Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@19:28:27 GMT

چين و اروپا، فصل جديد روابط شرق و غرب

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۸۸۵۲

چين و اروپا، فصل جديد روابط شرق و غرب

خبرگزاري آريا - پکن- ايرنا- سفر يک هفته اي `لي که چيانگ` نخست وزير چين به اروپا و شرکت او در هشتمين ديدار رهبران چين با اروپاي مرکزي و شرقي، نشان مي دهد پکن همزمان با تنش هاي سياسي و اقتصادي با آمريکا، روي اروپا حساب ويژه اي باز کرده است.

به گزارش ايرنا `لي که چيانگ` نخست وزير چين روز گذشته (شنبه) در دوبروونيک کرواسي در آيين گشايش نهمين سمينار اقتصادي و تجاري چين، اروپاي مرکزي و شرقي که با حضور رهبران 16 کشور برگزار شد شرکت و سخنراني کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او در اين آيين با اشاره به رشد 21 درصدي حجم تجارت چين با کشورهاي اروپاي مرکزي و شرقي در سال گذشته ميلادي، همکاري هاي موفق دو طرف در بازارهاي طرف ثالث و در زمينه هاي اجراي طرح کمربند و جاده، تاسيسات زيربنايي و فرهنگي را نشانه از روابط رو به رشد دو طرف عنوان کرد و آينده همکاري هاي مشترک را روشن خواند.
نخست وزير چين تمايل کشورش به سازگارسازي طرح کمربند و جاده با راهبردهاي کشورهاي اروپاي مرکزي و شرقي براي توسعه و گسترش و تعميق همکاري هاي «16 به علاوه 1» را ابراز کرد.
لي بر ضرورت تسهيل تجارت، شکل دهي زمينه هاي بيشتر تجارت، تعميق همکاري در سرمايه گذاري و ظرفيت توليد و ايجاد ارتباطات و پيوندهاي بيشتر تاکيد کرد.
نخست وزير چين وضعيت اقتصادي کشورش را باثبات خواند و اعلام کرد چين براي تحقق رشد 6 تا 6.5 درصدي اقتصاد تا آخر امسال اطمينان کافي دارد.
وي افزود: در اين راستا چين بازار خود را فعال تر و محيط بازرگاني را بهبود مي بخشد و تلاش مي کند تا نوآوري به نيروي محرکه اصلي رشد اقتصادي تبديل شده و سياست اصلاحات و درهاي باز را در سطح بالاتر به اجرا در آورد.
آندره پلنکوويچ، نخست وزير کرواسي نيز به عنوان ميزبان اين نشست ابراز اميدواري کرد که طرفين در اين سمينار همکاري اقتصادي و تجاري خود را تعميق بخشند.
وي از نخستين نمايشگاه بين المللي واردات چين که در سال گذشته برگزار شد، استقبال کرده و آن را مولد فرصت ها براي کشورها خواند.
يونان هم در اين مراسم به طور رسمي به سازوکار همکاري «16 به علاوه 1» پيوست.
اتحاديه اروپا، اتريش، بلاروس، سوييس و بانک بازسازي و توسعه اروپا نيز ناظران خود را براي اين ديدار اعزام کردند.
**آساق**1904**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۸۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم

شاه زلینا نماینده نخست‌وزیر مالزی در راس هیئتی در سفر به کابل با معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان دیدار کرد.

وی هدف از این سفر را گسترش روابط با طالبان عنوان کرد و اظهارداشت: مالزی آماده همکاری با طالبان در بخش‌های مختلف است. 

وی افزود: طالبان باوجود تحریم‌های موجود، پیشرفت‌های خوبی در زمینه‌های مختلف داشته است، اما رسانه‌های جهانی در تلاش کم جلوه نشان دادن این پیشرفت‌ها هستند.

عبدالکبیر در این دیدار با اشاره به تأمین امنیت کامل در افغانستان، از دولت و شهروندان مالزی دعوت کرد در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • رئیسی: روابط ایران و سریلانکا افزایش یابد
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • سفر یک وزیر کره شمالی به ایران 
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم