Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@17:36:59 GMT

ساکنان بخش رودبار کوهدشت جهت تخلیه روستا اقدام کنند

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۷۴۹۱

ساکنان بخش رودبار کوهدشت جهت تخلیه روستا اقدام کنند

به گزارش ایکنا از لرستان، محمدرضا آزادبخت، فرماندار کوهدشت شنبه، بیست و چهارم فروردین در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که ۴۲ دهنه پُل بر اثر سیل فروردین‌ماه امسال در کوهدشت تخریب شد، اظهارکرد: از این ۴۲ دهنه، پنج پل به‌طور صد در صد تخریب و به ۳۷ پُل دیگر خسارت ۶۰ درصدی وارد شد.
وی افزود: همچنین ۲۰ کیلومتر از راه‌های شهرستان کامل تخریب شد که ۱۰ کیلومتر مربوط به بخش رودبار، دو کیلومتر پای آستان، یک کلیومتر کشماهور و ۷ کیلومتر نیز مربوط به کوهدشت شمالی مسیر دره گردشگری شیرز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار کوهدشت ادامه داد: همچنین در سه نقطه گردنه شهید داراب کوشکی، محور اصلی روستای کمپ گنجعلی و گردنه وره‌زرد رانش زمین را داشته‌ایم.
آزادبخت اضافه کرد: سیلاب همچنین موجب تخریب دو آب‌نمای ۵۰ متری در منطقه قبر چراغ خان و چم آستان شده که نیروی زمینی ارتش قول ساخت پُل فلزی در منطقه قبر چراغ خان را داده است.
وی در ادامه با اشاره به این‌که راه دسترسی ۱۳ روستای شهرستان همچنان مسدود است، تصریح کرد: ۹ روستا مربوط به بخش رودبار و چهار روستا نیز در کوهدشت شمالی قرار دارند که امدادرسانی به آن‌ها صورت می‌گیرد.
فرماندار کوهدشت گفت: برق همه روستاها وصل و تنها دو روستا آب آشامیدنی آن‌ها قطع است که در دست اقدام است.
وی بیان کرد: از ۹ روستای بخش رودبار ارتباط چهار روستا با استان ایلام برقرار است اما پنج روستای اول راه ارتباطی آن‌ها کامل قطع و از طریق قایق ارتباط برقرار می‌شود.
فرماندار کوهدشت با بیان این‌که هفت دستگاه قایق سپاه، استانداری بوشهر و شیلات به‌صورت مجانی کار جابجایی اهالی را انجام می‌دهند، گفت: به دستور معاون اول رئیس جمهوری به‌منظور ایجاد راه دسترسی بخش رودبار اداره‌کل راهداری گیلان، کردستان و فارس راه شکافی به طول ده کیلومتر را انجام داده که ارتباط یک روستا با خودرو کمک‌دار برقرار است و راه ارتباطی مابقی روستاها نیز ظرف چند روز آینده ایجاد خواهد شد.
وی از ساکنان بخش رودبار تقاضا کرد به‌خاطر جلوگیری از هرگونه حادثه توصیه‌های ستاد مدیریت بحران را جدی و جهت تخلیه روستا اقدام کنند.
فرماندار کوهدشت تاکید کرد: اهالی رودبار حداقل در بالادست روستا مستقر شوند تا در صورت افزایش تراز آب خطری متوجه آن‌ها نشود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان اجتماعی فرماندار کوهدشت روستاهای رودبار سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۷۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد نادرخانی گفت: این طرح‌ها شامل اجرای خطوط انتقال شمال شهر خرمدره به طول ۴ کیلومتر، آبرسانی به فاز ۳ شهرک گلدشت، تأمین آب آشامیدنی سایت اداری و مساکن ملی خرمدره، تکمیل مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی سوکهریز است.

وی افزود: احداث ۲ کیلومتر خط انتقال آب روستای فلج، یک کیلومتر خط انتقال روستای قلعه حسینیه، حفر و تجهیز چاه شماره ۱۶ خرمدره و تکمیل مخزن ۴۰۰۰ متر مکعبی خرمدره از جمله دیگر طرح‌هایی است که امسال در دستور کار شرکت آبفا قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بیان کرد: سال گذشته نیز ۱۰ طرح آبرسانی با اعتبار بالغ بر ۹۷ میلیارد تومان در شهرستان خرمدره اجرا و به بهره برداری رسید.

نادرخانی گفت: اجرای ۸۰ میلیارد تومان طرح‌های توسعه‌ای در تصفیه خانه آب ابهر و خرمدره نیز از جمله اقدامات شرکت آبفا در سال گذشته در شهرستان خرمدره بود.

این مسئول یادآور شد: توسعه خدمات آب و فاضلاب به ویژه در حوزه روستایی از اولویت‌های کاری شرکت آبفا در سال جدید است که در این راستا روستای نصیرآباد خرمدره به عنوان نخستین روستای استان، از خدمات جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب برخوردار شد.

گفتنی است شهرستان خرمدره با ۷۵ هزار نفر جمعیت و ۳۴ هزار مشترک یکی از ۸ شهرستان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب در استان زنجان است.

کد خبر 6089966

دیگر خبرها

  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی / لوله ۳۰۰ میلی‌متری آب شکست
  • فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان
  • ۷۰ کیلومتر راهِ روزانه تا رسیدن سرِ کلاس درس روستا
  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • رسم غلط تیراندازی در عروسی عنبرآبادی‌ها دو قربانی برجای گذاشت 
  • آب شرب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد