Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در خصوص شبهه هایی که در مورد کشف سند انتصاب یک امامزاده به ائمه(ع) مطرح می شود گفت: تعداد زائران یک امامزاده، معرّف آن است و از این طریق هم می توان مزور را شناخت.

آیت الله «سید احمد خاتمی» در حاشیه زیارت مرقد مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: امامزادگان قطب های بزرگ فرهنگی هر شهر هستند و وجود آن ها یک ظرفیت عظیم فرهنگی در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در خصوص برخی شبهه هایی که درباره سند برخی امامزادگان و انتصاب آن ها به امامان معصوم(ع) مطرح می شود گفت: تعداد زائران یک امامزاده، معرّف آن است و از این طریق هم می توان آن مَزور را شناخت.

 

آیت الله خاتمی خاطر نشان کرد: همین که این امامزاده ها، سال های طولانی مهبط نور و معنویت بوده اند و چهره های بزرگ علمی و معنوی و علمای دینی با افتخار به زیارت این بزرگواران شتافتند و سپس وصیت کردند که در جوار این امامزادگان مدفون شوند، خود تأییدی بر اعتبار یک امامزاده است.

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در رابطه با جمکران هم نظیر این مسأله را داریم. اینکه سندش به کجا می رسد و روایت حسن بن مثله جمکرانی می رسد همه درست است اما بزرگ تر از آن اهتمام علمای بزرگ جهان تشیّع همچون آیت الله العظمی بروجردی است؛ این فقیه و علامه می گوید «اگر برای من مقدور بود همه نمازهای واجب روزانه ام را در مسجد مقدی جمکران ادا می کردم» و این سند خیلی قوی تر است.

 

آیت الله خاتمی بیان داشت: این که این گونه مکان ها و امثال حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) مورد توجه قرار گرفته است، قطعا بی عنایت خدا نبوده و این عنایت بدون دلیل نیست. حتما این امامزاده ها اخلاص و جایگاه ویژه ای داشته اند که اینجا و اماکن دیگر را کانون نور و معنویت قرار داده است و دل مردم را به خود جذب می کند. لذا تردیدی در نورانیت، پاکی اخلاص و سند این پاکان نباید داشت و با اعتقاد به زیارت قبور مطهر این گونه امامزادگان باید شتافت.

 

وی در پایان به زائران توصیه کرد: زیارات را نباید به برآورده شدن حاجات گره بزنیم، گاهی مصلحت است حاجتی برآورده شود و گاه به صلاح و مصلحت ما نیست، در هر دو صورت باید به زیارت این امامزاده ها شتافت./

 

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: سپاه پاسداران خسارت سیل نماز جمعه سپاه سیل مسابقات قرآن سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم سیل خوزستان خبرگزاری شبستان اصفهان جمکران شهرستان آران و بیدگل قم آیت الله سید احمد خاتمی آران و بیدگل خبرگان رهبری مسجد مقدس جمکران امامزادگان و بقاع متبرکه اصفهان امامزاده بقاع متبرکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۹۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج

به گزارش همشهری آنلاین، براساس اعلام سازمان حج و زیارت با تلاش مستمر دست اندرکاران و مدیریت هزینه ها و تسویه حساب نهایی با شرکت های طرف قرارداد، در حوزه های مختلف خدماتی حج، مبلغی از وجوه دریافتی به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲ بازگردانده خواهد شد.

شرایط پرداخت ارز حجاج اعلام شد | زائران خانه خدا نمی‌توانند ارز مسافرتی بگیرند؟

در اطلاعیه سازمان حج و زیارت در این ارتباط آمده است: «با تغییر در برخی از فرآیندها به منظور مدیریت هزینه ها در بخش های حمل و نقل، تغذیه و تدارکات، خدمات پزشکی و همچنین کاهش خادمان ضیوف الرحمن ( عوامل اجرایی ، فرهنگی و پزشکی ) و از طرفی حمایت های دولت مردمی در تامین ارز مورد نیاز خدمات هواپیمایی و فرودگاهی، مبلغی به عنوان مانده عملیات شناسایی شد، لذا مقرر گردید از امروز تا ۱۰روز آینده به حساب ۸۲۵۰۰ زائر حج تمتع سال ۱۴۰۲ مبلغ ۸۵ میلیون ریال مسترد شود.

در خبر پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت در این زمینه تاکید شده است: «از آنجا که مبالغ صرفه جویی شده مربوط به هزینه هائی غیر از موضوع اسکان حجاج بوده است، مبلغ محاسبه شده برای کلیه زائران یکسان می باشد.»

کد خبر 848542 منبع: ایسنا برچسب‌ها هزینه خبر مهم حج - سازمان حج و زیارت

دیگر خبرها

  • آیت‌الله جنتی: معلمان مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • آیت‌الله جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • همایش هفته حج در سنندج برگزار می‌شود
  • طرح فرودگاه عظیم ۳۵ میلیارد دلاری با ۴۰۰ گیت در دبی
  • بازگشت ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج
  • زائران حج تمتع ۸.۵ میلیون تومان پس‌ می‌گیرند
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • سهمیه ارز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد
  • سهمیه ارز مسافران حج مشخص شد