Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@22:21:13 GMT

اولین واکسن زندگی را بشناسید

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۹۱۴۸

ساعت24 -یک کارشناس مامایی در خراسان جنوبی گفت: شیر مادر حاوی آنتی بادی‌هایی است که به نوزاد کمک می‌کنند تا در برابر ویروس‌ها و باکتری‌ها مقاوم باشد و از طرفی احتمال ابتلا به آسم یا آلرژی در نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند، کمتر است.

فرشته درایتی  اظهار کرد: شیر مادر منبع ایده‌آل از نظر تغذیه برای نوزاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیشترین مقدار از ویتامین، پروتئین، چربی و آنچه مورد نیاز نوزاد است در شیر مادر وجود دارد، افزود: از نظر جذب نیز بهترین تغذیه برای نوزاد است.

این کارشناس مامایی بیان کرد: شیر مادر حاوی آنتی بادی‌هایی است که به نوزاد کمک می‌کنند تا در برابر ویروس‌ها و باکتری‌ها مقاوم باشد و از طرفی احتمال ابتلاء به آسم یا آلرژی در نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند کمتر است.

درایتی ادامه داد: در مطالعات مشخص شده که تغذیه با شیر مادر دوران‌های بعدی در زندگی کودک می‌تواند با هوش بالاتری همراه باشد.

وی افزود: از طرفی تغذیه با شیر مادر امکان ارتباط پوست به پوست و تماس چشمی بین مادر و نوزاد را برقرار می‌کند و معمولاً نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند، رشد و نمو به بهتری دارند.

این کارشناس مامایی بیان کرد: مشاهده شده که احتمال ابتلاء به دیابت چاقی و احتمال ابتلاء به سرطان‌ها ممکن است در نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند، کمتر باشد اما این موارد نیاز به بررسی‌ها و مطالعات علمی بیشتر دارد.

درایتی با بیان اینکه تغذیه نوزاد با شیر مادر، برای مادر نیز مفید است، تصریح کرد: تغذیه با شیر مادر می‌تواند سبب کاهش وزن سریع‌تر به دنبال زایمان در مادران شود.

وی اظهار کرد: از سویی دیگر با آزاد شدن هورمون اکسی توسین که به انقباضات رحم کمک می‌کند، رحم با سرعت بیشتری به اندازه اولیه برخواهد گشت و احتمال خونریزی‌های بعد از زایمان کمتر می‌شود.

این کارشناس مامایی یادآور شد: مادرانی که نوزاد خود را از شیر خود تغذیه می‌کنند، با احتمال کمتری از سرطان تخمدان مواجه هستند و ممکن است احتمال پوکی استخوان نیز کمتر باشد که این موارد نیز حتمی نیست و نیاز به بررسی‌های بیشتر دارد.

درایتی خاطرنشان کرد: امید است با اهتمام بیشتر مادران به تغذیه نوزاد خود با شیر مادر، سلامتی مادر و کودک تضمین شود.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۹۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید جوادی را بهتر بشناسید

شهید دانش آموز جاویدالاثر امرالله جوادی همواره دلش برای اسلام می‌تپید، با شروع جنگ تحمیلی بار‌ها جان خود را در طبق اخلاص گذاشت و راهی جبهه‌های نبرد شد.

 پس از اتمام دوره ابتدایی به کارگری مشغول شد.

۴ تیرماه سال ۶۷ در منطقه عملیاتی جزیره مجنون به لقای حق شتافت و پیکر پاکش مفقود شد.

جاویدالاثر امرالله جوادی دومین شهید خانواده است که در راه خدا تقدیم شد.

شهید «امرالله جوادی» چهارم تیر سال ۶۷ در جزیره مجنون و شهید «حمدالله جوادی» در تاریخ ۲۴ اسفند سال ۶۴ به شهادت نائل شدند.

برگی از وصیت نامه شهید جاویدالاثر امرالله جوادی

مبادا خدای ناکرده دشمنان داخلی که همان ضد انقلابیون هستند شما را در مناطق خودتان به انحراف و فحشا بکشانند.

 برادران بزرگوار هوشیار باشید که دشمن همیشه در کمین است و شما خواهران عزیز با حجاب خود دشمنان را سرکوب کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • از چند ماهگی به نوزاد ماست بدهیم ؟
  • کودک از چه سنی می‌تواند ماست بخورد؟
  • علائم و نشانه‌های مالاریا را بشناسید
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • شهید جوادی را بهتر بشناسید
  • تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان (عکس)
  • روایتی از طلبه جهادگر و مادر ۵ فرزند/ بچه ها برکت آوردند
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود
  • تلویزیون‌های UHD واقعی را بشناسید 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان