Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@23:43:39 GMT

یادگاری ماندگار از مردان نیک اندیش

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۶۶۰۰

یادگاری ماندگار از مردان نیک اندیش

خیران مدرسه‌ساز مردان وزنان بزرگی هستند که با دستان سخاوتمند و پرمهر خود، آینده ای روشن برای کودکان و جوانان این مرز و بوم رقم می‌زند.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ مهربانی رنگ خوبی دارد، رنگی از جنس خدا و خدایی زیستن، رنگی از جنس دیدن محرومیت و تلاش برای رفع آن. آری مهربانی کار هر کسی نیست و همتی می خواهد قوی و استوار.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی که در وجود اشخاصی همچون «محمود رحیم آبادی» می توان آن را جست و نظاره گر آن بود...

 

معلمی نیک اندیش که با 33 سال سابقه خدمت همچنان ردای معلمی بر قامتش پوشانده است. او 20 سال از دوران معلمی را در منطقه درمیان سپری کرده و در تخته سیاه زندگی درس عشق را به فرزندان آن دیار می آموخت.

 

بوی گچ برایش طراوت بهشت دارد و با هر گچی مویی سفید کرده، می خواهد کودکان این مرز و بوم بهترین باشند. در این سال‌ها محرومیت و درد و فقر را چشیده است و عشق به فرزندان محروم او را مصمم تر از همیشه به کارش امیدوار می کند.

 

دردش را پنهان می کند تا کودکان در کلاس درس درد را فراموش کنند و بغضش را فرو می‌خورد تا اشک، حسرت به دل بماند. او معلمی مهربان است که سالهاست الفبای زندگی و درسِ عاشقی را به شاگردانش می‌آموزد. سالهاست شمع وجودش می سوزد تا سیاهی جهالت در ما نورافشان شود.

 

«محمود رحیم آبادی» یک معلم است، اما معلمی که به معنی واقعی شغل انبیاء را برگزید و با احداث مدرسه ای پنج کلاسه در شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان برای دانش آموزان، خود را در زمره خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی قرار داده است.

 

رحیم آبادی با بیان اینکه در دهه 70 در شهرستان درمیان معلم بودم و با تمام وجود کمبود فضای آموزشی و مشکلات منطقه را لمس می‌کردم، می‌گوید: در آن شرایط بهترین قدمی که می‌توانستم برای دانش آموزان و مردم برداریم ساخت مدرسه بود تا باقیات صالحات باشد.

 

وی می افزاید: در آن سالها اسدیه مرکز شهرستان درمیان خیلی در مضیغه فضای آموزشی قرار داشت و بسیاری از خیران می آمدند در روستاهای دور دست مدرسه می ساختند اما برای مرکز منطقه فضای آموزشی کم بود.

 

حداقل منفعت و تاثیر انجام كار خیر مدرسه سازی را رسیدن به احساس رضایت قلبی می‌داند و معتقد است هرکسی بتواند یک کلاس درس برای دانش آموزان این مرز و بوم بسازد گویا به زیارت کعبه و کربلا مشرف شده است و به همین دلیل اگر باز هم فرصتی پیش آید دوباره این کار خیر را انجام می‌دهم.

 

این معلم مدرسه‌ ساز خراسان جنوبی اخلاص در نیت و صداقت را رمز ماندگاری کار خیر می‌داند و می‌گوید: سبقت در كار خير، ارزش آن را افزايش می‌دهد و برای رفع محرومیت منطقه و گسترش فرهنگ بهترین قدم مدرسه سازی است.

 

هر زمانی که برای بازدید به مدرسه سر می زند از دانش آموزان مدرسه انرژی و روحیه می گیرد و باور دارد که كمک در حد یک آجر به این امر مقدس اجر و ارزشی صد برابر نزد خداوند خواهد داشت.

 

رحیم آبادی به اشاره به تاثیر این کار خیر در زندگی‌اش، می‌گوید: برای هر کسی ممکن است در زندگی مشکلات پیش آید اما همیشه در حساس‌ترین مواقع شاهد دست غیب خداوند بوده‌ام که گره  و مشکلات زندگی‌ام را گشوده است.

 

او در درخواست می‌کند بیشتر در مناطق محروم حضور یابیم تا از نزدیک مشکلات و نیازهای آموزشی این مناطق را لمس کنیم و دانش آموزانی را ببینیم که با بدترین شرایط درس می خوانند تا حداقل با مشارکت در ساخت حتی یک کلاس درس از خود نامی نیک و یادگاری ماندگار به جا بگذاریم.

 

این معلم مدرسه ساز با بیان اینکه دنیایی ارزش دارد و باید برای آن تلاش کرد که برای آخرت آدمی مفید و سازنده باشد و موجب آبادانی آخرت شود، تاکید می کند: شایسته است انسان مالش را در خدمت نیکی به مردم و در راه عام‌المنفعه قرار دهد تا هم خود سود برد و هم دیگران.

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم مسابقات قرآن خسارت سیل سیل سپاه پاسداران قرآن کریم سیل خوزستان مسابقات قرآن کریم سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم سپاه ماندگار خیر مدرسه ساز شهرستان درمیان خراسان جنوبي معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۶۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله

شامگاه یکشنبه آموزش و پرورش استان زنجان طی برنامه‌ای از معلمان بالای ۸۰ سال در دبیرستان ماندگار و قدیمی شریعتی واقع در چهارراه سعدی تقدیر و تجلیل کرد.

آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در این برنامه اظهار داشت: توجه به وزارت آموزش و پرورش باید بیش از پیش جدی گرفته شود چرا که صاحبان آینده انقلاب همین دانش‌آموزان فعلی هستند.

وی با بیان اینکه باید به تربیت دانش آموزان در کنار آموزش آنها جدی گرفته شود، گفت: هرچقدر به وزارت آموزش و پرورش بها بدهیم قطعاً در خصوص تربیت نسل جدید موفق خواهیم بود. اگر چه دشمنان در تلاش هستند که نسل جدید را نسبت به آینده ناامید کنند ولی قطعاً در این توطئه هم ناکام خواهد ماند.

علی اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در این مراسم ضمن ادای احترام به مقام والای معلم گفت: بنده افتخارم این است که شاگرد شما هستم. شما که یک عمر زندگیتان را در زمینه معلمی گذراندید.

وی گفت: ما همانند شاگرد قدر شما را می‌دانیم و یقین داریم امروز در حضور قرنی از تجربه، صداقت، فداکاری و تلاش مقدس هستیم و تمامی فرهنگ و اخلاق و تدین را مدیون شما اساتید هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • فیلم| معلمی که برای نجات دانش‌آموزانش پل شد
  • مراسمی در تجلیل از معلمی شهید
  • کریم منصوری: «معلمی» بزرگترین آرزویم است
  • «معلمی» بزرگترین آرزویم است
  • دیدار با الفبای علم و مهربانی پس از ۲۵ سال
  • اجرای طرح آموزشی «فرهنگ ترافیک» برای دانش‌آموزان کرمانشاهی
  • ۱۰ مدرسه در تنگستان تکمیل شد
  • معلمی که امید و عشق را در دل دانش آموزان معنا کرد
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله
  • ۲ دهه خدمت در منطقه محروم / روایت معلم غلامانی از زندگی معلمی