Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-09@02:19:25 GMT

سردار گرامی: شایعات درباره شهر «دارخوین» حقیقت ندارد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۸۴۸۸

سردار گرامی: شایعات درباره شهر «دارخوین» حقیقت ندارد

سرویس سیاسی فردا: مسئول مهندسی نیرو‌های مسلح در استان خوزستان درباره شایعات ایجاد شده در فضای مجازی درباره شهر «دارخوین»، گفت: این شایعات حقیقت ندارند.

شایعات درباره شهر «دارخوین» حقیقت ندارد/ خطر سیل از اهواز دفع شد

به گزارش مهر، سردار محمد گرامی فرمانده گروه ۴۰ صاحب الزمان نیروی زمینی سپاه و مسئول مهندسی نیرو‌های مسلح در استان خوزستان با اشاره به اقدامات مهندسی نیرو‌های مسلح در استان خوزستان، گفت: از روز ۱۳ فروردین طبق دستور فرمانده نیروی زمینی سپاه با همه تجهیزات به منطقه آمدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در اولین مأموریت جاده پلدختر به معمولان را با موفقیت باز کردیم، افزود: در ادامه مأموریت در استان خوزستان مستقر شدیم و امکانات بیشتری هم اضافه کرده و کار را در استان خوزستان پیگیری کردیم.

فرمانده گروه ۴۰ صاحب الزمان نیروی زمینی سپاه تاکید کرد: در حال حاضر، آن حالت بحرانی از شهر اهواز برداشته شده است و مناطقی که در خطر سیلاب بودند همچون ورودی شهر اهواز، خطر از این مناطق رفع شده است.

سردار گرامی با تاکید بر اهمیت هم افزایی نیرو‌های مسلح به عنوان یک فاکتور مهم در کنترل سیلاب، تصریح کرد: گروه ۴۰ صاحب الزمان نیروی زمینی سپاه یک سیل بند به طول ۸ کیلومتر در مناطق پرخطر شهر اهواز و کانال‌های پرخطر شهر ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: خطر از شهر اهواز دفع شده است و فعلاً مشکلی از بابت سه کانال مهم شهر یعنی الغدیر، سلمان و شهید چمران نداریم.

مسئول مهندسی نیرو‌های مسلح با اشاره به تمرکز آب‌ها در جریان سیل در یک مسیر و زیرآب رفتن برخی روستاها، گفت: هم اکنون آب به صورت فشرده در حال حرکت به جفیر است. در مسیر گلدشت به ملاشیه نیز با تلاش شبانه روزی نیرو‌ها سیل بند‌های محکمی ایجاد شده است.

سردار گرامی در پایان درباره شایعات فضای مجازی پیرامون شهر دارخوین خاطرنشان کرد: این شایعات حقیقت ندارند. شهر، دارخوین مشکل خاصی از نظر سیل ندارد و مشکلی که ایجاد شده بخش پایین دستی شهر، دارخوین است که آن هم به تالاب شادگان برمی گردد؛ باید آب از شادگان به جاده ماهشهر به آبادان هدایت شود که این کار در حال انجام است.

اعزام سه تیم پزشکی به شهر‌های پلدختر، آق‌قلا و اهواز/ ارسال کمک‌های اولیه برای سیل زدگان پلدختر
سرهنگ آزادی از استقرار و فعالیت سه تیم پزشکی در شهر‌های سیل‌زده پلدختر، آق‌قلا و پلدختر خبر داد.   به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی ارتش، سرهنگ دکتر فرزاد آزادی، فرمانده مرکز آموزش ۰۱ شهدای وظیفه نیروی زمینی ارتش با اشاره به اعزام تیم‌های امدادرسانی به مناطق مختلف کشور گفت: تاکنون سه تیم پزشکی به شهر‌های پلدختر، آق قلا و اهواز اعزام شدند که روزانه تعداد زیادی از ساکنین این مناطق را معاینه می‌کنند.

فرمانده مرکز آموزش ۰۱ شهدای وظیفه نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه تیم پزشکی متشکل از ۳۹ نفر در شهر پلدختر مستقر و مشغول امدادرسانی هستند، افزود: این تیم پزشکی در تخصص‌های متعددی همچون پزشک عمومی، متخصص اطفال، متخصص ارتوپد، دامپزشک، پرستار، بهیار و بهداشت محیط در خدمت مردم عزیز هستند.

وی با اشاره به لزوم ارسال اقلام و کمک‌های اولیه به سیل‌زدگان پلدختر یادآور شد: به همراه این تیم و در نخستین مرحله کمک رسانی حدود ۱۵۰۰ قرص نان، سرم، دارو و لوازم بهداشتی برای کودکان و همچنین کمک‌های نقدی کارکنان این مرکز در حدود ۱۸ میلیون تومان به این شهر ارسال شده است.

سرهنگ آزادی ادامه داد: همچنین تیمی متشکل از ۲۲ نفر در شهر آق قلا و تیم دیگری متشکل از ۱۵ پزشک و پرستار در شهر اهواز حضور دارند و به رفع نیاز‌های پزشکی و بهداشتی هموطنان عزیز در تخصص‌های پزشک عمومی، دامپزشک و پرستار می‌پردازند.

استقرار بالگرد‌های میل ۱۷۱ و ۲۰۵ در فرودگاه اهواز/ آمادگی برای افزایش تعداد بالگرد در منطقه
سردار رحمانی گفت: هوانیروز نیروی زمینی سپاه تجهیزات و ادوات زیادی به شهر اهواز منتقل کرده است.

به گزارش سپاه نیوز؛ سردار محمد رحمانی فرمانده هوانیروز نیروی زمینی سپاه پیرامون آخرین امکانات و تجهیزات هوانیروز در شهر اهواز و ساز و کار امداد رسانی به سیل زدگان اظهار کرد: هوانیروز نیروی زمینی سپاه تجهیزات و ادوات زیادی به شهر اهواز منتقل کرده است.

وی افزود: ما آمده ایم تا با همه توان به مردم عزیز استان خوزستان و شهر اهواز خدمت کنیم.

فرمانده هوانیروز نیروی زمینی سپاه در پاسخ به این سوال که نیروی زمینی سپاه چند فروند بالگرد در منطقه مستقر کرده است گفت: به اندازه گنجایش فرودگاه اهواز بالگرد در اهواز جهت امداد رسانی در بحث سیل مستقر کردیم.

سردار رحمانی تصریح کرد: بالگرد‌های میل ۱۷۱ و ۲۰۵ نیروی زمینی سپاه در فرودگاه اهواز مستقرند و مشغول امداد رسانی هستند. همه ماموریت‌های ابلاغی را انجام می‌دهیم و محدودیتی در این زمینه نداریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آماده افزایش تعداد بالگرد در شهر اهواز هستیم و محدودیتی در این زمینه نداریم.

منبع: فردا

کلیدواژه: سپاه ارتش امداد رسانی سیل زدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۸۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین تشییع شهید گمنام در نیروی زمینی ارتش برگزار شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر یوسف قربانی، معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش روز دوشنبه در مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید گمنام که در محل مدیریت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نزاجا برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز روز عزیزی است که در محضر خانواده‌های معظم شهدا و تمامی مدعوین در مراسم گرانقدر این شهید گمنام حضور پیدا کرده ایم.

وی با بیان اینکه صراط مستقیم ما امروز در غیاب ائمه معصومین، رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: موضوع شهادت و ارزش هایش را خداوند متعال در قرآن کریم بیان کرده اند لذا باید بگویم که عمر ما هم می‌گذرد، اما معامله‌ای که شهید با خداوند انجام می‌دهد بسیار متفاوت است، زیرا شهدا با علم و آگاهی مسیر خود را انتخاب کرده اند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش افزود: در زمان دفاع مقدس انقلاب اسلامی نوپا بود لذا با وجود همه فتنه‌های دشمنان، اما جوانان خوشنام این سرزمین در برابر آن‌ها ایستادگی و تمامی فتنه‌ها را نابود کردند.

سرتیپ قربانی ادامه داد: در زمان دفاع مقدس جوانان کشور ما هشت سال با تمام دنیا جنگیدند، اما امروز به برکت خون همین شهدای انقلاب اسلامی یک جنبش بزرگ در دنیا ایجاد شده است.

وی ادامه داد: تمام استکبار جهانی و رژیم جنایتکار صهیونیستی امروز منتظر لغزش جمهوری اسلامی هستند، اما با یک سخن حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی تمامی توطئه‌های آن‌ها نقش بر آب می‌شود.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: امروز اقتدار جمهوری اسلامی در دنیا پیچیده شده و نقش انقلاب در دکترین جهانی مکرر دیده می‌شود.
امیر قربانی بیان کرد: امروز محور‌های مقاومت که بلای خانمان سوزی بر سر رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی آورده اند همگی به برکت خون همین شهدا است.

وی تاکید کرد: طوفان الاقصی یک انقلاب فکری و نخبگی در بین جوانان مقاومت بود که توانست بر گنبد آهنین نفوذ کند و تمامی پشتیبانان رژیم صهیونیستی را به نابودی بکشاند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش گفت: خیزشی که امروز در دنیا بر علیه رژیم صهیونیستی به وجود آمده همگی به برکت خون شهدا بوده است.

سرتیپ قربانی افزود: عملیات وعده صادق که معادلات جهانی را برهم ریخت همگی نشان دهنده توانمندی و اقتدار نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی است.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز جمهوری اسلامی بر خلاف جوامع جهانی که چشمان خود را بر جنایت‌های رژیم صهیونیستی بسته است در کنار ملت مقاوم غزه و محور مقاومت ایستاده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید | روایت سردار سلیمانی از علت ردصلاحیت شدن خود در گزینش سپاه
  • اجلاسیه شهدای بهمئی برگزار می‌شود
  • راه‌اند‌ازی ۶۵۰ نیروگاه خورشیدی در استان سمان در سال ۱۴۰۳
  • ببینید | اولین واکنش آزمون به شایعات اخیر؛ سردار به ایران می‌آید؟
  • مراسم اربعین شهدای حادثه کنسولگری ایران برگزار شد
  • امیر حیدری: هیچ‌کس قادر به تهدید جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور نیست
  • مدیرعامل جدید شرکت توزیع نیروی برق اهواز معارفه شد
  • آیین تشییع شهید گمنام در نیروی زمینی ارتش برگزار شد
  • مراسم تشییع شهدای گمنام در نیروی زمینی ارتش در تهران
  • نیروی زمینی ارتش ۴۶ هزار شهید تقدیم نظام کرده است