Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@14:22:18 GMT

هک سرویس ایمیل مایکروسافت

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۱۹۷۲۷

هک سرویس ایمیل مایکروسافت

هکرها با حمله به وب میل مایکروسافت، به تعداد محدودی از اطلاعات مربوط به آدرس ایمیل های به کار رفته در پیام کاربران دسترسی پیدا کردند. بیتا میرعظیمی

 "مایکروسافت" خبر حمله سایبری به تعداد محدودی از سرویس ایمیل کاربرانش شامل هاتمیل و ام اس ان را تأیید کرد. سخنگوی مایکروسافت در همین ارتباط گفت: تعداد محدودی از اکانت مشتریان در یک بازده زمانی مشخص مورد حمله هکرها قرار گرفت که بلافاصله ما دسترسی به ان ها را قطع کرده و اجازه انتشار اطلاعات کاربران را از بین بردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مقامات مایکروسافت در تاریخ اول ژانویه تا 28 مارس، هکرها به تعدادی از حساب های ایمیل تحت وب دسترسی پیدا کرده اند که خوشبختانه به هیچ وجه امنیت اطلاعات پسورد و یا محتوای ایمیل ها فاش نشده است؛ هکرها در این حمله تنها به دیتای کاربران ایمیل، منهای ضمیمه‌ها دسترسی پیداکرده‌اند. سخنگوی مایکروسافت ادعا کرده است که پسورد ایمیل کاربران فاش نشده است، اما برای اطمینان از تمامی کاربران درخواست کرده است تا پسورد خود را تغییر دهند.

همچنین به کاربران توصیه‌شده است به ایمیل‌های مشکوک حاوی لینک جواب نداده و روی لینک هم کلیک نکنند.

 

تاکنون مایکروسافت حجم حمله به آدرس ایمیل های تحت وب کاربران و همچنین قربانیان را اعلام نکرده است. اما گمانه زنی ها حکایت از این دارد که کاربران اتحادیه اروپا قربانیان اصلی این حمله سایبری هستند.  تیم امنیتی مایکروسافت در حال تحقیق و تفحص در خصوص این حمله بوده و تلاش دارند در اندک زمانی علت وقوع این رخداد و حجم خسارت آن را ارزیابی کنند.  آن ها همچنین در تلاشند تا به با به روزرسانی سیستم های امنیتی حمله های مشابه را خنثی کنند.

در حال حاضر برخی از کارشناسان امنیتی علی رغم گفته مایکروسافت مبنی بر حجم حمله بسیار اندک به ایمیل تحت وب برخی کاربران، ابراز نگرانی کرده و اعلام کردند هکرها قادرند با دسترسی به اطلاعات سرقت شده به اطلاعات شخصی و خصوصی کاربران نفوذ کرده و زمینه سرقت و همچنین کلاهبرداری از آن ها را فراهم کنند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۱۹۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس این امکان جدید که با هدف ارتقای کمی و کیفی سرویس صورت‌حساب مشتریان، پیاده‌سازی شده است، مشتریان ارزنده فرا و استفاده‌کنندگان از وب‌‌سرویس‌های گردش حساب تا 10 هزار تراکنش و عموم مشتریان بانک تجارت تا 1000 تراکنش خود را از طریق اینترنت بانک تجارت و با فرمت EXCEL، CSV، PDF دریافت و مشاهده خواهند کرد.

«سرویس صورت‌حساب متمرکز » از جمله امکاناتی است که «سامانه‌های بانکداری اینترنتی و فرا» در کنار مشاهده حساب‌ها و گردش حساب سفارشی، انتقال وجوه داخلی و بین بانکی (پایا و ساتنا)، انتقال وجوه به‌صورت گروهی از طریق بارگذاری فایل، دستور پرداخت دوره‌ای، پرداخت قبوض به‌صورت تکی و گروهی و ثبت صدور، تایید دریافت و انتقال چک‌های صیادی به مشتریان بانک تجارت ارائه می‌کند.

علاقمندان به استفاده از این خدمات می‌توانند برای اطلاع از سایر خدمات و جزئیات نحوه ثبت‌نام و استفاده از سامانه بانکداری اینترنتی بانک تجارت به آدرس www.tejaratbank.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایندگی تعمیر لباسشویی در سراسر تهران و کرج
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت
  • کندی سرویس‌دهی در خط ۵ مترو تهران
  • اطلاعات و تصاویر تلویزیون قطر از حمله ایران به اسرائیل
  • جزئیات سناریوی رژیم‌صهیونیستی برای حمله به رفح
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • پاکسازی غزه از آوار و بمب‌، ۱۴ سال طول می‌کشد
  • واکنش کاربران ایرانی به خیانت اردن
  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟