Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- اعلام برنامه هاي حمايتي متنوع دولت براي سيل زدگان از سوي معاون امور مجلس رئيس جمهوري، تاکيد ظريف بر هزينه هاي تريليون دلاري آمريکا در منطقه براي حفظ نتانياهو، تصريح وزير صمت بر عدم تعطيلي واحدهاي توليدي به خاطر بدهي به بانک ها، اعتراض جريان هاي سياسي عراق به تصميم واشنگتن عليه سپاه، تاکيد نامزد رياست جمهوري آمريکا بر بازگشت به برجام و تصريح لاوروف بر کاهش نفوذ آمريکا در جهان مهمترين خبرهاي 12ساعت گذشته ايرنا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اخبار داخلي
**********
* تهران- ايرنا- معاون امور مجلس رئيس جمهوري در بازديد از مناطق سيل زده خوزستان با تاکيد براينکه مشکلات مردم اين مناطق در کوتاه ترين زمان رفع مي شود، گفت: دولت برنامه هاي حمايتي متنوعي براي سيل زدگان دارد.
* تهران- ايرنا- وزير امور خارجه ايران با اشاره به اعتراف رئيس جمهوري آمريکا به هزينه کردن 7 تريليون دلار در جنگ هايي که «تنها اوضاع را بدتر کرد»، نتانياهو را اولويت اصلي ترامپ در منطقه دانست.
* کرمانشاه- ايرنا- وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وضعيت اقتصادي کشور گفت: هيچ واحد توليدي نبايد به دليل بدهي به بانک و يا چک برگشتي تعطيل شود و اگر بدهي آن حاد باشد بايد مديريت آن تغيير يابد نه اينکه تعطيل شود.
* مشهد- ايرنا- معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوي گفت: هزينه برپايي سفره اکرام رضوي و پذيرايي افطار از 390 هزار نفر در ماه مبارک رمضان امسال براي کمک به سيلزدگان اختصاص يافت.
* تهران- ايرنا- فيلم سينمايي «رحمان 1400» که پُرفروش‌ترين فيلم اکران نوروزي است به دليل تخلف در اکران نسخه اصلاح نشده، متوقف شد.
* مشهد- ايرنا- شب شعر با عنوان قاف تا قاف از نيشابور عطار تا بلخ مولانا، برنامه مشترک شاعران ايران و افغانستان بزرگداشت روز ملي شيخ فريدالدين عطار نيشابوري شنبه شب در دانشگاه نيشابور برگزار شد.
* تهران- ايرنا- بانک مرکزي در اطلاعيه اي خبر ارائه درخواست براي وام به صندوق بين المللي پول را تکذيب کرد.
* اهواز- ايرنا- مديرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: روز گذشته از منابع و مراجع مختلف گزارشهايي از وجود لکه هاي نفتي بر آب کانال سلمان رسيد که براي حفظ سلامت شهروندان آبگيري از اين کانال سلمان متوقف شد.
* تهران- ايرنا- معاون آموزش، پژوهش و فناوري جمعيت هلال احمر گفت: اختلافات سياسي در شرايط بحران کشور مانند زلزله و سيل روال امدادرساني را به شدت کند مي کند، از اين رو در چنين وضعيت نبايد براي پيدا کردن مقصر به مردم بحران زده آسيب وارد کرد.
* تهران- ايرنا- عضو هيات علمي دانشگاه خوارزمي با اشاره به سيل اخير، گفت: در تمام نقاط ايران مخاطرات بارشي وجود دارد و بايد هميشه آمادگي لازم را داشته باشيم زيرا بارش ها رگباري بوده و نظم ندارند.
* اهواز- ايرنا- معاون عمليات ناجا گفت:مورد خاص امنيتي در جريان سيلاب خوزستان با وجود آبگرفتگي و مسدود شدن برخي راه هاي ارتباطي مشاهده نشده است.
* تهران- ايرنا- معاون ميراث سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از گفت: خوشبختانه تاکنون هيچگونه خسارتي اعم از عمده و بزرگ به ميراث جهاني شوشتر در خوزستان وارد نشده است.
* اهواز- ايرنا- معاون وزير آموزش و پرورش و رييس سازمان مدارس و مراکز غيردولتي و توسعه مشارکت هاي مردمي گفت: تصميم گيري براي بازگشايي مدارس در مناطق سيل زده خوزستان متناسب با شرايط هر منطقه انجام مي شود.
* تهران- ايرنا- سفير پيشين ايران در انگليس، گفت: برخي از کشورهاي منطقه با همراهي رژيم صهيونيستي افزايش فشارها بر ايران را دنبال مي کنند.
* تهران- ايرنا- لاله اسکندري بازيگر فيلم «متولد ماه مهر»، گفت: اطلاعي از مقدار کمک هاي نقدي و غيرنقدي مردم به هموطنان سيل زده ندارم اما مطمئنم هر چه در توان داشتند رو کردند.
اخبار خارجي
**********
* نجف اشرف- ايرنا- مسئولان و نمايندگان احزاب و گروههاي مقاومت اسلامي عراق با حضور در اقامتگاه سرکنسول ايران در نجف، مخالفت خود را با تصميم واشنگتن عليه سپاه پاسداران اعلام کردند.
* تهران- ايرنا- «امي کلوبوچار» سناتور دمکرات آمريکايي و نامزد انتخابات رياست جمهوري سال 2020 بازگشت واشنگتن به برجام را حياتي دانست.
* مسکو- ايرنا- وزير امور خارجه روسيه اعلام کرد: آمريکا به دليل کاهش نفوذ خود در جهان، به دنبال اعمال فشار بر کشورهاي ديگر است.
* پکن- ايرنا- رهبر کره شمالي با انتشار بيانيه اي تاکيد کرد به رغم پايبندي به خلع سلاح هسته اي شبه جزيره کره، توانمندي‌ هاي نظامي و توسعه انرژي اتمي را تقويت خواهد کرد.
* تهران- ايرنا- وزير خزانه داري آمريکا وعده داد که اين کشور به همراه متحدان غربي خود کمک 10 ميليارد دلاري براي ونزوئلا پس از براندازي دولت مادورو آماده کرده است.
* تهران- ايرنا- تيراندازي در ملبورن دومين شهر پرجمعيت استراليا دست کم 4 زخمي برجا گذاشت که حال 2 تن از آنان وخيم است.
* تهران- ايرنا- جنبش مقاومت اسلامي (حماس) در واکنش به تشکيل دولت جديد تشکيلات خودگردان فلسطين تاکيد کرد که چنين دولتي زمينه جدايي کرانه باختري و نوار غزه و اجراي طرح آمريکايي - صهيونيستي موسوم به معامله قرن را فراهم خواهد کرد.
* بلگراد- ايرنا- احزاب مخالف دولت و رئيس جمهوري صربستان اين هفته نيز با برگزاري تظاهرات ضددولتي با عنوان «يک از 5 ميليون» در بلگراد خواستار استعفاي دولتمردان اين کشور و برپايي انتخابات پارلماني شدند.
* تهران- ايرنا- عربستان سعودي به طور رسمي از شوراي انتقالي نظامي در سودان حمايت کرد.
* تهران- ايرنا- معاون پيشين سازمان اطلاعاتي ارتش ونزوئلا که پيشتر از سوي آمريکا متهم به کمک به قاچاق مواد مخدر شده بود، در اسپانيا بازداشت شده و با احتمال استرداد به ايالات متحده روبه رو است.
* بغداد- ايرنا- 18 مخفيگاه و لانه هاي زيرزميني عناصر داعش در استان الانبار (غرب) عراق کشف و منهدم شد.
* دمشق- ايرنا- هزاران آواره سوري ساکن اردوگاه الرکبان در منطقه مرزي بين اردن، عراق و سوريه پس از رهايي از محاصره نيروهاي آمريکايي وارد گذرگاه جليغم در منطقه باديه در سوريه شدند.
* تهران- ايرنا- وزير امور خارجه آمريکا با وجود موانعي که تحريم هاي واشنگتن براي کمک هاي بين المللي به سيل زدگان ايراني به وجود آورده، بار ديگر با تاکيد بر افزايش فشار عليه ايران، مدعي حمايت از ايرانيان شد.
* اسلام آباد- ايرنا- منابع خبري پاکستان شنبه شب اعلام کردند: گروه تروريستي داعش، مسئوليت حمله تروريستي اخير در شهر کويته پاکستان را برعهده گرفته است.
* تهران- ايرنا- کابينه جديد تشکيلات خودگردان فلسطين به رياست محمد اشتيه در برابر محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان، سوگند ياد کرد.
* لندن- ايرنا- پليس لندن اعلام کرد فردي را که از عمد به خودروي پارک شده سفير اوکراين در لندن کوبيده بود، دستگير کرده است.
* اربيل- ايرنا- در راستاي کمک به مردم سيل زده لرستان 10 نفر از هنرمندان کرد عراقي اقدام به برگزاري کنسرت در سليمانيه در شمال عراق مي کنند.
شبد**1953**1379
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۶۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه

امیدواری به برقراری آتش‌بس در خاورمیانه سبب تثبیت قیمت نفت در روز سه‌شنبه شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، با وجود ادامه حمله‌ به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ، مذاکرات خاورمیانه و امیدواری به برقراری آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی سبب شد قیمت‌های نفت روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت‌ماه) پس از کاهش در معامله‌های روز گذشته ثبیت شود. این در حالی است که سرمایه‌گذاران منتظر نشانه‌هایی از نتیجه نشست بانک فدرال رزرو آمریکا درباره نرخ بهره بانکی هم هستند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز سه‌شنبه تا ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه به وقت گرینویچ با ۲۷ سنت یا ۰.۳درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۷ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) روز سه‌شنبه با ۳۰ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش با قیمت ۸۲ دلار و ۹۳ سنت برای هر بشکه معامله شد.

ییپ جون رانگ، تحلیلگر بازار در مؤسسه آی‌جی گفت: مذاکرات کنونی برای برقراری آتش‌بس احتمالی بین حماس و رژیم صهیونیستی، فعالان بازار را به سمت کاهش بیشتر صرف ریسک ژئوپلیتیک در قیمت‌های نفت سوق داده است، حال آنکه نشست آتی بانک مرکزی همچنین ابهام‌های کوتاه‌مدتی را ایجاد می‌کند.

وی افزود: حفظ نرخ بالای بهره بانکی برای مدت طولانی می‌تواند سبب افزایش بیشتر ارزش دلار آمریکا شود و در عین حال خطرهایی را برای چشم‌انداز تقاضای نفت ایجاد کند.

از سویی دیگر ادامه حمله‌ حوثی‌های یمن به کشتی‌ها در جنوب مسیر تجاری کانال سوئز از افت قیمت نفت جلوگیری کرده است و در صورت پیش‌بینی فعالان بازار مبنی بر ایجاد اختلال در عرضه نفت خام، ریسک افزایش می‌یابد.

در بخش اقتصادی هم سرمایه‌گذاران این هفته منتظر بررسی سیاست بانک مرکزی آمریکا هستند که قرار است روز یکم ماه مه (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت‌ماه) اعلام شود. این در حالی است که تورم مقاوم آمریکا انتظار بازار را برای هرگونه کاهش نرخ بهره از بین می‌برد و می‌تواند ارزش دلار آمریکا را بالا ببرد و تقاضای نفت را مختل کند.

برخی سرمایه‌گذاران با احتیاط پیش‌بینی می‌کنند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره بانکی را در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ یک‌چهارم درصد افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • (ویدیو) ظریف تحلیل کرد؛ مهمترین کاری که باید پس از بحران غزه انجام می‌دادیم
  • دانشگاه شیراز آماده جذب دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران برگزار می‌شود
  • نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود
  • هوای کرمانشاه تا روز شنبه بارانی است
  • آزادی بیان به سبک غرب؛ از سانسور خبری تا سرکوب دانشجویان ضد صهیونیست+ فیلم
  • آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان
  • عرضه خودروهای برقی از یک شنبه هفته آینده آغاز می‌شود
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت