Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:31:49 GMT

پارسال بیش از یک هزار نفر در بهشت محمدی سنندج دفن شدند

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۷۶۷۹

پارسال بیش از یک هزار نفر در بهشت محمدی سنندج دفن شدند

سنندج - ایرنا - رئیس سازمان آرامستان های شهرداری سنندج گفت: پارسال یک هزار و 231 نفر در آرامستان بهشت محمدی دفن شدند که 731 نفر از این تعداد مرد و 500 نفر زن بودند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، توفیق سرفراز روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سه ماهه اول سال گذشته، 272 نفر در این آرامستان خاکسپاری شدند که 172 نفر مرد و 100 نفر زن بودند و در سه ماهه دوم نیز 319 میت شامل 198 مرد و 121 زن در این مکان به خاک سپرده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در قصل پاییز نیز 286 میت شامل 163 مرد و 123 زن و در سه ماهه آخر سال نیز 354 میت شامل 198 نفر مرد و 156 نفر زن در این مکان دفن شده بودند.
رئیس سازمان آرامستان های شهرداری سنندج با بیان اینکه دی ماه سال گذشته با 128 بیشترین و مهر ماه با 86 نفر کمترین تعداد فوت شدگان در این آرامستان بودند، گفت: پارسال چهار هزار و 300 سنگ لحد در سازمان تولید و یک هزار و 260 سنگ مزار نیز برای متوفیان نصب شد.
وی یادآور شد: همچنین در طول سال گذشته یک هزار و 220 عدد شناسنامه متوفیان در سازمان ثبت احوال مستقر در این آرامستان باطل شد.
سرافراز گفت: گلکاری فضای سبز محوطه سازمان، رفت و روب و نظافت تمام قطعات آرامستان، احداث میدان در ورودی آرامستان، ترمیم روشنایی و بازسازی تیرهای برق محوطه سازمان از اقدامات این سازمان در سال گذشته بود.
آرامستان بهشت محمدی سنندج 180 هزار متر مربع مساحت دارد و در یک کیلومتری شهر سنندج واقع شده و آرامستان های اصلی این شهر 500 هزار نفری محسوب می شود.
7348/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهشت محمدي مديريت شهري خاكسپاري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۷۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری حدود ۲۸۰۰ تن گل محمدی تر در استان برداشت شود.

یوسف گازران در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص پیش‌بینی میزان تولید گل محمدی طی فصل برداشت این محصول در خراسان رضوی اظهارکرد: سطح زیر کشت گل محمدی به دلیل خشکسالی‌ها و افت چاه‌های آبیاری در استان از ۱۳۲۷ هکتار در سال ۱۴۰۱ به حدود ۱۲۰۰ هکتار در سال ۱۴۰۲ کاهش یافت.

وی افزود: این سطح در سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۷۰۰ هکتار بوده که کشاورزان بدون آگاهی از اقلیم کاشت این گیاه که باید در کوهپایه‌ها توسعه یابد در دشت‌ها بدون در نظر گرفتن صنایع فرآوری اولیه مانند خشک‌کن‌ها و دستگاه‌های تقطیر اقدام به کاشت کردند.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: به دلیل عدم تناسب هزینه‌ها با قیمت گل تر، آن تعداد از کشاورزانی که تنها گل تر می‌فروختند چون درآمد اقتصادی نداشتند، متاسفانه گلستان‌های چند ساله را از بین بردند.

گازران درباره پیش بینی تولید گل محمدی در سال جاری خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری حدود ۲۸۰۰ تن گل محمدی تر در استان برداشت شود.

کارشناس‌ مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر در استان تعداد ۲۵ واحد صنایع بزرگ گلاب‌گیری و فراوری گل محمدی و حدود ۳۰۴ واحد سنتی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی
  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ ۲۶ همت بدهی بیمه‌ها
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها
  • دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد
  • آغاز به کار دومین جشنواره عکاسی در سنندج
  • دومین جشنواره ملی عکس سنندج آغاز شد