Web Analytics Made Easy - Statcounter

بارش رحمت الهی از روز گذشته در نقاط مختلف استان کرمان آغاز شده است , به دلیل بارندگی سه روستا در شهرستان فاریاب تخلیه و مدارس در برخی از نقاط مختلف استان تعطیل شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به  نقل از  راه آرمان؛ بارش رحمت الهی از روز گذشته در نقاط مختلف استان کرمان آغاز شده است. که به دلیل بارش و بر اساس اطلاعیه اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان تمامی مدارس در شهرستان های انار، رفسنجان، بردسیر، بافت، رابر، زرند و ارزوئیه و همچنین مدارس نواحی 1 و 2 شهر کرمان  امروز یکشنبه ۲۵ فروردین ماه ۹۸ تعطیل اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تخلیه 3 روستای شهرستان فاریاب به دلیل بارندگی

مجید سعیدی مسئول مدیر کل دفتر بحران استانداری استان کرمان در گفتگو با راه آرمان؛ در این باره گفت: با توجه به بارش های صورت گرفته شورای مدیریت بحران شهرستان ها در حالت آماده باش بودند و اوضاع را رصد داشته اند.

وی با تأکید بر اینکه بارندگی بسیار خوبی را از روز گذشته در نواحی غرب و جنوب داشته ایم، ابراز کرد: از شب گذشته ساعت 12:00 بارندگی شدید در نواحی شمال  استان آغاز و تا کنون مشکل خاصی گزارش نشده است.

سعیدی بیان کرد:  سه روستا از شهرستان فاریاب با توجه به بارندگی روز گذشته مجبور تخلیه شده اند و دو انسداد مسیر داشته ایم که با توجه به تدابیری که از قبل اندیشیده شده بود خوشبختانه تاکنون کمترین خسارت به ما گزارش شده است.

مدیر کل دفتر بحران استانداری استان کرمان در پایان هشدار داد: مردم از نزدیک شدن به مسیرهای سیلابی و معابر آبگرفته شده خودداری کنند تا آسیب کمتری را شاهد باشیم.

بارش باران در نقاط مختلف استان تا پایان امشب

حمیده حبیبی کارشناس مرکز  هواشناسی استان کرمان در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به بارش رحمت الهی در اکثر نقاط استان از روز گذشته اظهار کرد: آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانههای فصلی، سیلابی شدن مسیر ها را پیش رو خواهیم داشت.

وی ادامه داد: بارش باران را دراکثر نقاط استان تا پایان وقت امشب در سطح استان ادامه خواهد داشت و صبح فردا احتمال بارش رحمت الهی در برخی از نقاط جنوب و شرق استان و وزش تند باد لحظه ای را خواهیم داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه بارش تگرگ در نقاط مستعد پیش بینی می شود، تصریح کرد: از نزدیک شدن به بستر رودخانه ها و چرا دام ها در اطراف رودخانه ها خودداری شود؛ چرا که اکثر رودخانه ها احتمال سر ریزی و طغیان خواهند داشت.

حبیبی در پایان خاطر  نشان کرد: از صعود به ارتفاعات خودداری شود چرا که احتمال رعد و برق و وقوع صاعقه وجود دارد.

مسیر ارزوئیه_ حاجی آباد به دلیل طغیان رودخانه مسدود است/ مردم از سفرهای برون شهری خودداری کنند

سرهنگ یوسف نجفی رئیس پلیس راه استان کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در رابطه با آخرین وضعیت راههای استان اظهار داشت : در شمال استان مسیر ارزوئیه_ حاجی آباد به دلیل طغیان رودخانه مسدود است که می توانند از مسیر جایگزین ارزوئیه _وکیل آباد _باغات استفاده کنند.

وی گفت : امروز اکثر محورهای استان درگیر بارندگی هستند و جاده ها لغزنده می باشند .

رئیس پلیس راه استان کرمان خاطر نشان کرد : در جنوب استان به دلیل بارندگی مشکلات بیشتر است .

نجفی ادامه داد : افرادی که می خواهند مسافرت جاده ای داشته باشند باید با نهایت احتیاط این کار را انجام دهند و حدالامکان از سفرهای جاده ای و برون شهری در این شرایط خودداری بکنند .

تمامی شهرستان های استان درگیر بارندگی هستند/مردم از نزدیک شدن به رودخانه ها خودداری کنند

سید علی حاج سیدعلیخانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در رابطه با وضعیت راه های استان کرمان اظهار داشت :بارندگی بسیار خوبی را در سطح استان کرمان شاهد هستیم و تمامی شهرستان ها درگیر بارندگی هستند.

وی گفت : در حال حاضر محور روستایی ارزوئیه_وکیل آباد و محور ارزوئیه به حاجی آباد که آب نما دارند به دلیل طغیان رودخانه مسدود هستند .

سید علیخانی خاطر نشان کرد : هم اکنون بقیه مسیرها در استان باز هستند و تردد در آن ها وجود دارد .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان افزود : اما به دلیل بارندگی زیاد مسافران عزیز باید از سفرهای غیر ضروری اجتناب نمایند و اگر سفر ضروری دارند حتما تجهیزات لازم به همراه داشته باشند .

سید علیخانی در پایان اظهار داشت : رانندگان باید حتما با سرعت مطمئنه حرکت کنند و مردم از نزدیک شدن به مسیر ها و محل های سیل و رودخانه ها خودداری کنند .

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۸۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار و رعد و برق در شمال، غرب و مرکز کشور

سازمان هواشناسی اعلام‌کرد: امروز (دوشنبه) در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، برخی نقاط جنوب و مرکز کشور، استان‌های ساحلی خزر و استان‌های قزوین، البرز و تهران، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

به گزارش ایرنا از سازمان هواشناسی،‌ سه شنبه از شدت بارش در این مناطق تا حدودی کاسته شده و علاوه بر مناطق فوق در شمال شرق کشور نیز بارش رخ خواهد داد.

چهارشنبه و پنجشنبه در شمال غرب، سواحل شمالی، شمال شرق، ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از شرق و جنوب کشور بارش پیش بینی می‌شود.

دوشنبه و سه شنبه در استان‌های ساحلی خزر و چهارشنبه و پنجشنبه در شمال شرق کشور کاهش دما رخ خواهد داد.

جمعه جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما در کشور خواهیم داشت.

همچنین خلیج فارس و دریای خزر در ۲ روز آینده مواج است.

آسمان امروز تهران قسمتی ابری تا ابری همراه با بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد و در برخی ساعت‌ها وزش باد شدید خواهد بود.

بیشینه دمای امروز پایتخت ۲۳ و کمینه دمای آن ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تشدید بارندگی ها در سمنان
  • مدارس قزوین در نوبت عصر تعطیل شد
  • تداوم بارندگی تا پایان هفته در سمنان
  • هشدار سطح نارنجی در گیلان/ مردم از توقف و برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند
  • آلودگی آب رودخانه روستای سنقرآباد به لطف گاوداری + فیلم
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان صادر شد
  • خودداری شهروندان خوزستانی از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه ها
  • ادامه بارندگی‌ها در منطقه تا روز چهارشنبه
  • فیلمی از خروش رودخانه در روستای خانیله اندیمشک
  • رگبار و رعد و برق در شمال، غرب و مرکز کشور