Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@22:10:07 GMT

سناتورها خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران هستند

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۵۱۶۳

«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه مدعی شد که سناتورهای آمریکایی خواستار تحریم‌های سخت‌تر علیه ایران هستند.

سخنان پامپئو تنها چند روز پس از سخنان «تد کروز» سناتور جمهوری خواه ایالت تگزاس مطرح می‌شود که از وی خواسته بود اجازه ندهد گروه کوچکی از کشورها به خرید نفت از ایران پس از پایان معافیت از تحریم‌ها در ماه آینده ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اظهارات اختلافات شدیدی را میان مخالفان ایران همانند پامپئو و گروهی شامل کروز و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا بوجود آورده است. گروه دوم خواستار اتخاذ مواضعی تندتر علیه ایران بوده تا به تعهد خود برای رساندن صادرات نفت ایران به صفر پایبند باشند.

پامپئو این اتهامات که وزارت خارجه رویکرد حداکثر فشار علیه ایران را کاهش داده، مضحک خواند.

وی که در مسیر پاراگوئه و در مصاحبه با دو روزنامه نگار این سخنان را مطرح می‌کرد، افزود: مردم می‌خواهند که داستان‌گویی کنند و می‌خواهند که روزنامه‌ها را بخرند. من این را درک می‌کنم. سناتورها نیز می‌خواهند خودنمایی کنند و من این را نیز درک می‌کنم اما وزارت خارجه قصد دارد در مسیر صحیح گام بردارد.

وی در ادامه سخنانش مدعی شد: ما به فشار علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهیم داد تا مردم ایران به آن چیزی که سزاوار آن هستند دست یابند و آن شانس زندگی عادی در کشوری است که بزرگترین حامی تروریسم در جهان نباشد.

چند کشور از جمله هند، ژاپن، چین و ترکیه به دنبال تمدید معافیت از تحریم‌های آمریکا برای ادامه خرید نفت از تهران هستند. در ماه نوامبر به 8 کشور برای خرید نفت از ایران به مدت شش ماه معافیت از تحریم‌ها داده شد و این معافیت کمتر از یک ماه دیگر به پایان خواهد رسید.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایران نفت مشاور امنیت ملی صادرات نفت وزارت خارجه مصاحبه جمهوری اسلامی ایران مردم ایران تروریسم جهان چین ترکیه ایران تحریم ها علیه ایران تروریسم چین وزیر امور خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۵۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های جدید انگلیس علیه صنایع نظامی ایران / اسامی

به گزارش صدای ایران،وزارت امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دو نفر و چهار شرکت مرتبط با شبکه تولید پهپاد در ایران را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

بر اساس این بیانیه سید محسن وهاب زاده مقدم، عباس عبدی، شرکت دانش‌بنیان شرق، پیشرو صنعت آسمان شریف، الوند موتور و موج گستر آسمان پرواز تحریم شده‌اند.


دیگر خبرها

  • میلیون ها یمنی خواستار ادامه عملیات علیه اشغالگران شدند
  • گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار تحریم اسرائیل شد
  • تحریم های جدید انگلیس علیه صنایع نظامی ایران / اسامی
  • گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی شد
  • تداوم سریال تحریم‌های انگلیس علیه صنایع نظامی ایران
  • تداوم تحریم‌های انگلیس علیه صنایع نظامی ایران
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران