Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نویسنده «داعش از کاشت تا برداشت» گفت: این کتاب که با هدف آگاه‌سازی عموم مردم نوشته شده و به صورت مفصل مخاطب را به شناخت از گروهک تکفیری می‌رساند.

سیدمهدی نورانی از محققان و نویسندگانی است که آثار شاخصی را خلق کرده است. وی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره یکی از این آثار که «داعش از کاشت تا برداشت» نام دارد توضیحاتی را ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان-«داعش از کاشت تا برداشت» چگونه کتابی است؟

اولین کتاب درباره داعش بود که طی دو هفته هم پرفروش‌ترین کتاب ایران شد.

میزان-این کتاب بر چه اساسی نوشته شده؟

این کتاب بر اساس سه محوری که مقام معظم رهبری درباره داعش به یکی از خبرنگاران فرموده بودند، نوشته شده است. ایشان فرمودند که لازم است اول خوب داعش را بشناسیم و بعد به این توجه کنیم که چه کسانی داعش را راه انداخته‌اند و از قابل فعالیت آن سود می‌برند و راهکارهای مبارزه با داعش

میزان-«داعش از کاشت تا برداشت» چند بار چاپ شد؟

این کتاب پنج بار تجدید چاپ شد.

میزان-برای این کتاب چقدر برایش پژوهش شد؟

من پنج سال در اوج درگیری‌ها و بمب‌گذاری‌ها در لبنان زندگی کردم. از آنجا که در آن زمان منبع به زبان فارسی برای استناد وجود نداشت بیشترین منابع روزنامه‌ها و مجلات آن زمان بودند و چند کتاب که به زبان عربی و انگلیسی نوشته شده بود و کارهای میدانی که چند تن از دوستان در آنجا انجام داده بودند و من توانستم از اطلاعاتشان استفاده کنم.

میزان-بارزترین ویژگی این کتاب چیست؟

«داعش از کاشت تا برداشت» به صورت مفصل مخاطب را به شناخت از داعش می‌رساند. مطالبی که در این کتاب درباره داعش آمده در زمان چاپ، برای اولین بار بود که مطرح می‌شد.

در این کتاب اطلاعات چون شخصیت ابوبکر بغدادی کیست و از کجا آمده، تشکیلات داعش، سردسته آن، منابع مالی‌اش از کجا و چطور تامین میشود به صورت اطلاعات دسته‌بندی شده و کاملا مستند ارائه شده است.

در «داعش از کاشت تا برداشت»هرجا از روزنامه یا مجلات استفاده شد در متن کتاب ذکر شد. در کتاب هرچیزی که از مقالات آمده، در قالب پاورقی به آن اشاره کرده‌ایم و اگر اطلاعاتی از روزنامه یا سایت بوده، برای ملموس و مستندشدن کار در متن گفته شده که فلان منبع چنین اطلاعاتی را در این باره منتشر کرده است.

میزان-هدفتان از نگارش این کتاب چه بود؟

هدفم آگاه‌سازی عموم مردم بود. من هدفم کار علمی تحقیقاتی صرف نبود بلکه می‌خواستم مردم با داعش شناخت پیدا کننند. من می‌خواستم مردم با تاریخچه تکفیری‌ها آشنا شوند بنابراین برخی از اطلاعات میدانی را نیز به آن اضافه کردم که در نهایت اثر بسیار خوبی از آب در آمد.

میزان-این کتاب به جنایت‌های داعش هم پرداخته؟

بله، به بخشی از وحشی‌گری‌ها در «داعش از کاشت تا برداشت» و راهکارهایی که برای پیشبرد اهدافشان به کار می‌برند، پرداخته شده است.

میزان-مخاطب این کتاب چه قشری است؟

این کتاب اطلاعات عمومی خیلی خوبی درباره داعش ارائه می‌کند. از جوانان تا افراد با سنین بالا مخاطب «داعش از کاشت تا برداشت» هستند.

میزان-آیا از تصاویر هم برای نشان دادن عملکرد داعش استفاده شده؟

نه، بیشتر نقشه در کتاب دیده می‌شود. بیشتر به موقعیت‌های مکانی اشاره شده است.

میزان-طبق اطلاعاتی که در این باره کسب شد، بیشترین آسیب گروهک تکفیری به چه بخشی وارد شده؟

ضرر اصلی پدیده داعش را اهل سنت متحمل شده است و بیشترین آسیب و تخریب‌ها به مسلمانان اهل سنت وارد شده نه شیعیان. ضرر اصلی داعش به مناطقی از جهان اسلام وارد شد که اهل سنت در آنجا زندگی می‌کردند.

چهار استانی که در عراق داعش اشغال کردند برای اهل سنت بوده است. در سوریه مناطق اشغالی برای مسیحی‌ها و سنی‌ها بودند جز یک یا دو منطقه که آن هم شیعیان اجازه ورود داعش را ندادند. در اصل آزادسازی مناطق مختلف و مبارزه با داعش از سوی شیعه انجام شد آن هم در مقابل داعشی که ادعای اهل سنت بودن می‌کند. در حقیقت شیعه جان خود را به خطر انداخته و شهید شده تا خاکی که متعلق به اهل سنت از داعش پس گرفته شود، این به نظرم اتفاقی است که کمتر در رسانه، بحث‌های علمی و کتاب‌ها پرداخته شده و این از حس انسان دوستانه نشات گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کتاب شهید شیعه اهل سنت داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۴۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!

تین نیوز

در پی بارندگی های اخیر در استان کرمان، مشکلاتی برای محصولات خودروسازان شهر بم پیش آمد و تعدادی از این محصولات در آب فرو رفت و همچنین آب بسیاری وارد کارخانه های آن ها شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، هفته گذشته، بارندگی های شدیدی در استان کرمان رخ داد؛ این بارندگی های شدید با هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان کرمان از حدود ١٠-١٢ روز گذشته آغاز شده بود و استاندار کرمان نیز در این رابطه اظهار کرده بود که بیش از ۶۰ میلی متر (دو برابر میانگین بارندگی نسبت به سال گذشته) بارش باران در این استان رخ داده است.

این بارندگی های شدید در شهر بم، کارخانه های خودروسازی مستقر در این استان و به ویژه گروه صنعتی مدیران خودرو را دچار مشکلاتی کرد.

طی روزهای اخیر ویدئوها و تصاویری از سالن مونتاژ برند فونیکس و پارکینگ محصولات مدیران خودرو منتشر شد که نشان می دهد که سیل در کارخانه مدیران خودرو، به بخش سالن مونتاژ خودروهای برند فونیکس آسیب زده و همچنین پارکینگ محصولات MVM  نیز در آب فرو رفته اند. 

آسیب وارده به این مجموعه صنعتی در استان کرمان (شهرستان بم) مشتریان این گروه خودروسازی را از بابت تأخیر در تحویل خودروها و آسیب های احتمالی وارده به محصولاتی که در آب فرو رفته یا آب وارد کارخانه شده است، نگران کرده است.

این موضوع به صورت اختصاصی و ویژه از گروه صنعتی مدیران خودرو مورد پیگیری قرار داده شد. 

شرح ماوقع آنچه که اتفاق افتاده و میزان آسیب سیل به این گروه خودروسازی وارد شده و در اختیار ایسنا قرار گرفت به شرح زیر است:

بارندگی ها و سرازیر شدن سیل در بخش های مختلف استان کرمان و شهرستان بم، منجر به اختلال در زندگی مردم و گرفتگی معابر شهری شده است؛ بخشی از این سیل نیز به یکی از بخش های تولیدی کارخانه مدیران خودرو وارد شده به قسمت هایی از این کارخانه آسیب وارد کرده است.

کدام خودروها توسط سیل در کارخانه آسیب دیده اند؟

تصویر منتشر شده از بم مربوط به محوطه خط تولید خودرو X۲۲ پرو دستی است. همانطور که در تصاویر هم مشخص بود، تنها بدنه خودروها در محوطه یکی از خطوط تولید ام وی ام قرار داشت.

در پی این موضوع، تیم کارخانه مدیران خودرو از همان ساعات اولیه پس از وقوع سیل، آب و گِل را از محوطه خارج کرده و بدنه خودروهای X۲۲ پرو که در محوطه قرار داشته است را به مکانی دیگر منتقل کرده اند.

در خصوص آسیب های کیفی احتمالی به محصولات و استفاده از بدنه خودروهایی که در سیل حضور داشته اند، برای تولید محصولات جدید، این گروه صنعتی، ضمن تاکید براینکه  کیفیت محصولات عرضه شده به بازار خط قرمز واحد کنترل کیفیت ام وی ام است؛  اطمینان خاطر داده که  در صورت وجود مشکل در هر کدام از بدنه ها، آن مورد از خط تولید خارج خواهد شد.  البته بدیهی است تعدادی از این قطعات آسیب جدی ندیده و پس از بررسی مجدد واحد کنترل کیفیت، وارد خط تولید می شوند.

گروه صنعتی مدیران خودرو در رابطه با بررسی بدنه خودروهای آسیب دیده در سیل توسط واحد کنترل کیفیت این شرکت، اعلام کرده که تمامی استانداردهای رعایت شده برای تولید خودروهای جدید در خصوص بدنه خودروهایی که در حادثه سیل قرار داشتند، رعایت خواهد شد؛  اگر این بدنه ها از نظر استحکام، ساختار یا رنگ دچار مشکل شده باشند، قطعا از خط تولید خارج می شوند.

مدیران خودرو در رابطه با احتمال تاخیر در تحویل خودروهای فروخته شده نیز به خریداران اطمینان می دهد که مشکل حادی در خط تولید برند ام وی ام رخ نداده و پس از گذشت ۲۴ ساعت، تمامی شرایط به حالت عادی بازگشته است؛ فلذا تمام تلاش شرکت بر این است که تاخیری در تحویل خودروی مشتریان ایجاد نشود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به کدام استان؛ روندها رو به کاهش به چه معناست؟
  • کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به این استان کردنشین است
  • بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی به محورهای موصلاتی وارد شد
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان