Web Analytics Made Easy - Statcounter

 حجت‌الاسلام محمد منصوری بروجنی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کیار در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال وبختیاری بیان کرد: کلاس‌های حفظ عمومی، حفظ موضوعی، روخوانی، روان خوانی، تجوید، صوت و لحن، مفاهیم و تفسیر و مفاهیم  از جمله فعالیت‌های قرآنی شهرستان کیار است که در سال گذشته ۳۱هزار و ۵۷۶ ساعت آموزش عمومی قرآن کریم در این قالب‌ها در سطح شهرستان کیار برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام  منصوری گفت: علاوه بر کلاس‌هایی که در مراکز قرآنی و مساجد و حسینیه‌ها برگزار شد، آموزش برنامه‌های قرآنی، در جلسات خانگی قرآن کریم با حضور یک یا دو مربی در هر جلسه  خانگی شهروندان کیاری شیرینی همنشینی با قرآن کریم را تجربه کردند.

وی ادامه داد: از نقاط قوت برنامه‌های قرآنی شهرستان کیار می‌توان به این نکته اشاره کرد که برنامه‌های قرآنی به صورت خودجوش و مردمی اداره می‌شود.

یک هزار و ۶۰۰ ریال سهم هر شهروند کیاری از اعتبارات قرآنی

حجت‌الاسلام منصوری در ادامه از سهم هر شهروند کیاری در سال ۹۷ خبر داد و گفت: یک هزار و ۶۰۰ ریال سهم هر شهروند کیاری از اعتبارات قرآنی۹۷ بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کیار با بیان اینکه افزایش اعتبارات قرآنی مسلما کیفیت برنامه‌های قرآنی را مطلوب‌تر و جذاب‌تر خواهد کرد، افزود: سرانه قرآنی در شهرستان کیار با توجه به اعتبارات تخصیص یافته سازمان تبلیغات اسلامی در سال ۹۷ و جمعیت شهرستان کیار  یک هزار و ۶۰۰ریال بوده است.

حجت‌الاسلام منصوری بروجنی تصریح کرد: با وجود اینکه افزایش اعتبارات قرآنی یکی از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی فرهنگ دینی است، این سرانه تخصیص یافته به هیچ عنوان پاسخگوی نیازمندی‌های قرآنی و رفع بی سوادی و کم سوادی قرآنی نیست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کیار اظهار کرد: تعداد ۴۵ کلاس قرآن کریم با حضور بیش از ۹۰۰ قرآن آموز، دوره آموزشیاری حفظ قرآن کریم، محافل و کرسی‌های تلاوت قرآن کریم، برنامه‌های قرآنی دهه فجر و ماه مبارک رمضان از جمله فعالیت‌های قرآنی در شهرستان کیار بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با همین سهمیه و اعتبارات اندک، تعداد ۱۶ نفر در دوره تربیت آموزشیار حفظ قرآن کریم، تعداد ۷۰۰ نفر در دوره قرائت قرآن کریم، تعداد۲۰۰ نفر در حفظ قرآن کریم و بیش از دوهزار  نفر از محافل و کرسی‌های تلاوت قرآن کریم بهره بردند.

حجت‌الاسلام منصوری  ادامه داد: در سال ۹۶ این سرانه قرآنی ۱۰۰۰ریال به ازای هر شهروند کیاری بود.

گفتنی است، شهرستان کیار دارای سه موسسه قرآنی، پنج خانه قرآن شهری، شش خانه قرآن روستایی، چهار خانه قرآن در حال دریافت مجوز و بیش از ۳۰مرکز قرآن خانگی است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا چهارمحال و بختیاری شهرستان کیار فعالیت های قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۸۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل

اولین نمایشگاه ملی قرآن کریم با شعار "جامعه افغانی، تربیت قرآنی" به مدت هفت روز باهدف انس با قرآن و ترویج معارف قرآنی در قصر دارالامان کابل برگزار شد.

عبداللطیف نظری؛ معین مسلکی وزارت اقتصاد طالبان، این نمایشگاه را در ترویج ارزش‌های اسلامی و معارف قرآنی مهم خواند و گفت: مهم‌ترین رسالت ما این است که نسل جوان ما با ارزش‌های اسلامی و قرآنی آشنا شوند.

او گفت: اگر به ارزش‌های قرآنی عمل کنیم، همواره به‌عنوان یک ملت سرفراز باقی خواهیم ماند.

مفتی شفیع الله ثاقب، رییس دعوت و ارشاد وزارت سرحدات، اقوام و قبایل حکومت طالبان هم در این نمایشگاه گفت: قرآن کریم کتابی است که تا قیام قیامت ماندگار و راهنمای بشریت خواهد ماند.

او نیز بر اتحاد مردم تاکید کرد و گفت: قرآن کریم محور وحدت و اخوت میان امت اسلامی است

این نمایشگاه با حضور فرهنگیان، اساتید حوزه و دانشگاه و شماری از مقام‌های حکومتی گشایش یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سابقه دیرینه دارالقرآن الکریم حرم رضوی در زمینه ترویج قرآن کریم
  • دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی، منادی قرآن و معارف اهل بیت(ع)
  • برگزاری آزمون‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در اهواز
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم در کردستان برگزار شد
  • ۱۴ منطقه فارس میزبان دانش آموزان قرآنی
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان
  • بیش از ۵۰ حافظ در شهرستان بوشهر فعال است
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود