Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی سیلاب‌های اخیر در استان، محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور، فرهاد عزیزی مدیرکل امور پایگاه‌های میراث جهانی سازمان میراث فرهنگی، سید حکمت‎الله موسوی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان به همراه محمدحسین ارسطوزاده مدیر پایگاه میراث جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر، پنبه‎دانه فرماندار شوشتر و جودانی جیگلی کارشناس اعزامی از سوی سازمان یونسکو برای بررسی وضعیت پایداری سازه‌های آبی تاریخی در این شهرستان حضور یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون میراث فرهنگی کشور و هیأت همراه در این حضور ضمن بازدید از میراث جهانی شوشتر، از آخرین وضعیت این محوطه پس از سیلاب‌های اخیر مطلع شد و گزارش کامل از اوضاع آثار یادشده نیز توسط کارشناسان و مدیر پایگاه میراث جهانی در اختیار وی قرار گرفت.

همچنین در این بازدید کارشناس اعزام‎شده از سوی یونسکو که به صورت ویژه به منظور بررسی و مطالعه استحکام‎بخشی دیوار غربی و جداره‌های محوطه آسیاب‌ها به شوشتر آمده است نیز در حال بررسی و مطالعات میدانی است.

طالبیان در بررسی‌های خود ضمن تأیید و اشاره به اقدامات پیشگیرانه، کنترل و مدیریت مجموعه میراث جهانی که موجب جلوگیری از تخریب آثار شده است، بر لزوم ادامه روند استحکام‎بخشی و مرمت آن‌ها تأکید داشت و اعلام کرد: یکی از مناطقی که در سیلاب‌های اخیر بسیار مورد توجه بوده، میراث جهانی شوشتر است و باید هرچه زودتر نسبت به پاکسازی و لایروبی آورده‌های سیلابی اقدام شود و پس از فروکش کردن سطح رودخانه، بررسی‌های دقیق روی این میراث جهانی صورت پذیرد تا اقدامات ویژه‎ در راستای بهبود شرایط آن انجام پذیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در همین راستا، برنامه‌ریزی‌های لازم از پایش مستمر آثار، تکمیل تجهیزات ویژه، تأمین اعتبار و تهیه گزارش‌های مربوط صورت گرفته و به مراجع ذی‎ربط اعلام شده است.

کد خبر 4589790

منبع: مهر

کلیدواژه: فرهاد عزیزی یونسکو میراث فرهنگی خوزستان شوشتر سیل خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۴۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران

یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم دارد.

به گزارش مهر، در گزارش روزهای اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ خرید و فروش «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» و «منطقه ۱۸» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ خرید و فروش در «منطقه ۱۹» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۷۸ متری در منطقه ۱۹ محله اسفندیاری - بوستان تهران، ۹ سال ساخت، نیازمند حداقل ۴ میلیارد و ۷۵۸ میلیون تومان است.

دیگر خبرها

  • پروژه تله کابین تاق بستان در وزارت میراث فرهنگی در حال بررسی است
  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز کشف شد
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • در سه سال اخیر سرانه خط فقر سه برابر شده است
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد