Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-06@23:15:48 GMT

3800 طلبه به یاری سیل زدگان شتافتند

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۵۲۶۱

به گزارش فارس از خرم‌آباد، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: سیل اخیر در لرستان به بسیاری از شهرها به‌ویژه به شهرستان پلدختر و معمولان خسارات سنگینی وارد کرد.

وی افزود: متاسفانه سیل ظرف مدت ۴۸ ساعت تمام زندگی بسیاری از مردم اب مناطق را با خود برد و خانه‌ها، لوازم منزل، محصولات و تجهیزات کشاورزی و همه آنچه که مردم داشتند را ویران کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان داشت:سیل زمین‌های کشاورزی را تبدیل به گل‌ولای نموده است به‌طوری که اکنون قابل کشت نیستند؛ در یک کلام خسارات مادی و صدمات روحی و روانی فراوانی به مردم استان وارد شد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه در این حادثه سیل بسیار چشمگیر بوده حضور طلاب جوان جهادی در امدادرسانی به آسیب دیدگان سیل بود، به‌طوری که طلاب همراه با نیروهای جهادی با بیل و تجهیزات امدادی گل‌ولای را از منازل مردم پاک‌سازی نمودند و امید و لبخند را بر چهره سیل‌زدگان آشکار کردند.

آیت‌الله میرعمادی گفت: حضور روحانیت در نقاط مختلف سیل‌زده به‌ویژه در پلدختر و معمولان بسیار پررنگ بوده و خدمات خالصانه خوبی ارائه کردند و جلوه‌هایی از همراهی روحانیت با مردم را به نمایش گذاشتند که قریب به اتفاق مردم اظهار رضایت دارند و این تبلیغ عملی تأثیر فوق‌العاده‌ای در مردم داشته است.

امام جمعه خرم‌آباد عنوان کرد: تاکنون 38۰۰ نفر از طلاب و روحانیون در قالب نیروهای امدادی و تبلیغی به سیل‌زدگان خدمت‌رسانی کرده‌اند که بیشتر به‌صورت گروه‌های امدادی بوده است و البته تعدادی نیز در اقامه نماز جماعت در محل اسکان اضطراری و بیان مسائل شرعی و سرکشی از خانواده‌های آسیب‌دیده فعالیت داشته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: در این مدت شخصیت‌های بزرگی از حوزه‌های علمیه و نهادهای زیر نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی از مناطق مختلف سیل‌زده بازدید نموده و کمک‌هایی داشته‌اند.

وی افزود: همچنین در این مدت تعداد زیادی از طلاب خواهر در امر بسته‌بندی کمک‌ها، طبخ و آماده‌سازی غذا، مشغول امدادرسانی بوده‌اند.

آیت‌الله میرعمادی اظهار از تشکیل شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی نهادهای حوزوی استان خبر داد و افزود: این شورا متشکل از مسوولین سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، مدیر حوزه‌های علمیه برادران و مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، شورای هماهنگی، بسیج طلاب، مسئولان دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در هلال‌احمر، سپاه، دانشگاه‌ها و دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه است و کلیه فعالیت‌ها اعم از امدادی و تبلیغی و فرهنگی با هماهنگی این شورا انجام می‌گیرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۵۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ابلاغ صلح یاری برای ۲۱۹ مأمور فراجا در کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، ظهر یکشنبه در آئین افتتاح شورای حل اختلاف ویژه نیروی انتظامی و اعطای احکام صلح یاران مستقر در کلانتری‌ها گفت: امروز برای ۲۱۹ نفر از کارکنان کلانتری‌های سراسر استان کرمان ابلاغ صلح یاری صادر شد.

وی با اشاره به اینکه همگان قدردان زحمات شبانه روزی پلیس هستند، افزود: فراجا با توجه به تعدد مسئولیت‌ها و وظایف خود، همچنان در جهت افزایش امنیت و آرامش مردم تلاش می‌کنید که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: ۴ هزار و ۵۰۰ پرونده به هیأت‌های صلح در استان ارجاع شده است که بیش از ۷۰ درصد پرونده‌های ارجاع شده به این هیأت‌ها منتهی به صلح و سازش شده است.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: از آنجایی که نیروی انتظامی بیشترین ارتباط را با مردم دارد و در جریان مشکلات و مسائل جامعه می‌باشد، به هیأت‌های صلح و صلح یاران بیش از پیش نیاز می‌باشد.

وی با بیان این مطلب که نیاز به تعامل و همکاری بیشتر نیروی انتظامی و دستگاه قضائی در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش می‌باشد، افزود: بایستی کارکنان نیروهای انتظامی و دادگستری در جهت ترویج فرهنگ صلح وسازش در خانواده و جامعه تلاش کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمان نیز در این نشست گفت: راه اندازی هیأت‌های حل اختلاف منجر به افزایش صلح و کاهش اختلافات در جامعه می‌گردد.

سردار ناصر فرشید، با بیان اینکه چندین سال است که در کلانتری‌های استان مشاور یا مددکار اجتماعی فعالیت دارند و پرونده‌های زیادی را به صلح و سازش رسانده‌اند افزود: امیدواریم همگی بتوانیم در راستای ارتقا آرامش و امنیت جامعه قدم برداریم.

کد خبر 6097301

دیگر خبرها

  • عدم تامین معیشت؛ مانع استقبال روحانیون از مسئولیت امامت جماعت
  • باید همگان در اجرای طرح نور، پلیس را یاری کنند
  • صدور ابلاغ صلح یاری برای ۲۱۹ مأمور فراجا در کرمان
  • تا پای جان برای دختر ایران
  • یک میلیون رزمنده آماده جنگ خواهند شد/ عملیات در دریای مدیترانه
  • امدادرسانی هلال‌ احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • برگزاری یادواره شهدای طلبه و فرهنگی در شهر خرو
  • امدادرسانی هلال احمر در خراسان‌جنوبی به سیل‌زدگان
  • یک قلب بزرگ پشت این چهره؛ دیگو کوستا در نقش قهرمان سیل‌زدگان برزیل / عکس