Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان گفت: به عنوان معین شهرستان دورود انتخاب و تاکنون موفق به ارزیابی فنی خسارت ۲ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده از سیل در این شهرستان شدیم. ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

 حسن ظفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: 20 گروه‌کاری ارزیابی شهر‌های دورود و ناصر‌الدین و 140 روستای دورود را بررسی فنی کردند تا مقدار خسارت وارد شده به واحد‌های مسکونی این مناطق بر اثر سیل اخیر مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه به دستور مدیر کل بنیاد مسکن کشور این ماموریت را در شهرستان دورود اجرا کردیم، افزود: با گزارشی که خسارت به بار آمده از سیل در این شهرستان تهیه می‌شود گزارش به سازمان مدیریت بحران کشور ارایه خواهند کرد تا بعد از تایید هیات دولت مقدار خسارت قابل پرداخت برای واحد‌های مسکونی مشخص شود.

ظفری در پاسخ به  این سئوال که دلیل آسیب به واحد‌های مسکونی ارزیابی شده چه بوده است گفت: به غیر از ورود سیل به ساختمان، شدت بارش‌ها ساخت و ساز غیر مجاز در حریم رودخانه یکی دیگر از دلایل مشخص شده است که برخی واحد‌ها به نوسازی کامل و برخی به تعمیرات برای رفع نم‌زدگی نیاز دارند.

ثبت‌نام خسارت سیل‌زدگان در استان ایلام تا پایان فروردین ماه امسال ادامه داردعمق بالای خسارت سیل؛ بانک‌های عامل استان لرستان را ویژه ببینندروایت تصویری خسارت سیلاب به اراضی زراعی و باغی مازندران

مدیر کل بنیاد مسکن درباره تامین امکانات زندگی برای واحد‌‌های مسکونی آسیب دیده از سیل در شهرستان دورود هم افزود: بر اساس ضوابط وام بلاعوض تا مبلغ 5 میلیو‌ن تومان به اهالی که تایید هویت شدند پرداخت خواهد شد. برای تایید هویت هم نام و نام‌خانوادگی کفایت می‌کند چرا که افزون بر تایید هویت اهالی توسط ، اعضای شورای شهر یا روستا و بخشدار این هویت را توسط سامانه بنیاد مسکن هم می‌توانیم بررسی کنیم و اهالی نباید نگرانی داشته باشند.

وی در پاسخ به این سئوال که بر اساس بررسی‌های بنیاد آیا امکان تغییر مکان ساخت شهر‌ها روستا‌ها هم در دستور کار خواهد بود یا خیر گفت: قطعا واحد‌هایی که در حریم ساخته شده بودند که دیگر نباید در آن محدود ساخته شوند همچنین برای ساخت مجدد برخی واحد‌های روستایی یا شهری هم باید کارشناسان نظر بدهند.

ظفری با اشاره بر اینک شهرستان دورود 180 هزار نفر جمعیت دارد افزود: اگر به تقریب جمعیت واحد‌های ارزیابی شده را  6 نفر در نظر بگیریم 2 هزار و 400 واحد ارزیابی شده که ماوا و مسکن حدود 14 هزار نفر است که به تامین هزینه تعمیرات جزئی یا ساخت مسکن نیاز دارند.

وی افزود: بر اساس ضوابط موجود امکان پرداخت تسهیلات تعمیر مسکن تا سقف 10 تا 15 میلیون تومان با کارمزد4 درصد وجود دارد اما برخی واحد‌ها خسارت آن بیش از این مبلغ است که باید نحوه نحوه پرداخت آنرا دولت مصوب کند.

 انتهای پیام/ن

R41405/P/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۴۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مهدیار اسماعیلی رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن در دیدار با رئیس هیأت مدیره شرکت باز آفرینی شهری ایران با بیان اینکه هدف این صندوق حمایت همه جانبه از تولید و رونق بازار مسکن کشور است، گفت: با تعریف ساز و کار مناسب و شناسایی بهترین شیوه‌های حمایتی، پشتیبانی از ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در برنامه این صندوق قرار دارد.

وی گفت: ارائه تضمین‌های لازم برای ساکنین بافت فرسوده و ناکارآمد شهری جهت دریافت تسهیلات از سامانه بانکی از جمله موضوعات فعالیت این صندوق بوده و فرآیند اجرایی آن در دست بررسی است.

صدور ۳۵ درصد پروانه‌های بافت فرسوده به صورت تک واحدی

همچنین محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران هم در این دیدار با توجه به پتانسیل بالای بافت‌های فرسوده برای خانه سازی بدون نیاز به تأمین زمین جدید، گفت: ظرفیت احداث مسکن جدید در این بافت‌ها بیش از ۴.۵ میلیون واحد است.

آئینی افزود: ۳۵ درصد پروانه‌های صادره در بافت‌های فرسوده شهری به صورت تک واحدی و ۷۴ درصد آنها کمتر از ۳ واحد است که در صورت پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، مالکین و سازندگان به ساخت خانه با تراکم بالا ترغیب می‌شوند.

کد خبر 6095613 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است
  • خسارت‌دیدگان خواستار نقشه‌برداری پلاک به پلاک هستند/ آواربرداری پس از تعیین حدود اربعه
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان