Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@22:59:21 GMT

پمپئو بار دیگر مدعی حمایت از مردم ایران شد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۵۲۸۷

پمپئو بار دیگر مدعی حمایت از مردم ایران شد

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در حالی که در پرواز به مقصد پاراگوئه برای پیگیری دخالت‌های کشورش در امور داخلی ونزوئلا بود، اظهاراتی علیه ایران با ژست حمایت از ایرانیان مطرح کرد.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، پمپئو به تاکید برخی اعضای ایران ستیز کنگره آمریکا برای افزایش فشار‌ها علیه ایران اشاره کرد و افزود: مردم داستان سرایی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها می‌خواهند روزنامه هایشان را بفروشند. اعضای کنگره می‌خواهند خودنمایی کنند. این را هم درک می‌کنم. وزارت خارجه آمریکا کار درست را انجام خواهد داد.

وزیر خارجه آمریکا صحبت‌هایی را که در برخی محافل افراطی و جنگ طلب در آمریکا مبنی بر سهل گیری وزارت خارجه این کشور در فشار حداکثری علیه ایران وجود دارد، «مضحک» خواند.

وی گفت: ما می‌خواهیم به جمهوری اسلامی ایران فشار بیاوریم، تا اینکه آنچه ایرانیان لایق آن هستند را برایشان به دست آوریم و آن فرصت یک زندگی عادی در کشوری است که بزرگترین دولت حامی تروریسم در جهان نیست.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دو هفته پیش در پیامی توئیتری نوشت: سیاست فشار حداکثری ترامپ که نقض صریح قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و دستور دیوان بین المللی دادگستری است در کمک رسانی هلال احمر ایران به تمامی مناطق آسیب دیده از سیل بی سابقه، اخلال ایجاد کرده است.

ظریف افزود: از جمله اقلام ممنوعه بالگرد‌های امداد است. این فقط جنگ اقتصادی نیست؛ این تروریسم اقتصادی است.
همچنین بهرام قاسمی سخنگوی سابق وزارت امورخارجه ایران بیان داشت: آمریکا حساب‌های هلال احمر را مسدود کرده و با این اقدام عملا کمک رسانی از کشور‌های دیگر به مردم سیل زده را مختل کرده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به بلوکه بودن حساب‌های هلال احمر هیچ شهروند خارجی یا ایرانی مقیم خارج نمی‌تواند کمکی به مردم سیل زده ارسال کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت سال گذشته با اعلام خروج کشورش از برجام، تحریم‌های رفع شده به واسطه این توافق را علیه ایران بازگرداند.

با وجود آنکه به ادعای مقام‌های آمریکایی محصولات غذایی، دارویی و کشاورزی از تحریم‌ها معاف هستند، ابهام در نحوه اجرای این معافیت باعث شده است که بانک‌های خارجی امکان تراکنش با بانک‌های ایرانی را نداشته باشند.

برایان هوک رئیس گروه اقدام ایران وزارت خارجه آمریکا پیشتر در این باره در اظهاراتی که حاکی از بی مسئولیتی مقام‌های کشورش بود، گفت: این وظیفه واشنگتن نیست که مسیر‌های تبادل مالی برای ایران تامین کند.

بارش شدید باران که از ۲۶ اسفند ماه سال ۹۷ در مازندران شروع شد و تا دوم فروردین ماه امسال ادامه داشت، سبب طغیان رودخانه‌ها در مناطق مرکزی و شرقی استان شد و به ۹ نقطه شهری و بیش از ۱۷۰ روستا در بخش‌های مختلف خسارت زد.

در روز‌های آغازین سال جدید هم بارش بیش از ۳۰۰ میلیمتر باران در ۳۵ ساعت که با آب ناشی از برف ذوب شده قبلی توامان شد، باعث سرریز شدن سد‌های گلستان و بوستان و طغیان رودخانه‌ها شد بطوریکه ابتدا شهر گنبد را به زیر آب برد و سپس روانه شهر‌ها و روستا‌های شمالی و غربی استان شد.

بر اساس این گزارش، روز پنجم فروردین ۹۸ نیز جاری شدن سیلاب در دروازه قرآن شیراز و برخورد خودرو‌ها با یکدیگر در محور ورودی شمال این کلانشهر ده‌ها کشته و مصدوم برجای گذاشت.

از سوی دیگر بارندگی‌های شدید در مناطق بالادست حوضه‌های کارون، دز و کرخه در ۲ هفته اخیر سبب آبگرفتگی روستا‌های و شهر‌های حاشیه این رودخانه‌ها در شهرستان‌های دشت آزادگان، شوش، حمیدیه، شوشتر، اهواز و کارون شده است.

همزمان با آغاز موج دوم بارش‌های فروردین، بسیاری از شهر‌های و روستا‌های استان لرستان نیز درگیر سیلاب شدند. شهر‌هایی مانند پلدختر، دورود، خرم‌آباد، الیگودرز و ... در محاصره سیل قرار گرفتند؛ تا جایی که امکان امدادرسانی هوایی به شهر پلدختر و برخی از روستا‌ها وجود نداشت.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پمپئو آمریکا ایران سیل زدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۵۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!

وزیر خارجه انگلیس با طرح ادعاهایی علیه ایران، گفت اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند.

به گزارش ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از دانشجویان آزادیخواه اروپا و آمریکا +تصاویر
  • شبکه تلویزیونی آمریکایی درباره چین به بلینکن خط داد!
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند