Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-04@08:22:24 GMT

سیلاب به برخی مناطق یزد خسارت هایی وارد کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۸۸۰۲

سیلاب به برخی مناطق یزد خسارت هایی وارد کرد

خرداد: مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد گفت: در اثر بارندگی های شنبه شب به دلیل جاری شدن روان آب و سیلاب در برخی مناطق استان از جمله شهرستان های خاتم ، تفت و بهاباد خسارت هایی وارد شده است.


هادی هادی نسب روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا میزان بارندگی در ایستگاه باران سنجی کرخنگان خاتم را حدود 50 میلی متر ذکر کرد که به گفته وی منجر به جاری شدن سیلاب و تخریب برخی خانه های قدیمی در مسیر شد و به منازل مسکونی خسارتی وارد نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی اظهار داشت: تاکنون در شهرستان های استان به علت بارندگی مشکل خاصی از سوی فرمانداری ها، بخشداری ها و دهیاری ها گزارش نشده است. سخنگوی شورای هماهنگی مدیریت بحران یزد افزود: بارندگی در مرکز استان موجب آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب در چند منطقه شد که با همکاری مجموعه شهرداری در حال رفع مشکل هستیم. هادی نسب یادآور شد: بلوار دانشجو شهر یزد که از چندی قبل شاهد آبگرفتگی در موقع بارندگی بود، دیروز(شنبه) با باز شدن مسیر رودخانه قدیمی در این منطقه این مشکل رفع شد، امیدواریم با توجه به تدابیر اتخاذ شده میزان آبگرفتگی در سطح شهر به حداقل برسد. وی اضافه کرد: مرکز عملیات اضطراری مدیریت بحران یزد شبانه‌روز آماده پاسخگویی به شهروندان و مسافران در صورت بروز مشکل در محدوده استحفاظی استان است. هادی نسب ادامه داد: هم‌اکنون تمام نیروهای خدمات رسان شهرداری‌ها، راهداری، اورژانس ،جمعیت هلال ‌احمر و پلیس‌راه شهرستان‌های یزد، اشکذر، میبد، اردکان، مهریز، تفت، بافق، خاتم، بهاباد و ابرکوه تا پایان بارندگی در حال آماده‌باش کامل هستند. بارندگی از شنبه شب در استان یزد آغاز شد و تا لحظه مخابره خبر ادامه دارد. همچنین رئیس روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش یزد گفت: علاوه بر کلاس های دوره پیش دبستانی و دبستان های شهر یزد، تمام مقاطع تحصیلی شهرهای هرات و بخش مروست، مدارس شهری و روستایی شهرستان های بافق و بهاباد و نیز دوره پیش دبستانی و ابتدایی مهریز امروز تعطیل شد. محسن گلستانی فر در گفت و گو با ایرنا افزود: این تصمیم به علت آب گرفتگی معابر عمومی و ادامه بارش ها در استان برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه احتمالی به دانش آموزان اتخاذ شد. تعداد دانش آموزان استان 250 هزار نفر است که در یکهزار و 920 واحد آموزش در حال تحصیل هستند.  برچسب ها: سیلاب ، یزد ، خسارت

منبع: خرداد

کلیدواژه: سیلاب یزد خسارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۸۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب جدی به راه‌های شهرستان خوسف در پی جاری شدن سیلاب

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در مناطق مختلف، به محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف، آسیب جدی وارد شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، محمد علی آخوندی امروز _شنبه، پانزدهم اردیبهشت _ در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان خوسف اظهار کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه، بارندگی‌های شدید و پراکنده را در کل استان به ویژه در شهرستان‌های خوسف و نهبندان داشتیم.

وی با بیان اینکه به تمام زیرساخت‌های جاده‌ای و راه‌های عشایری و روستایی در شهرستان خوسف خسارت وارد شده است، افزود: آبگرفتگی منازل روستایی خوسف و نهبندان و تخریب تمامی قنواتی که در حاشیه رودخانه‌ها بوده‌اند، از پیامدهای سیل دیروز است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: ابنیه جاده‌ها به طور کامل تخریب شده‌اند.

وی از تخریب و خسارت به مزارع سرچاه عماری و محور قلعه زری در شهرستان خوسف خبر داد و گفت: در شهرستان خوسف شاهد قطعی شبکه آب و برق و حتی گاز در روستاهای اکبرآباد، محمدآباد و… بودیم.

آخوندی از برق گرفتگی دختر بچه ۱۰ ساله به دنبال افتادگی تیر برق گفت و افزود: جان این دختربچه نجات یافت.

وی ادامه داد: بندهای خاکی و اراضی کشاورزی در حاشیه رودخانه‌ها خسارت جدی دیدند، چرا که بیشتر روستاهای خوسف در حاشیه رودخانه واقع شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: در شهرستان نهبندان آب به داخل شهر هم نفوذ کرده و مشکلاتی در داخل شهر ایجاد شد.

وی با بیان اینکه یک گروه نوجوان هشت نفره در سیلاب گیر افتاده بودند که با همکاری نیروهای امدادی نجات یافتند، گفت: منازل قدیمی و آغل‌های دام گنبدی خسارت دیده‌اند که بعد از اتمام بارش‌ها، میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود.

آخوندی افزود: راه دسترسی بعضی روستاهای خوسف از جمله مزار شاه سلیمان علی (ع) و روستای کشوک مسدود شده است.

وی با بیان اینکه خسارت‌های سیل در خوسف همانند سیل زیرکوه است، ادامه داد: در شهرستان خوسف، مشابه زیرکوه شرایط خاصی به دنبال سیلاب داشتیم به نحوی که در محورهای مواصلاتی حتی ماشین سنگین هم نمی‌تواند تردد کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: محور قلعه زری و روستاهای بخش ماژان کلاً تخریب شده اند.

وی گفت: در نهبندان محور شاهکوه به میغان و در طبس هم محور راور مسدود هستند و بقیه راه‌ها بازگشایی شده‌اند، اما نا ایمن هستند.

آخوندی گفت: بیشترین خسارت سیل به راه‌ها، ابنیه جاده‌ها، باغات، مزارع و قنوات وارد شده است.

وی افزود: امروز در قسمت‌های غربی و شمال استان از جمله شهرستان‌های طبس، سرایان، فردوس و بشرویه بارندگی شدید خواهیم داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از تشکیل جلسه اضطراری مدیریت بحران در خوسف خبر داد و افزود: آماده‌باش همه دستگاه‌ها و بسیج امکانات را داریم و ۴۸ اکیپ هلال احمر هم در سطح استان فعال هستند.

آخوندی در پایان از همکاری مردمی، تراکتورداران و نیروهای معدنی و معادن برای بازگشایی مسیرها گفت و تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم تا با نیروهای امدادی همکاری لازم را داشته باشند و به هشدارهای هواشناسی توجه کنند.

کد خبر 750431

دیگر خبرها

  • خسارت بارش اخیر به ۹۰ درصد راه های عشایری گچساران
  • آسیب جدی به راه‌های شهرستان خوسف در پی جاری شدن سیلاب
  • موج بارشی جدید از فردا یکشنبه وارد کشور می شود | بارندگی شدید در این استانها | تمرکز اصلی بارش‌ها در مناطق غربی و شمالی
  • تلف شدن ۳۰ راس گوسفنددر پی بارش‌های سیل آسا در خوزستان
  • جلوی وارد شدن خسارت به خانه‌های روستای مختاران گرفته شد
  • آخرین وضعیت خسارت سیلاب در شهرستان دهلران
  • سیلاب بخش‌ مرکزی گناباد را فرا گرفت
  • خسارت شدید سیلاب به اراضی گندم روستاهای شهرستان دهلران
  • خسارت سیلاب به منازل مردم شهرستان ملکشاهی
  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند