Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی وضعیت استان‌های سیل زده، «صدیف بدری» سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: عدم برنامه‌ریزی مناسب، بارش‌های اخیر را به «نغمت» تبدیل کرده است. مجلس باید با مقصران این سیلاب‌ها برخورد کرده و زمینه‌های تکرار این گرفتاری‌ها را رفع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از بررسی میدانی علل و عوامل سیلاب‌های اخیر توسط کمیسیون عمران خبر داد و گفت: گزارش این بررسی‌ها به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، نیرو، کشور و سازمان هواشناسی را مسئول سیل اخیر خواند و افزود: بارش‌های اخیر قابل پیش بینی بود و با پیش بینی دقیق می‌توانستیم از وارد شدن خسارات جلوگیری کنیم.

بدری وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، نیرو، کشور، و سازمان هواشناسی را مسئول سیل اخیر خواند و گفت: سازمان هواشناسی باید اطلاعات در مورد سیلاب‌ها را مورد بررسی قرار می‌داد و هشدارهای لازم را به وزارت نیرو اعلام می‌کرد.

وی علت وقوع سیل در شیراز را تغییر کاربری رودخانه، علت وقوع سیل در آق قلا را عدم لایروبی رودخانه‌ها و علت وقوع سیل در استان خوزستان و شهرستان اهواز را عدم وجود شبکه جمع آوری آب‌های سطحی خواند.

بدری گفت: وقوع خشکسالی‌ها موجب کم اهمیت شدن حریم رودخانه‌ها و افزایش ساخت و سازها شد.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۸۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند

سفارت چین در اتاوا در بیانیه‌ای نوشته است: «اظهارات جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا تهمت‌های بی‌اساس است، ما این اظهارات را محکوم و قاطعانه با آن مخالفیم.»

این اظهارات زمانی مطرح شد که شبکه بی. بی. سی و خبرگزاری رویترز انگلیسی به نقل از نخست‌وزیر کانادا، پکن را عامل اصلی در دخالت در ۲ انتخابات اخیر فدرال این کشور می‌داند.

این بیانیه افزود: ما هرگز در امور داخلی اتاوا مداخله نکرده‌ایم و قصدی هم برای انجام آن نداریم.

سفارت چین خاطرنشان کرد که ما از طرف کانادایی می‌خواهیم به حقایق احترام بگذارد، تعصب ایدئولوژیک را کنار بگذارد و از حمله بی اساس به پکن دست بردارد.

پیشتر سخنگوی وزارت امور خارجه چین، درباره ادعای وزیر امور خارجه آمریکا درباره دخالت پکن در امور داخلی دیگر کشور‌ها و انتخابات آمریکا، گفته بود: این موضوع برخلاف اصول اصلی دیپلماسی ما است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • وزارت کشور دور اول انتخابات مجلس تیمی را روانه مشهد کرد
  • آمادگی حداکثری برای محافظت از گندم‌های خریداری شده در کشور
  • وقوع سیل در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت
  • اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • با نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان اردبیل آشنا شوید
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری شهرستان کوهرنگ
  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری در کوهرنگ
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه