Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@06:34:49 GMT

قرمزي چشم مشخصه بارز مصرف‌کنندگان حشيش

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۸۴۳۹

قرمزي چشم مشخصه بارز مصرف‌کنندگان حشيش

خبرگزاري آريا -

قرمزي چشم را مشخصه بارز مصرف‌کنندگان حشيش است و مصرف کنندگان حشيش با هر بار مصرف دچار قرمزي چشم مي‌شوند و اين علامت به‌ وضوح در ميان آنان آشکار است.
تحقيق درباره وابستگي به حشيش، سوءمصرف، مصرف تفنني و کاربردهاي باليني آن همچنان در حال انجام و رو به افزايش است بطوريکه گسترش روز افزون سوء مصرف اين ماده در سراسر جهان، باعث جهت‌گيري بيشتر تحقيقات به سمت فهم عوارض ناشي از مصرف آن به ويژه تأثير سوء آن بر عملکرد مغز و در نتيجه تأثير بر رفتار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با وجود تاريخچه کهن سوء مصرف حشيش توسط بشر، دانش ما در مورد تأثيرات اين ماده بر مغز و عملکرد آن همچنان ناقص است و مطالب علمي فراواني از تعابير موافق و مخالف در خصوص يافته‌هاي علمي مربوط به حشيش در بين رشته‌هاي مختلف وجود دارد و با اين حال تنها نتايج تعداد قابل توجهي از پژوهش‌هاي جديد در سال‌هاي اخير به افزايش دانش ما منجر شده است.
علايم روان‌پريشي در بين مصرف‌کنندگان حشيش به وفور ديده شده است،نقص در يادگيري و يادآوري اطلاعات جديد از جمله مشکلات شناختي مصرف‌کنندگان حشيش محسوب مي‌شوند، البته اينگونه نقص‌ها در عملکرد شناختي در چند روز پس از ترک کاهش يافته و پس از يک ماه به حالت اول خود بر‌مي گردد. همچنين کاهش مهارت‌هاي کلامي و يادگيري مهارت‌هاي شغلي و افت تحصيلي از ديگر مشکلات مصرف‌کنندگان اين ماده مخدر است.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۸۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم حشیش در شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، یوسف ملک‌زاد جانشین فرمانده انتظامی فارس گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس مطلع شدند قاچاقچیان در شیراز اقدام به تهیه، توزیع و فروش مواد مخدر می‌کنند.
وی افزود: موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس قرار گرفته و با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، محل نگه‌داری آن در یکی از محله‌های شیراز شناسایی شد.
جانشین فرمانده انتظامی استان اضافه کرد: مأموران ضمن هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند و در بازرسی از یک منزل، ۵۶ کیلوگرم مواد مخدر را از نوع حشیش ، کشف و یک قاچاقچی را دستگیر کردند.

دیگر خبرها

  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • کشف ۱۱ کیلو حشیش دپو شده در منزل مسکونی در باقرشهر
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری
  • جهانپور: قلیان اکسیژن دیگر سرگرمی نیست بلکه مخدر است + فیلم
  • قلیان اکسیژن پرتگاهی جدید برای جوانان/ جهانپور: قلیان اکسیژن دیگر سرگرمی نیست بلکه مخدر است + فیلم
  • ایستادگی و مقاومت بارز ترین ویژگی های شهید قرنی است
  • ایستادگی و مقاومت بارز‌ترین ویژگی‌های شهید قرنی است
  • جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی
  • کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم حشیش در شیراز