Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران -ايرنا- وزير نيرو گفت: بر اساس آخرين گزارش ها، از 2 هزار و 400 روستايي که برق آنها در اثر سيل قطع شد، فقط 35 روستا اکنون قطعي برق دارد و از سه هزار و 800 روستايي که در اثر سيل با قطعي آب روبرو شد، در زمان حاضر 52 روستا قطعي آب دارند.

به گزارش روز يکشنبه ايرنا از پايگاه اطلاع رساني وزارت نيرو، «رضا اردکانيان» در گفت و گويي تلويزيوني افزود: در پي وقوع سيلاب اخير در کشور برق دو هزار و 400 روستا به دليل آسيب‌هاي شبکه توزيع، پست‌هاي برق، خطوط انتقال و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. قطع شده و 650 ميليارد تومان نيز به صنعت برق خسارت وارد شده بود که اکنون 35 روستا به دليل نبود راه دسترسي قطعي برق دارند.
وي اضافه کرد: سيل پيامد قطعي آب سه هزار و 800 روستا را موجب شد و در عين حال سيل چند هفته اخير بيش از يک هزار و 200 ميليارد تومان به تاسيسات آب و فاضلاب خسارت زد، اما با اين وجود تلاش بي‌وقفه تيم‌هاي عملياتي وزارت نيرو موجب شد که امروز 52 روستا قطعي آب داشته باشند.
وزير نيرو به خسارت 250 ميليارد توماني سيلاب به بندها و سدهاي شرکت‌هاي آب منطقه‌اي اشاره کرد و گفت: عملکرد مناسب همکاران در وزارت نيرو باعث شد تا 1.5 درصد روستاهاي سيل‌زده با مشکل قطعي آب و 1.5 درصد قطعي برق داشته باشند.
**درگير شدن 23 استان کشور با سيلاب
اردکانيان با تاکيد بر اينکه شدت، مدت و وسعت بارندگي‌هاي اخير موجب بروز سيلاب‌هاي شديد شد، گفت: اين سيلاب‌ها به لحاظ وسعت حدود 23 استان کشور را درگير کرده بود که از اين حيث بسيار بي‌نظير است.
وي خاطرنشان کرد: نيمه نخست فروردين‌ماه سال گذشته سه ميليمتر بارندگي در کشور به ثبت رسيده بود که اين رقم در نيمه فروردين‌ماه جاري به بيش از 57 ميليمتر رسيد.
به گفته وي، بارندگي‌هاي نيمه فرودين‌ماه امسال 19 برابر مدت مشابه سال گذشته و حدود سه برابر ميانگين بلندمدت بوده که از اين نظر شدت بارندگي‌هاي اخيربي‌نظير است.
وزير نيرو افزود: افزايش بي‌سابقه بارندگي‌ها در کشور موجب شد تا ميزان نزولات سال آبي جاري حدود 174 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و 45 درصد نسبت به ميانگين پنجاه ساله افزايش داشته باشد که عمده اين بارندگي‌ها مربوط به همين مقاطع زماني اخير بوده است.
اردکانيان گفت: حدود 40 درصد کل آب ورودي سدهاي کشور در سال آبي جاري مربوط به 20 روز ابتدايي فروردين‌ماه جاري بود، ذخيره فعلي سدهاي کشور به 51 ميليارد مترمکعب رسيده که اين رقم در مدت مشابه سال گذشته کمتر از 14 ميليارد مترمکعب بوده است.
وي گفت: بسياري از موارد ساخت يک سد جديد به مراتب ارزان‌تر از رسوب‌برداري از اين سازه است، حجم سد دز 2.6 ميليارد مترمکعب است ولي اين سازه توانسته است در پي سيلاب‌هاي اخير حدود 9 ميليارد مترمکعب آب ورودي را در مخزن خود مديريت و سه برابر حجم مخزن خود خروجي داشته باشد.
وزير نيرو با تاکيد بر اينکه حوضه آبريز کارون بزرگ 52 برابر سال گذشته بارندگي داشته است، ادامه داد: سد کرخه نيز در طي اين مدت توانسته است سيلابي با پيک لحظه‌اي هشت هزار و 400 مترمکعب در ثانيه را مهار کرده و مانع از بروز خسارت‌هاي بسيار جدي در پايين دست شود.
وي گفت: اکنون ذخاير برف همه حوضه‌هاي آبريز کشوربه طور دقيق برآورد نشده است ولي در ارتفاعات مشرف به رودخانه کرخه حدود 6 هزار کيلومترمربع برف وجود دارد و اين رقم در حوضه کارون بزرگ حدود 9 هزار کيلومتر مربع است که آب معادل آن 1.5ميليارد مترمکعب خواهد بود.
اردکانيان خاطرنشان ساخت: اکنون همه سدهاي کشور در وضعيت پايدار هستند و همه سدهاي بزرگ و مهم ايران به ويژه در استان خوزستان که در معرض سيلاب‌هاي ورودي قابل ملاحظه‌اي هستند به صورت شبانه روز در حال پايش هستند که همه اطلاعات ثبت شده در مراکز پايش حاکي از وضعيت مناسب و مطلوب سدها دارد و از اين حيث جاي هيچگونه نگراني وجود ندارد.
وي با اشاره به افزايش 62 درصدي حجم آب موجود در مخازن سدهاي کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: اکنون حدود 76 درصد مخازن سدهاي کشور نيز پر است و بخشي از مخازن سدها نيز براي کنترل سيلاب‌هاي پيش‌رو خالي نگه داشته است.
اقتصام**2078** 1559
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۷۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از وصل‌شدن آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق تحت تأثیر سیلاب استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  زیرکوه، مهدی دوستی صبح امروز در بازدید از مناطق سیل زده زیرکوه اظهار داشت:  16 روستا و 14 پاسگاه مرزی با جمعیت متأثر 7200 نفر درگیر پیامدهای سیلاب شدند که در حال حاضر مشکل آب شرب این روستاها به صورت موقت برطرف شده است.

وی ادامه داد: اکیپ‌های عملیاتی از مرکز استان و شهرهای همجوار در کنار اکیپ های مستقر در شهرستان زیرکوه در سه شبانه روز بصورت مستمر تلاش نموده و با توجه به خرابی جاده های مواصلاتی و خساراتی که برای شبکه برق شهرستان پیش آمد، آبدار شدن روستاها با مشکلاتی همراه شد که خوشبختانه با تلاش شبانه روزی همکاران قطع آب روستاها مرتفع شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه کارشناسان شرکت در حال برآورد خسارات ناشی از سیلاب به صورت دقیق هستند تصریح کرد: حدود 50 کیلومتر از خطوط انتقال نیاز به اصلاح خط و تعمیق و تعویض لوله دارند و برآورد خسارت حدود 50 میلیارد تومان می باشد. باید برخی از خطوط انتقال آسیب دیده به صورت ویژه اصلاح گردد تا در تابستان مشکلی برای تأمین آب شهروندان نداشته باشیم.

وی ادامه داد: حساس ترین خط آسیب دیده، 8 کیلومتر لوله 300 جی آرپی بمرود_ حاجی‌آباد است که به صورت کامل از بین رفته است، ضمن اینکه خطوط انتقال مجتمع آهنگران هم به صورت جدی آسیب دیده است.

مدیرعامل آبفای استان خراسان جنوبی تأکید کرد: در حال حاضر آب موردنیاز شهروندان تنها از یک خط تأمین می‌گردد، لذا اصلاح این خطوط قبل از  تابستان بسیار حیاتی خواهد بود.

انتهای پیام/250/

دیگر خبرها

  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • تخلیه روستاهای بحرانی زیرکوه‌
  • آخرین اخبار از سیل خراسان جنوبی؛ تخلیه برخی از روستاهای زیرکوه
  • تخلیه برخی از روستاهای شهرستان زیرکوه به علت سیلاب