Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین - ایرنا - سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مساله زمین شقایق و موانع ساماندهی آن در نشست شنبه شب پارلمان محلی مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.

سیده منیره قوامی شنبه شب در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زمین شقایق هم اکنون وضعیت مناسبی از نظر فضای سبز و محوطه ندارد و مکان آن نیز تبدیل به محیطی برای انجام انواع بزهکاری و آسیب های اجتماعی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: به دنبال همین موضوع با توجه به اینکه قرارداد پیمانکار این زمین پایان یافته است، اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در این نشست موضوع را مطرح کرده و به دنبال ساماندهی آن هستند.
قوامی ادامه داد: این زمین در مالکیت شهرداری نیست و برای تعیین تکلیف قطعی نیز با چند مشکل مواجه است.
وی اضافه کرد:یکی از مشکلات این زمین وجود حریم گاز و برق در محوطه آن است که اجازه عملیات نمی دهد و از سوی شرکت برق و گاز نیز به شهرداری اعلام شده است.
این مسئول با بیان اینکه هرگونه اقدام عمرانی در این فضا نیازمند هزینه های فراوان است، گفت: با توجه به اینکه شهرداری تملکی بر این زمین ندارد و از سوی دیگر خطرات زیادی برای این زمین محتمل است شهرداری نمی تواند حدود 25 میلیارد ریال صرف ساماندهی آن کند.
قوامی خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر قزوین به منظور تعیین تکلیف این زمین توافق کردند که ابتدا باید مدیریت و پیمانکار آن مشخص شود و سپس برای بازپیرایی آن اقدام گردد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: اگرچه شورا مخالف هزینه کردن مبالغ بالا برای این زمین هستند که علاوه بر اینکه در تملک مدیریت شهری نیست دارای حریم گاز و برق نیز هست.
وی اظهار داشت: همانطور که در سیلاب اخیر بخش زیادی از خسارات ناشی از رعایت نکردن حریم رودخانه ها و ساخت و ساز در اطراف آنها بود رعایت نکردن حریم نفت، گاز و برق در چنین زمین هایی هم خطرات جبران ناپذیری داشته و سلامت مردم را در خطر قرار می دهد.
قوامی افزود: در نشست شورای شهر در خصوص این موضوع به جز دو تن از اعضا که موافق کاربری ورزشی برای این زمین بودند بقیه چنین نظری نداشتند و وجود حریم را خطری برای این نوع کاربری ها دانستند.
7388* 6101

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مديريت شهري زمين شقايق ساماندهي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۵۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات شورای ترافیک شهرستان هرسین لازم الاجرا و الزام آور است

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب ایتوندی عصر سه شنبه در اولین جلسه شورای ترافیک در سال جاری به بررسی مصوبات جلسات پیشین پرداخت و اظهار کرد: این مصوبات با توجه به اینکه در ایمن سازی راه‌ها و معابر، کاهش تعداد تصادفات، حذف نقاط حادثه خیز و همچنین جلوگیری از وارد آمدن خسارات مادی و معنوی به مردم موثر هستند لازم الاجرا است.

وی خطاب به مسئولین ذیربط در هرسین، افزود: مصوبات شورای ترافیک این شهرستان را حتماً در اسرع وقت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرایی کنید.

فرماندار هرسین تاکید کرد: ایمن سازی مسیرهای تخریب شده در اثر بارندگی‌های اخیر، رنگ آمیزی جداول، نوسازی تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی، ترمیم سرعت کاه‌های تخریب شده به‌ویژه در مسیرهای بزرگراهی محور بیستون باید در اسرع وقت انجام شود.

ایتوندی ادامه داد: همچنین جمع آوری و ساماندهی متکدیان در شهرستان هرسین با محوریت اقدامات پلیس در دستور کار قرار بگیرد.

وی خواستار تسریع در اجرای پروژه‌های حوزه راه شد و گفت: شناسایی و اتخاذ پیش بینی‌های لازم در راستای ساماندهی مسیرهای حادثه خیز و نقاط دارای روشنایی کم به منظور اجرا مورد تصویب قرار گرفته است.

ایتوندی تصریح کرد: با توجه به درخواست‌های مردمی، همه خودروهای سنگین اعم از لودر، بولدوزر و سایر خودروهایی از این دسته که در پمپ بنزین ابتدای شهر پارک می‌شوند بعلت خطر آفرین بودن می‌بایست توسط مراجع قانونی جمع آوری شوند.

گفتنی است، در این جلسه نصب تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی در تقاطع‌ها اصلی شهر هرسین و ورودی شهر، آخرین وضعیت ترافیکی شهر بیستون و درخواست‌های ارسالی شهروندان دستور کار قرار گرفت.

کد خبر 6093576

دیگر خبرها

  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • بررسی ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شورا‌های شهر از سراسر کشور در دیوان عدالت اداری
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • تجمع اعتراضی متقاضیان نهضت ملی مسکن مقابل استانداری
  • اعتراض مردم به روند کند ساخت طرح ۸۱۰۰ واحدی
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • اجازه حاشیه‌سازی در حریم شورا و شهرداری را نمی‌دهیم
  • مصوبات شورای ترافیک شهرستان هرسین لازم الاجرا و الزام آور است
  • رویش دشت شقایق در اردستان
  • مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است