Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-05@14:19:14 GMT

حناچی: سیل در کمین تهران بود

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۹۳۳۵

حناچی: سیل در کمین تهران بود

شهردار تهران گفت: در بارندگی‌های ۱۲ فروردین، سیل به آستانه تهران هم رسیده بود که با تلاش همکاران ما به خوبی این بحران مدیریت شد.

به گزارش صدای ایران، شهردار تهران در جلسه علنی روز یکشنبه شورای شهر تهران در جریان بررسی دو فوریت لایحه مجوز به شهرداری تهران جهت کمک به سیل زدگان استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان با بیان اینکه در آغاز سال جدید بارندگی‌ها منجر به خسارات زیادی در کشور شد، گفت: شهرداری تهران در آغاز سال جاری سه مأموریت عمده داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمادگی برای سیل احتمالی در تهران که با آماده باش در مناطق و لایروبی انهار همراه بود، نشاط اجتماعی در آغاز سال نو و کمک به استان‌های نیازمند که شهرداری تهران اولین شهری بود که کمک‌های خود را به استان گلستان اعزام کرد و مورد تشکر و تقدیر وزیر کشور و مدیران بحران کشور قرار گرفت.
وی افزود: وظیفه تخلیه آب در آق قلا به عهده نیروهای شهرداری بود همچنین تجهیزات و ماشین آلاتی به خرم آباد اعزام کردیم. براساس تصمیم دولت استان معین سوسنگرد برعهده شهر تهران گذاشته شد و ما تلاش کردیم عمده کمک‌ها مردمی باشد و تجهیزات و امکانات مادی و معنوی را به این مناطق اعزام کنیم.
حناچی با اشاره به اینکه تلاش کردیم با توجه به شرایط بودجه کمتر از کمک‌های نقدی استفاده کنیم و بیشتر بر روی کمک‌های فنی و مردمی تأکید داشتیم، اظهار داشت: در برخی مناطق ناگزیریم از وجه نیز استفاده کرده به طور مثال در آق قلا نیاز به شستشوی هزار خانه است که نیاز به استفاده از نیروهای انسانی و تجهیزات است. شورا باید اجازه قانونی این استفاده را به ما بدهد.
شهردار تهران در ادامه با اشاره به بارندگی‌های ۱۲ فروردین در پایتخت گفت: سیل تا آستانه تهران نیز آمد و شرایط اضطراری ایجاد شد و رودخانه وردآباد در تقاطع جاده قدیم کرج، آب تا عرشه پل بالا آمد که ما در جریان این اتفاق به ۵۰۰ هزار نفر پیام زده و آماده باش بودیم و تلاش‌های به موقع از این اتفاق جلوگیری کرد که در نهایت این لایحه با ۱۹ موافق و بدون مخالف به تصویب اعضای شورای شهر رسید.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: سیل تهران حناچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۹۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم عملیات جست‌وجو جهت نجات کارگر مفقود شده تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در شهرداری منطقه ۱۵ یکی از منهول‌ها به دلیل شدت بارش و عدم کشش شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی دچار مشکل شده و کارگران به محل اعزام می‌شوند، اظهار کرد: فشار آب به طور ناگهانی باعث سقوط یک کارگر می‌شود و با وجود تلاش آتش‌نشانی هنوز کارگر مفقود پیدا نشده است. جا دارد از معاونت خدمات شهری برای تلاش‌های این چند روز تقدیر کنیم اما این دلیل نمی‌شود که لایروبی صورت نگرفته باشد.

وی با اشاره به عدم رعایت قواعد HSE تأکید کرد: ساختار HSE نیاز به تقویت دارد و فعالیت صرفاً چند کارشناس در مناطق منجر به رعایت این اصول نمی‌شود. باید بررسی‌های لازم در منطقه صورت بگیرد و در صورت تخلف، با متخلفان برخورد لازم انجام شود.

کد خبر 6096953

دیگر خبرها

  • تلاش ۲۴ ساعته سازمان خدمات موتوری اصفهان در حوادث شهری
  • تداوم عملیات جست‌وجو جهت نجات کارگر مفقود شده تهران
  • کار کارگران باید پیوست ایمنی داشته باشد
  • این الهلال برای سه گانه کمین کرده است!
  • کمین غافلگیرکننده یک ببر برای گاومیش هندی (فیلم)
  • تلاش شبانه‌روزی تیم‌های خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی از معابر
  • جوان اهل گرمی از چوبه دار در تهران نجات یافت
  • «تهران ۲۰» به مطالبات مردم نزدیک‌تر می‌شود
  • رفع ۹۰ درصد آبگرفتگی‌های ناشی از بارندگی در اهواز
  • تلاش خدمات شهری شهرداری اهواز برای جمع‌آوری آب‌های سطحی