Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حوزه های علمیه گفت: حوزه‌های علمیه باید در عرصه قرآنی در جهان موج آفرین باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله «علیرضا اعرافی» در مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب علوم دینی که عصر امروز(شنبه 24 فروردین ماه) در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) قم برگزار شد، بر لزوم فعالتر شدن ظرفیت فکری حوزه های علمیه در زمینه قرآن تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر حوزه های علمیه شرکت مشترک طلاب ایرانی و خارجی در این مسابقات از از نقاط مثبت توصیف کرد و افزود: البته از حوزه‌های علمیه انتظار می‌رود که این مسابقات وجه متمایز داشته باشد و بیشتر به حوزه‌های معارفی توجه کنند و رشته‌های مختلف را به آن بیافزایند.


وی ورود این مسابقات در حوزه معرفتی، تبلیغی و ترویجی را از رسالت‌های اصلی حوزه‌های علمیه عنوان کرد و اظهار داشت که طلاب آینده سازان حوزه‌های علمیه هستند و حضور پرشورشان در مسابقات قرآن می‌تواند در آینده حوزه موثر واقع شود.


آیت الله اعرافی به بخشی از مباحث قرآنی در نهج‌البلاغه اشاره کرد و گفت: قرآن در نهج‌البلاغه، فصل بسیار مفصل دارد و درباره این کتاب انسان‌ساز سخن زیاد به میان آورده است.


عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه خواستار پیشگام شدن حوزویان برای شرکت در مسابقات قرآنی در سطح مراکز علمی و دینی شد و تصریح کرد: آنان باید پرچم نشر این معارف و گسترش این معارف را در سراسر به دست بگیرند، حوزه‌های علمیه باید در عرصه قرآنی در جهان موج آفرین باشند.


وی ادامه داد: طلاب باید در ایران و جهان پرچم قرآن را به اهتزاز در بیاورند، مسابقات قرآنی باید در حوزه این راه را بگشاید که حوزویان پیشگام برنامه‌های قرآنی و مسابقات باشند.


آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه باید به نیازهای جدید بیشتر توجه کنند و از طریق مباحث قرآنی به این نیازها پاسخ بگویند، اندیشه قرآنی را درست استخراج کنیم و به درستی این اندیشه ناب را به بشر عرضه کنیم.

پایان پیام/549

منبع: شبستان

کلیدواژه: سپاه پاسداران سیل خسارت سیل سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم سپاه سیل خوزستان نماز جمعه مسابقات قرآن قرآن کریم خبرگزاری شبستان آیت الله اعرافی قرآن کریم حوزه علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۵۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر طرح ملی قرآنی حفظ نور کشور گفت:"اعظم السادات برغمدی" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که دبیرخانه طرح ملی تلاوت قرآن کریم در مشهد دایر است افزود: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.   وی ادامه داد: کار ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآن حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.   مدیرطرح ملی قرآنی حفظ نور کشور گفت: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، کمک به خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی به خانواده ها از جمله اهداف این طرح است.   برغمدی افزود: این طرح فرصت بی‌نظیری پیش‌ روی دختران علاقه مند به قرآن در استانها قرار می‌دهد.      

 

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد