Web Analytics Made Easy - Statcounter

به اعتقاد استاد اقتصاد دانشگاه تهران، چانه‌زنی خریداران نفتی ایران با آمریکا می‌تواند احتمال تمدید معافیت خرید نفت را بیشتر کند.آلبرت بغزیان با اشاره به اینکه خریداران نفت ایران مشخص هستند و جبران نفت ایران از میدان های نفتی کشورهای دیگر برای آنها سخت است، گفت: آنها مجبورند برای تمدید معافیت خرید نفت از ایران با آمریکا چانه‌زنی داشته باشند، بنابراین فشار کشورهای خریدار مثل ژاپن، چین و هند در این زمینه تاثیر‌گذار است و به نظر می‌رسد آمریکا معافیت خرید نفت ایران را برای کشورهای خریدار تمدید کند و مهلت دوباره‌ای به آنها دهد تا نفت دیگری را جایگزین نفت ایران کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

احتمال کارشکنی سیاسی در توافق کاهش تولید

استاد اقتصاد دانشگاه تهران در مورد احتمال تمدید توافق کاهش تولید توسط کشورهای عضو و غیر عضو اوپک، گفت: در نشست های اوپک کاهش تولید به دلیل عرضه بالا و تاثیر آن بر افت قیمت نفت در دستور کار قرار گرفت، زیرا تولیدکنندگان عقیده داشتند راه مقابله با کاهش قیمت نفت، فریز یا کاهش تولید است.

 

او کاهش تولید را بی اثر بر تولید یا صادرات نفت ایران دانست و ادامه داد: سایر اعضا که ظرفیت‌سازی کرده تا جای نفت ایران را در بازار بگیرند، نگران خواهند بود؛ زیرا با کسری بودجه مواجه می‌شوند؛ در حالی که ادامه کاهش تولید به نفع ایران است و افزایش قیمت‌ها را به دنبال دارد.

 

به گفته بغزیان، از آنجا که در آستانه فصل گرم در نیمکره شمالی قرار داریم، به نظر می‌رسد کشورهای تولیدکننده نفت، توافق کاهش تولید را برای یک دوره دیگر تمدید کنند و اگر این موافقت حاصل نشود، می‌تواند به دلیل کارشکنی‌های سیاسی از سوی کشورهایی مانند عربستان و عراق برای جبران هزینه‌ها باشد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۷۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ یارمحمدی گفت: تغییرات سالانه ترکیب کشت در مناطق، تحت تأثیر عوامل متعدد از جمله مسائل اقتصادی شامل میزان تقاضا، قیمت بازار، هزینه های تولید، رعایت تناوب زراعی، آفات و بیماریهای مشترک با سایر محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به کاهش تولید و سطح زیر کشت محصول سیر در شهرستان طارم، افزود: علاوه بر موارد ذکر شده در این خصوص، کاهش بارندگی در فصل کاشت، جایگزینی سایر محصولات از جمله سیب زمینی و باقلا موجب کاهش تولید سیر در شهرستان طارم طی سال زراعی جاری شد.

مدیر جهاد کشاورزی طارم ادامه داد:‌ سطح زیر کشت محصول سیر در سال زرعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در شهرستان طارم حدود ۴۰۰ هکتار است و همه ساله برداشت سیر در طارم از اواخر فروردین آغاز می شود و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه می یابد.

وی ارقام مورد کشت در این شهرستان را شامل سیر صورتی و قرمز بیان کرد و گفت: سیر تولیدی در طارم به دلیل کیفیت بالای آن علاوه بر مصرف داخل شهرستان و استان زنجان به سایر استان های کشور از جمله گیلان و مازندران همچنین در صورت وجود شرایط به برخی کشورهای دیگر صادر می شود.

هم اکنون ۵۵۰ بهره بردار در شهرستان طارم به کشت و کار این محصول مشغول هستند و از این طریق کسب درآمد می کنند.

دیگر خبرها

  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است
  • آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟