Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، «جرارد آرود»، سفیر فرانسه در آمریکا با انتشار پیامی در حساب توییتر خود در مورد غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران بعد از پایان برجام مدعی شد: «اینکه گفته شود ایران بعد از انقضای برجام مجاز به غنی‌سازی اورانیوم خواهد بود، اشتباه است. ایران باید با توجه به پیمان منع اشاعه و پروتکل الحاقی و تحت نظارت‌های شدید ثابت کند که فعالیت‌های هسته‌ای‌اش صلح‌آمیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این دیپلمات فرانسوی هم‌چنین اضافه کرد: « در  سال ۲۰۰۲ گفتیم که طبق پیمان منع اشاعه، غنی‌سازی اورانیوم بدون داشتن یک برنامه‌ غیرنظامی منطقی در زمینه هسته‌ای غیرقانونی است، پس می‌توانیم در سال ۲۰۲۵ هم در صورت لزوم به این موضوع واکنش نشان دهیم. آن زمان تحریم‌هایی اعمال شدند. این تحریم‌ها می‌توانند مجدداً به کار گرفته‌ شوند. بعد از برجام، هیچ بند نابودشدنی وجود ندارد.»

وی در ادامه افزود : «روسیه، اورانیوم غنی‌شده نیروگاه هسته‌ای بوشهر را تأمین می‌کند. بنابراین هیچ دلیل قابل‌پذیرشی وجود نخواهد داشت که ایران بعد از برجام، به غنی‌سازی وسیع اورانیوم دست بزند.»

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اورانیوم ایران روسیه فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۸۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم وفنون هسته‌ای دراصفهان آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم عموعابدینی صبح دوشنبه در سومین جلسه کارگروه استانی پیاده سازی آمایش آموزش عالی و مدیریت طرح تحول در دانشگاه اصفهان اظهار کرد: این رویداد بین المللی با حضور محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، مدیران ارشد صنعت هسته‌ای، متخصصان داخلی و خارجی و … عصر امروز در اصفهان برگزار می‌شود.

وی در این نشست هدف از این طرح را ساماندهی رشته‌های تحصیلی به ویژه در مقطع کارشناسی عنوان کرد و گفت؛ پیاده سازی استانی آمایش عالی و مدیریت طرح تحول استان اصفهان ضروری است.

معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: کارگروه استاتی در هر استان تشکیل و موارد مرتبط با تکالیف مقرر در بند آمایش آموزش عالی در سطح استان را بررسی، تدوین و به شورای گسترش آموزش عالی پیشنهاد می‌دهد.

وی تصریح کرد: آموزش عالی در سطح استان با هدف رعایت اصل عدالت آموزشی و توجه به نقاط محروم و مرزی الزامی است.

تکمیل می شود…

کد خبر 6097990

دیگر خبرها

  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم وفنون هسته‌ای دراصفهان آغاز می‌شود
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • سد معبر عمومی و اشغال پیاده‌روها به هر دلیلی ممنوع است
  • بررسی ابعاد سفر گروسی به ایران/ حل چالش موضوع بازرسان/ خنثی‌سازی سیاست هدفمند تبلیغاتی
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • ۸۰۰۰ سال پیش، انسان‌ها به اعماق غار تاریک فرانسوی رفتند؛ اما چگونه؟ (+عکس)
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق