Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-09@02:07:16 GMT

سازمان ملل: 24میلیون یمنی نیازمند کمک‌های انسانی هستند

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۴۶۲۷

سازمان ملل: 24میلیون یمنی نیازمند کمک‌های انسانی هستند

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری آناتولی؛ کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل امروز (شنبه) در صفحه توییتر خود نوشت: 3.3 میلیون یمنی از شهر و دیار خود آواره شده‌اند و 25 درصد از کودکان این کشور نیز از رفتن به مدرسه محروم هستند.

همچنین تنها 51 درصد از خدمات بهداشتی به صورت کامل قابل استفاده است و بقیه آنها آماده ارائه خدمات نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کمیساریا با بیان این که 24میلیون یمنی نیازمند کمک‌های انسانی هستند، نوشت: پس از گذشت چند سال‌ از جنگ یمن، این کشور تبدیل به صحنه بدترین بحران انسانی در کل جهان شده است، اما با این حال همچنان میزبان بیش از 247 هزار پناهنده است.

این سازمان در ادامه با اشاره به این‌که یمن از قدیمی‌ترین تمدن‌های جهان است، افزود: در اثر درگیری‌های یمن از سال 2015 تاکنون، زیرساخت‌های این کشور و اقتصاد آن دچار آسیب‌های جدی شده است.

کمیساریای حقوق بشر در پایان بر ضرورت فراموش نکردن کمک‌های انسانی فوری به مردم این کشور تأکید کرد.

 انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: سازمان ملل یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۴۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت علم و فناوری در مرکزی نیازمند دانش بنیان کردن تولید است

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص‌الائمه پیش از ظهر چهارشنبه در دهمین جشنواره جهادگران علمی و فناوری بسیج استان مرکزی اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند علاج مشکلات کشور اقتصاد مقاومتی است که برای تحقق آن توجه ویژه به ۲ رکن اقتصاد مردمی و اقتصاد دانش بنیان است.

وی افزود: گروهی که باید این فرمان و پرچم را راهبری و هدایت کند، بسیجیان هستند چرا که بسیج معجزه امام راحل و دستاورد مهم انقلاب اسلامی است.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه سال گذشته دانشگاه اراک جز ۱۰ دانشگاه برتر کشور شناخته شده است، افزود: در حوزه فناوری برای تقویت، توسعه اقتصاد دانش بنیان، باید از ظرفیت جهادگران به عنوان کلید حل مشکلات کشور بهره گیری کرد.

وی تاکید کرد: در استان مرکزی آب سنگین، به ارزش هر کیلو ۸۰۰ دلار تولید می‌شود در حالی که نفت خام بشکه‌ای ۸۰ تا ۹۰ دلار به فروش می‌رسد، بر این اساس آب سنگین ظرفیت تولیدی ویژه ای در این استان محسوب می‌شود.

مخلص الائمه تاکید کرد: مسائل و مشکلات با کار زیاد حل نمی‌شود بلکه نیازمند اقدام جهادی است که در این راستا تمام ظرفیت‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مرکزی گفت: بدون تردید ظرفیت‌های جمهوری اسلامی به مراتب بیش از مشکلات است که می‌توان با تعامل و هم‌افزایی تمام ارگان‌ها بر مسائل و مشکلات غلبه کرد در غیر این صورت نوعی نقص در عملکرد و بروکراسی اداری وجود دارد.

وی اقتصاد نفتی را پاشنه اقتصاد کشور دانست و گفت: پیشرفت علم و فناوری و کلید حل مشکلات کشور و به تبع آن استان، نیازمند دانش‌بنیان کردن تولید است که با توجه به این مهم در کمترین زمان به قله‌ای که رهبر معظم انقلاب در بیانات خود فرمودند، دست می‌یابیم.

کد خبر 6100541

دیگر خبرها

  • مراکز رشد علوم انسانی در استان‌های کشور تشکیل می‌شود
  • پیشرفت علم و فناوری در مرکزی نیازمند دانش بنیان کردن تولید است
  • گزارش سازمان حقوق بشری از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در رفح
  • گوترش: حمله تمام عیار به رفح فاجعه انسانی به بار خواهد آورد
  • نقش هنر بر پیکر جنگ‌زده یمن
  • ۷۵ درصد ساکنان نوار غزه آواره شده اند
  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • برای تحقق رشد اقتصادی نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین هستیم