Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود حقیقت مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از بارش باران در برخی مناطق کشور خبر داد و گفت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی در نواحی جنوب، جنوب شرق و شرق کشور به نظر می‌رسد امروز در بسیاری از مناطق جنوب شرق بویژه استان‌های کرمان، فارس، بوشهر، هرمزگان و قسمت‌هایی از سیستان و بلوچپستان بارش‌های شدید و رگباری خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به بارش‌های شدید و رگباری در نواحی جنوب و جنوب شرق به کشاورزان توصیه می‌شود که تا روز سه شنبه از محلول پاشی و سم پاشی در مزارع و باغات اجتناب کنند.

حقیقت در توصیه‌ای به دامداران گفت: با توجه به بارش‌های رگباری و احتمال تگرگ در نواحی جنوب، جنوب شرق و شرق کشور به دامداران توصیه می‌شود که از رفتن به ارتفاعات و مناطق سیل خیز اجتناب کنند. ضمن آنکه عشایر به هیچ وجه در سه روز آینده حرکت نکنند و سعی کنند در مناطق دور از رودخانه‌ها اطراق کنند.

بیشتر بخوانید: گلخانه داران شرق کشور هشدارها را جدی بگیرند/استمرار بارش های پراکنده تا پایان اسفند

به گفته این مقام مسئول، با وجود بارش‌های شدید رگباری و احتمال تگرگ در برخی استان‌های مناطق جنوب شرق به گلخانه داران توصیه می‌شود که ضمن مراقبت از سازه‌های گلخانه ای، نسبت به ترمیم و بازبینی حفاظ‌های مشکل دار گلخانه‌ها اقدام کنند تا دچار خسارت نشوند.

مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی نسبت به شیوع آفت زنگ گندم و سایر بیماری‌ها در مزارع هشدار داد و گفت: با توجه به تشدید بارش در مناطق جنوب و جنوب غرب کشور، احتمال شیوع آفت زنگ گندم در مزارع دور از انتظار نیست، از این رو به کشاورزان توصیه می‌شود که نسبت به بازبینی مزارع اقدام کنند و در صورت رویت علایم آفات و اعلام موضوع به جهاد کشاورزی استان‌ها هر چه سریع‌تر محلول پاشی و سم پاشی را در مزارع آغاز کنند.

وی در پیرامون اظهار نظر برخی کارشناسان مبنی بر گذر از مرحله خشکسالی بیان کرد: اگرچه از دیدگاه هواشناسی بارش در سال زراعی جدید مطلوب بوده، اما از لحاظ هیدرولوژیکی بعید است که خشکسالی به طور کامل رفع شده باشد.

حقیقت در پایان تصریح کرد: براساس دیدگاه هواشناسی امسال به سبب بارش‌های مناسب با ترسالی روبرو هستیم که با این وجود بخشی از کمبود منابع آبی کشاورزان در سال‌های گذشته جبران شده است، اما اینکه چه میزان از بارندگی‌های دقیق به منابع آب‌های زیر زمینی نفوذ کرده است، باید مسئولان وزارت نیرو پاسخ دهند.

انتهای پیام/

کشاورزان مناطق جنوب غرب نسبت به محلول پاشی مزارع گندم اقدام کنند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی کشاورزان بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۹۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع باران شدید از فردا در ۷ استان

آفتاب‌‌نیوز :

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (دوشنبه) بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز در اغلب مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت.

سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور بارش در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری آغاز خواهد شد.
چاپ فاکتور اختصاصی با تضمین ارزان‌ترین قیمت وبهترین کیفیت؟!

سه‌شنبه بارش در غرب، جنوب غرب و جنوب کشور ادامه خواهد داشت.

چهارشنبه بارش در نیمه جنوبی کشور تشدید خواهد شد و در شمال غرب و غرب رگبار پراکنده رخ خواهد داد.

پنجشنبه گستره بارش تمام مناطق کشور به جز سیستان و بلوچستان را فرا خواهد گرفت.

در ۲ روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل در برخی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • هشدار هواشناسی برای خودداری از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها
  • هشدار بارش شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور
  • هشدار بارش‌ شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور
  • خودداری از اتراق در اطرف رودخانه‌ها و مسیل‌ ها
  • خودداری از اتراق در اطرف رودخانه‌ها و مسیل‌ها