270 روستای خوزستان از زمان وقوع سیلاب تاکنون به صورت کلی و جزیی تخلیه شده است.
به گزارش ایرنا وزیر آموزش و پرورش در سفر هفته گذشته خود به خوزستان اعلام کرد سیل به 538 مدرسه در خوزستان آسیب وارد کرده است و در کنار آن نیز بیش از 2 هزار خانوار در 207 مدرسه این استان اسکان داده شده اند.
طغیان رودخانه های دز، کارون و کرخه و رهاسازی آب از سد کرخه و دز به دلیل بارش شدید باران در خوزستان و بالا دست آن باعث جاری شدن سیلاب در برخی مناطق این استان شده است.
در این سیلاب تاکنون به 438 واحد مسکونی شهری و هشت هزار و 700 واحد مسکونی روستایی آسیب وارد شده است.
با احتساب تعطیل شدن مدارس خوزستان از یک هفته پیش از عید نوروز تاکنون ، دانش آموزان مناطق سیل زده خوزستان بیش از 32 روز است که از کلاس درس دور هستند و این امر لطمات جبران ناپذیر آموزشی ، به ویژه برای پایه دوازدهم که آماده دادن کنکور سراسری هستند، وارد می کند.
در پی تداوم بحران سیلاب مدارس شهرستان ها و شهرهای درگیر سیلاب و آبگرفتگی در استان خوزستان ابتدا تا 21 فروردین تعطیل اعلام شدند که این تاریخ تا 26 فروردین جاری تمدید شد و دانش آموزان و والدین آنها در این مناطق برای ادامه تحصیل همچنان سردرگم هستند.
مدارس اهواز، شوش، باوی، کارون، حمیدیه، دشت آزادگان، هویزه و شعیبیه شوشتر، و پیشتر برخی از روستاهای دزفول جزو این تعطیلی اعلام شدند.
خوزستان دارای یک میلیون و 100 هزار دانش آموز است.
9931/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي سيل خوزستان مدارس استاندار خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۳۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم

حجت الله الماسی با بیان اینکه مدارس خاص اوتیسم جزو گروه مدارس آموزش و پرورش استثنایی هستند گفت: گروه‌های مختلف در سازمان استثنایی شامل کم توان ذهنی، ناشنوا، نابینا، معلول جسمی حرکتی هستند که اوتیسم جز یکی از این گروه‌هاست.

وی با بیان اینکه در مدارس اوتیسم دانش‌آموزان با اختلالات طیف اوتیسم تحصیل می کنند افزود: پایه‌های تحصیلی آن ها از پیش دبستانی تا متوسطه دوم و کار و دانش ویژه است؛ الگوی آموزشی در این مدارس از پیش دبستانی تا پایان دوره ابتدایی معمولاً آموزش انفرادی که در دنیا رایج است صورت می‌گیرد و کمتر کار گروهی و فعالیت گروهی انجام می‌شود.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی حداکثر تراکم کلاس در مدارس اوتیسم را پنج نفر عنوان کرد و ادامه داد: در متوسطه اول و یا به عبارتی پیش حرفه‌ای و کار و دانش خاص با توجه به ویژگی‌های هر کدام از گروه‌های دانش آموزان با نیازهای ویژه در طیف اوتیسم، در گروه‌های کوچک آموزش‌های کلاسی ارائه می‌شود.

الماسی تفاوت این مدارس را با مدارس عادی اینگونه توضیح داد: در این مدارس سعی می‌کنیم متناسب با نیاز دانش‌آموزان طیف اوتیسم که عموما به ارتباط نداشتن و تعامل با محیط و عدم توجه دچار هستند، مناسب سازی‌ لازم انجام شود به عنوان مثال نور در چنین مدارسی باید خاص باشد.

وی با بیان اینکه طیف اوتیسم در سه سطح خیلی شدید، شدید و خفیف تعریف می‌شود گفت: میزان آموزش‌ها با توجه به شدت معلولیت انجام می‌شود. در آموزش با نیازهای ویژه در طیف اوتیسم بیشتر تمرکز بر ارائه محتوای دیداری و تصاویر است و کمتر متن و سایر رسانه‌های دیگر اهمیت دارند.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی تعداد دانش آموزان با اختلالات اوتیسم در کشور که در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند را حدود ۳۵۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: حدود ۳۵۰ نفر طیف اوتیسم با شدت کم یا خفیف در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.

الماسی با بیان اینکه در کشور ما ۳۵ مدرسه خاص اوتیسم وجود دارد اظهار کرد: در استان‌های مختلف گاه بیشتر از یک مدرسه وجود دارد و بعضی استان‌ها مدرسه ندارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند