Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-09@02:17:34 GMT

نیازهای جدید سیل‌زدگان بعد از امدادرسانی اولیه

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۸۳۲۲

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور از کمک حدود ۹ میلیاردی خیرین به این سازمان برای کمک به سیل‌زدگان خبر داد.

به گزارش «تابناک»، محمدعلی کوزه‌گر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه خیرین بیشتر تمایل دارند تا کمک‌هایشان را در قالب غیر نقدی به این سازمان تحویل دهند، گفت: از بین کمک‌های جمع آوری شده حدود ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیارد تومان نقدی بوده است.

وی با بیان اینکه تعیین میزان دقیق خسارات وارد شده به منازل مددجویان در حال حاضر امکان پذیر نیست، افزود: ارقام اعلام شده شامل خسارت دیدگی ۲۸ هزار مددجوی بهزیستی به دنبال سیل، فعلاً تقریبی است و با فروکش کردن سیل و پایان مراحل اولیه امداد رسانی تعیین رقم دقیق این خسارت‌ها امکان پذیر خواهد شد.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه همزمان با پایان گرفتن مراحل ابتدایی امدادرسانی، به سمت نیازهای اساسی‌تر سوق پیدا می‌کنیم، تصریح کرد: در مراحل اولیه و بحرانی نیاز به اقلامی مانند آب معدنی، پوشک، بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته و… بیشتر است. این درحالیست که بعد از این مرحله نیاز به اقلامی مانند وسایل توان بخشی و تأمین هزینه مورد نیاز برای ساخت مسکن این افراد بیشتر می‌شود. همچنین با آغاز گرم شدن هوا لازم است وسایل اسکان موقت سیل زدگان و وسایل خنک کننده برای آنها فراهم شود.

کوزه گر تاکید کرد: مؤسسات خیریه‌ای اکه با سازمان بهزیستی همکاری می‌کنند نیز متعهد شده و قول داده‌اند حدود ۶ میلیارد تومان برای ساخت مراکز توان بخشی سازمان بهزیستی و مراکزی نظیر مهدهای کودک و… مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه در همه شهرستان‌ها، ادارات بهزیستی و همچنین مراکز توانبخشی، نگهداری از سالمندان، معلولان، شیرخوارگاه‌ها و… آماده پذیرش کمک‌های مردمی هستند افزود: مردم می‌توانند با استفاده از نرم افزار سکه با کددستوری #۵*۵*۷۴۱*، شماره حساب ۹۰۱۹۰ بانک ملت شعبه دکتر قریب، شماره کارت ۰۱۹ - ۷۸۹۹-۳۳۷۷-۶۱۰۴ و با استفاده از کلیه دستگاه‌های خود پرداز شبکه بانکی در این کمپین شرکت کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: بهزیستی سیل سیل زدگان نیازهای سیل زدگان کمک های مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۸۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مشکلات جامعه با تحول در نظام آموزشی امکان‌پذیر است

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش مشکلات و دغدغه‌های اجتماعی با طرح تحول نظام آموزشی رقم می‌خورد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، ابوالفضل ابوترابی امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ در گردهمایی معلمان تیران کرون اظهار کرد: نظام آموزشی در شرایط فعلی پاسخگوی نیازهای جامعه و نسل جدید نیست و باید در این ساختار تحول ایجاد شود.

وی افزود: ترکیب درسی و فصل‌های کتب آموزشی برای نیازهای فردی و اجتماعی جامعه کارآمدی نداشته و کودک و نوجوان درس زندگی نمی‌آموزند.

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مباحث علمی و تجربی نیازهای جامعه را برطرف نکرده و نگرانی‌های اعتقادی و مهارتی به دلیل عدم ارائه مطالب مهارت‌های زندگی در جامعه ایجاد شده است.

ابوترابی ادامه داد: در طرح پیشنهادی تحول در نظام آموزشی کشور موضوعات اعتقادی و مهارت‌آموزی در اولویت قرار می‌گیرد تا دانش‌آموزان در مدت ۱۲ سال مدرسه اعتقادات خود را تقویت کرده و مهارت‌های زندگی را می‌گیرد.

وی اضافه کرد: با تمرکز بر دو محور اعتقادات و مهارت‌های علمی به زندگی زندگی افراد کمک شده و در آینده می‌توانند در زندگی فردی و اجتماعی خود استفاده کند.

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این طرح در مجلس دوازدهم ارائه خواهد شد تا پس از بررسی در کمسیون‌های تخصصی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برسی نهایی و تصویر بشود.

ابوترابی یادآور شد: کارشناسان و افراد متخصص در این حوزه همکاری خوبی داشته و سعی شده تا این طرح قوی و با سطح بالا عرضه شود.

وی با اشاره به مشارکت مردم در تأمین نیازهای آموزش و پرورش گفت: خیرین در مدرسه‌سازی و تأمین هزینه‌ها همکاری خوبی داشته‌اند که بدون همکاری آنان دولت قادر به رفع نیاز آموزشی نبود. تداوم همکاری‌ها باعث می‌شود تا تجهیزات مورد نیاز مدارس هم تأمین شود.

کد خبر 751245

دیگر خبرها

  • همدردی رودریگو با سیل زدگان برزیل؛ پیام روی پیراهن ستاره رئال مادرید چه بود؟ (+عکس)
  • ناذران از راه دور و نزدیک در تأمین نیازهای حرم مطهر رضوی شریک‌اند
  • ۲۴ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی به ۹ هزار نفر
  • نیمار پس از کمک به سیل‌زدگان برزیل: دعا می‌کنم اوضاع به حالت عادی برگردد
  • ۴ هزار مددجوی بهزیستی اصفهان شاغل شدند
  • مرکز نگهداری معتادان متجاهر از نیازهای اساسی استان ایلام است
  • کاهش مشکلات جامعه با تحول در نظام آموزشی امکان‌پذیر است
  • طلابی که اقدام به تشخیص نیازهای جامعه و حل مسئله می کنند حمایت می شوند
  • اجاره وثیقه برای زندانی با وکیل پایه یک دادگستری
  • امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان