Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@00:17:40 GMT

جبهه اصلی امروز اقتصاد است

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۴۴۸۸

جبهه اصلی امروز اقتصاد است

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت استان کرمانشاه با اشاره به نامگذاری امسال گفت : تولید بدون نقدینگی و سرمایه در گردش معنایی ندارد و سرمایه در گردش و تولید مکمل یکدیگر هستند.

وی با بیان اینکه همه بخش‌های کشور باید برای رونق تولید تلاش کنند، گفت : همه امسال به رونق تولید فکر کنند و هر بخش در حوزه خود برای عملی کردن ان گام بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: باید بتوان از این ظرفیت که توسط مقام معظم رهبری ایجاد شده است استفاده کرد و حماسه‌ای در این زمینه شکل بگیرد.

وی با اشاره به تحریم‌های دشمنان علیه کشورمان عنوان کرد: دشمن اعتقاد داشت چرخ تولید در کشور باز می‌ماند و با تحریم‌های اعمال شده کشور از حرکت باز می‌ماند، ولی نه تنها این قضیه محقق نشد بلکه انگیزه مردم ما برای حرکت در مسیر انقلاب دو چندان شد.

رحمانی با اشاره به بازدید صبح امروز از برخی از واحد‌های تولیدی استان ادامه داد: جلسه کارگروه ملی برای این چند واحد شستا در استان کرمانشاه تشکیل می‌شود.

وی با انتقاد از عدم راه اندازی این واحد‌ها بیان داشت: در جبهه اقتصادی تعطیلی واحد‌های تولیدی ما نشان از پیروزی دشمن دارد و راه‌اندازی و توسعه این واحد‌ها نشان از موفقیت و پیروزی ما است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: امروز هجمه دشمن تغییر پیدا کرده است و در جبهه اقتصادی همه ما مشغول هستیم و همین کارخانجات و واحد‌های تولید سنگر ما است.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران تصریح کرد: باید با افرادی که در این زمینه سنگ‌اندازی می‌کنند برخورد جدی شود.

رحمانی ادامه داد: تأمین مواد اولیه و سرمایه در گردش برای رونق تولید لازم است و حرف اول را می‌زند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمانشاه در زمینه صادرات گفت: همین مرز و فرصت صادراتی می‌تواند استان کرمانشاه را متحول و زندگی را متفاوت کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: باید صادرات به اقتصاد استان وصل شود و بخش مهمی از نیاز‌های واحد‌های تولیدی در استان تولید شود.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه ۶ گذرگاه رسمی دارد عنوان کرد: در سال گذشته ۳ میلیارد دلار صادرات از مرز‌های رسمی استان صورت گرفته است که نشان از ظرفیت بالای استان دارد.

رحمانی با تاکید بر لزوم مطالعه بازار‌های صادراتی گفت: باید واحد‌های فرآوری محصولات موجود در استان راه‌اندازی و توسعه داده شود.

وی از سهم تقریباً صفر درصدی استان در تأمین قطعات ایران خودرو ابراز داشت: این قضیه به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید در این زمینه تجدید نظر شود چرا که استان کرمانشاه عنوان یکی از قطب‌های صنعت قطعه سازی در سند آمایش مطرح شده است و باید در زمینه عملی کردن آن گام برداشت.

رحمانی با بیان اینکه در سال گذشته ۹۵۰ هزار دستگاه تولید شده است، امسال بیش از یک میلیون خودرو تولید خواهد شد این در حالی است که در سال گذشته چند ماه بازار خودرو دچار کاهش تولید شد، اما در فاصله کمتر از سه ماه این قضیه برطرف شد.

وی تصریح کرد: هر قطعه‌ی خودرویی که در استان می‌توان تولید شود اعلام کنید تا شرکت‌های سایپا و ایران خودرو را ملزم به سفارش به واحد‌های تولیدی استان کنم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: باید از این ظرفیت استفاده کرد تا استان کرمانشاه را به یکی از قطب‌های تولید قطعات خودرو در کشور تبدیل کنیم.

رحمانی با اشاره به اینکه ۱۳۸ طرح صنعتی بالای ۶۰ درصد در کرمانشاه وجود دارد، افزود: راه‌اندازی این بخش‌ها سایر بخش‌ها را نیز رونق خواهد داد و صنعت کشاورزی نیز رونق می‌گیرد.

وی با تاکید بر اولویت بندی طرح‌های صنعتی نیمه تمام در استان، عنوان کرد: باید از ظرفیت‌های طبیعی کرمانشاه همچون قیر طبیعی استفاده کرد و برای رونق آن‌ها و راه اندازی طرح‌های متناسب با این ظرفیت‌ها گام برداشت و آثار آن به همه مردم می‌رسد و مشکلات استان را همچون بیکاری برطرف خواهد کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت برای تسهیل تولید واردات مواد اولیه و ملزومات تولید را بدون ثبت سفارش از مناطق آزاد و ویژه را آزاد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه کالا‌هایی باید از این طریق وارد شود که در کشور تولید نمی‌شود، ابراز داشت: باید با واردات این ملزومات چرخه تولید را در کشور رونق بخشید.

رحمانی در ادامه با اشاره به واحد‌های تولیدی که چک برگشتی دارند، اظهار داشت: هر قانونی که مخل تولید است بنا بر تاکید دولت و مجلس بررسی و اصلاح خواهد شد.

وی با اشاره به قانون چک برگشتی واحد‌های تولیدی بیان کرد: هر واحدی که یک چک برگشتی داشته باشد نمی‌تواند تسهیلات دریافت کند که این مهم نیز در دست بررسی و اصلاح است چرا که به رونق تولید صدمه می‌زند .

 

 

انتهای پیام/د

تولید بدون نقدینگی و سرمایه در گردش معنایی ندارد

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۴۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم

«ابوالقاسم جراره» نماینده راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم پیروز شویم و فراکسیون نیروهای انقلابی را داشته باشیم. رایزنی‌ها و تلاش‌ها در حال انجام است، اما لازمه آن صبر است تا تکلیف برخی از نمایندگان نیز روشن شود.

وی با تاکید بر تلاش برای حل دغدغه‌های مردم، افزود: یکی از موضوعات مهمی که مردم با آن درگیر هستند، موضوعات اقتصادی است. باید بتوانیم با ورود به موضوعات قانونی، در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم و اگر لازم است نظارت جدی‌تری بر قوانین در راستای تسهیل فضای اشتغال، کسب و کار، اقتصادی و تولید داشته باشیم.

جراره گفت: باید فضای اقتصادی بهتری در کشور ایجاد شود و ما باید تلاش کنیم دغدغه‌های مردم کمتر شود. یکی از موضوعاتی که باید به آن پرداخته شود که لایحه آن توسط دولت تقدیم مجلس است، بحث کاهش مالیات بر تولید است. این اتفاق می‌تواند در حوزه تولید در کشور مؤثر باشد.

نماینده راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در ادامه با اشاره به کمیسیونی که در صورت راه‌یافتن به مجلس انتخاب خواهد کرد، گفت: من در گذشته، تجربه حضور در کمیسیون صنایع را داشته‌ام. مدتی نیز در معاونت تفریغ بودجه دیوان محاسبات مسؤولیت داشته‌ام؛ اما در صورت راه‌یافتن به مجلس جدید بسته به شرایط و نیاز مجلس فعالیت خواهم کرد؛ البته این منوط به تصمیم و انتخاب مردم است.

وی در پایان ضمن تشکر از راه‌اندازی پویش با مهر انتخاب کن بیان کرد: هر چقدر بتوانیم شرایطی فراهم کنیم که مردم نامزدها را بهتر بشناسند و بهتر انتخاب کنند، قطعاً خوب و مؤثر است.

کد خبر 6079522

دیگر خبرها

  • همه جبهه مقاومت به ایران قوی، افتخار می‌کنند
  • ۳۳۰ عنوان برنامه طی هفته بسیج سال جاری در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • خراسان جنوبی/کارگران، فعالان عرصه اقتصاد و تولید
  • در پی راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی دیگری در مناطق شرقی کرمانشاه هستیم
  • باید در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم
  • دستور روسیه برای افزایش تولید تسلیحات
  • اعطای نشان ملی به شرکت آرد هشترود 
  • ایران هیچ عقب گردی در حوزه اقتصاد و تولید نداشته است
  • کارگران رکن اصلی اقتصاد کشور هستند
  • در سال جهش تولید، ارز چند نرخی را حذف کنید