Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک متخصص قلب‌ و عروق گفت: سکته‌های قلبی اغلب به درد در قسمت سینه، تهوع، استفراغ و تعریق منجر می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدهاشم سزاوار متخصص قلب و عروق در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره سکته قلبی و راه‌های جلوگیری از عوارض آن اظهار کرد: مهمترین عامل بروز سکته‌های قلبی احساس درد، سنگینی، سوزش،‌ فشار و نشانه‌ای از این قبیل در قسمت میانی قفسه سینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی ادامه داد: گاهی این درد با پیش‌روی در قسمت سینه به دست‌ها و یا پشت کمر منتقل می‌شود، گاهی حتی شاهد هستیم که افراد در قسمت فک و صورت دچار دردی می‌شوند که از قسمت سینه آغاز شده است.   سزاوار بیان کرد: سکته‌های قلبی اغلب علاوه بر بروز درد به‌خصوص در قسمت سینه با علائمی مانند تهوع، استفراغ و تعریق همراه است که می‌تواند احتمال بروز سکته قلبی را در فرد افزایش دهد.   متخصص قلب و عروق تصریح کرد: بنا به گفته برخی از بیماران حدود ۲ روز پیش از بروز سکته قلبی در ناحیه قفسه سینه احساس درد ایجاد می‌شود اما این درد کوتاه مدت بوده و به سرعت رفع می‌شود.   وی افزود: دردهای ناشی از سکته قلبی در قفسه سینه بیش از نیم ساعت طول می‌کشد اما دردهای کوتاه مدت نیز می‌تواند هشداری برای بروز سکته باشد.   سزاوار درباره اهمیت زمان در درمان بیماران سکته قلبی گفت: زمان در درمان بیماران سکته قلبی و مغزی اهمیتی بسیار دارد، بنابراین اگر علائم ذکر شده را در فردی مشاهده کردید به سرعت فرد بیمار را به نزدیک ترین مرکز درمانی را رسانده و یا اورژانس تماس بگیرید.   متخصص قلب و عروق بیان کرد: درمان به موقع مانع از بروز عوارض سکته می‌شود، بنابراین اگر در شرایطی هستید که زمان رسیدن اورژانس طولانی می‌شود و امکان دسترسی به مراکز درمانی را دارید بیمار را به سرعت منتقل کنید.   وی تصریح کرد:‌ در صورت مشاهده علائم بالا می‌توانید تا رسیدن نیروهای امدادی با جلوگیری از فعالیت بیمار و همراهی با او به کاهش عوارض سکته قلبی کمک کنید؛ اگر احتمال بروز سکته در فرد بیمار را می‌دهید بهتر است با استفاده از قرص‌های زیرزبانی یا ۳۰۰ میلی‌گرم فرص آسپرین که حدود ۳ قرص آسپرین بچه می‌شود به بیمار بدهید.   سزاوار یادآوری کرد: توجه داشته باشید که علائم بسیاری برای بروز پیش از بروز سکته قلبی ذکر می‌شود، اما علائم نامبرده اصلی‌ترین نشانه‌های بروز سکته قلبی هستند و بهترین راه استفاده از همراهی نیروهای اورژانس است.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۶۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است

ایسنا/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: با توجه به پیشینه تاریخی بروجرد، باید باید برای حفظ ابنیه و آثار تاریخی آن و همچنین حفظ آثار فرهنگی در شهرستان اقدامات ضروری انجام شود.

عطا حسن‌پور در جریان سفر به شهرستان بروجرد و دیدار با امام جمعه و فرماندار این شهرستان گفت: پس از نشست و بررسی‌های انجام شده مقرر شد تا ساماندهی، ایمن‌سازی، تامین امنیت و نصب دوربین‌های مدار بسته مخزن بروجرد عملیاتی و سپس مخزن ایمن شهرستان راه‌اندازی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اضافه کرد: پس از راه‌اندازی مخزن ایمن، اموال فرهنگی مردم شناسی مربوط به دوران معاصر به بروجرد بازگشته و در محل خود قرار می‌گیرد.

حسن‌پور گفت: همچنین با اقدامات انجام شده امین اموال فرهنگی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح معرفی شده که پس از تایید و طی کردن آموزش‌های لازم در محل مستقر می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در ادامه سفر به شهرستان بروجرد، ضمن بازدید از بنای تاریخی مسجد امام خمینی (ره)، بیان کرد: این بنای تاریخی با مشکلات و آسیب‌هایی همراه است که مقرر شد با هماهنگی و همکاری اداره اوقاف و امور خیریه، جهت رفع خطر و مرمت آن اقدام شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی
  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟
  • کمک فوری/ حال این دو مادر بیمار خوب نیست
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی با داشتن سبک زندگی سالم
  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی